Jump to content

Subaru impreza 1.5


Bartosz93
 Share

Recommended Posts

Na benzynie teoretycznie nie powinno być problemu. Jeśli o gazie rozmawiamy, to różne wersje słyszałem, w przypadku lepszych instalacji co 100tys km. Są przypadki, że pasuje już po 20 tys. Objawy? Falujące obroty, wypadanie zapłonu, odgłos stukania pod deklem, co do spadku mocy się nie wypowiem. W moim przypadku (tyle że 2.0) jeszcze przy rozsprzęglaniu z obrotów 1500+ obroty spadały prawie do zera, czasem chciał gasnąć. Jeśli u Ciebie nie jest aż tak źle to jeszcze można poczekać ;) 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Bartosz93 napisał:

U mnie jest wlasnie metaliczny odgłos po wyzej 3 tys jak puszcze gaz to takie terkotanie. Do3 tys bardzo duzy muł wizja gasniecia nie wystepuje. A kody błędów?  Miales jakies?

 

Wyrzucało wypadanie zapłonu na przynajmniej 2 cylindrach i jakieś tam czujniki, ale chyba nie powiązane.

Przyczyn może być sporo, tutaj lepiej żeby się jakiś posiadacz wypowiedział bo np. metaliczny dźwięk może się brać z obijania się osłony wydechu czy czegoś pod maską, nie musi wróżyć niczego poważniejszego.

Link to comment
Share on other sites

w 1.5 masz sohc czy dohc? Pytam bo w przypadku sohc nie ma co się zastanawiać wyregulować i zobaczyć efekt końcowy. Cenowo 300-500zł i każdy ogarniający mechanik podoła, z tym że w przypadku dohc prawdopodobnie trzeba wyciągnąć silnik, a to mnoży koszty.

Link to comment
Share on other sites

Czyli masz sohc, mniej problemowy. Poznasz po silniku, otwierając maskę:

SOHC - Pojedyńczy wałek w głowicy

DOHC - Podwójny wałek.

 

Okiem laika: patrzysz na pasek/łańcuch rozrządu. Tam gdzie pasek jest na wysokości głowicy masz zębatkę, albo dwie i po tym idzie poznać. 

W przypadku Subar głowice oczywiście masz dwie, więc masz sumarycznie dwa wałki - po prawej i po lewej, ale jako sohc bo również dwie głowice.

Głowice na dwóch wałkach zazwyczaj są 1.5-2x szersze od pojedyńczych, w boxerach jest to bardzo istotne przy LPG ze względu właśnie na regulację luzów.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Bartosz93 napisał:

A czy po nr vin mozna zweryfikowac?

A ktory silnik jest wolnossacy?

 

Czy w dekoderze vin jest taka opcja nie wiem. Jest taka szansa ale nie zagłębiałem się w to. 

W specyfikacji technicznej modelu (z podanym silnikiem) znajdziesz informacje, choć nie zawsze.

Zawsze można wyszukać na allegro sam silnik do tego modelu i rzucić okiem, to też rozwiewa wątpliwości :)

 

Wolnossący (ssak, wolnossak, N/A lub NA etc) - nieuturbiony. Jak poznać? Nie wiem :D Najprościej po braku turbiny, idąc tym tropem po braku wlotu (kurnika) na masce.

 

Brak Ci elemetrarnej wiedzy kolego, więc narazie stroniłbym od pisania komentarzy na forum bo zostaniesz zjedzony przez forumowych wyjadaczy ;) 

Zacząłbym od wyszukiwania informacji i czytania faq na forum, tam załapiesz podstawy.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Bartosz93 napisał:

Laikiem az takim nie jestem, ale zastanawia mnir czy mozna wyregulowac zaworyw dohc bez wyciagania silnika??

 

Nie ujmuję Ci, staram jedynie przestrzec przez częścią starszych użytkowników którzy nie przepadają za czyimś niedoinformowaniem ;)

 

Można, wszystko można. Są magicy na forum co ogarniali, ale to musisz w odpowiednich tematach szukać. Prawdopodobnie żaden warsztat nie-ASO tego nie ogarnie, a w ASO mogą powiedzieć że to nie ma sensu z kolei, grzebania podobnie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...