Jump to content

Legacy V porzeracz oleju, i reszta problemów.


Rafał Sz
 Share

Recommended Posts

Witam. Na początku października tego roku kupiłem Legacy Kombi 5gen Mcintosh 2.5 GT 265KM 2010r. Zrobiłem max 2tyś Km. I są większe problemy niż pod czas użytkowania przez parę lat z Imprezy.
Najważniejszy problem, to zużycie oleju. Auto wręcz je połyka- musiałem już dolać 3 litry !!!! W okolicach miski olejowej uszczelka poci się- nad nią też jest ślad, że olej się wydostaje. Do tego prawdopodobnie jest nie szczelność przy turbinie5a25b9dbc86b1_20171203_1906561.thumb.jpg.916ea367e073d951cdfd0b396874c4f3.jpg

 Po odkręceniu rury od IC było przy niej mokro. Sprawdziłem zaworek PCV (czarno czerwony) I prawdopodobnie jest dobry- na słuch już go się nie sprawdzi, gdyż prawdopodobnie jest on na membranie.
Co dziwne, nie czuć w spalinach, aby był olej, ani nie kopci jak przy takim zużyciu oleju.
Poprzedni właściciel w Serwisie Subaru wymienił UPG.

Kilka razy pojawił mi się check, usterka hamulca elektrycznego, miga cruise, usterka kontroli trakcji (i jej brak) i auto przełącza się zawsze na tryb Sportowy i nie można tego zmienić. Po podpięciu PC wyszła usterka P0420- Wydajność układu katalizatora poniżej wartości progowej (bank 1) Czy to będzie oznaczać koniec kata, czy to będzie związane ze spalaniem oleju i sonda wariuje? Jak wymiana, to co polecacie- tylko serwis, czy kupić "lepszy" downpipe
Na mechanika muszę poczekać w kolejce. Jeżeli uszczelnienie układu, regeneracji turbo i przejście na olej 5W40 (żaden lotos, total, mobil) nic za bardzo nie da- to tylko remont silnika? Jeżeli ktoś już to przerabiał, to jaki tego był koszt, i kto to umie zrobić prawie, że z zamkniętymi oczami (wierzę w zdolności swojego mechanika, ale wolał bym tutaj kogoś z doświadczeniem w silnikach boxer) Okolice Konin, Poznań- ew. Warszawa. Jakiej firmy i gdzie zakupić potrzebne części do remontu (pierścienie i itp) Czy ewentualnie, zrobić jakieś dodatkowe zabiegi zapobiegające awarią, np zamknięcie bloku i itp.

Do wymiany mam tuleje + śruba wahacza tylnego poprzecznego. Z tego co czytałem, to najlepiej tylko oryginalne pakować. Czy warto poliuretanowe? Jak ma ktoś na takie namiar, to poproszę.

A teraz kwestie kosmetyczne.
Auto jest za ciche nie słychać, że to jest boxer. Czy wymiana na inny down pipe coś da, czy trzeba dłubać w wydechu i tłumikach.
CarAudio- spodziewałem się o wiele lepszego, Subwoofer tak gra, że głośniki w drzwiach już dają lepszy bas. Ogólnie lipa... Czy przy wzmacniaczu pod fotelem jest jakaś regulacja? Czy da się podłączyć pod to radio swój własny wzmacniacz?

Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek informacje- zwłaszcza w sprawie oleju.
 

Link to comment
Share on other sites

1) Silnik 2,5 (każdy - i NA i turbo)po 2004 roku ma bardzo cienkie pierścienie tłokowe - zużywają się one bardzo szybko i obniża się ich i tak niezbyt wysoka sprawność jeśli chodzi o zużycie oleju - tak jest zapewne i w twoim aucie. Wymiana pierścieni na nowe do zużytych cylindrów i tłoków nie na długo poprawi sytuację.

Rodzaj oleju ma znaczenie pomijalnie małe.

Przy takim zużyciu zarobiłbym rewizję całego silnika, bo ktoś mógł nieupilnować stanu oleju i trzeba zbadać od razu panewki - a to rozbiórka silnika do ostatniej śrubki.

2) Turbosprężarki w Subaru owszem czasem padają, ale rzadko.

3) Check, cruise, kontrola trakcji etc - to kontrolki, które zapalają się jak ecu zapamiętuje jakiś błąd.

4) Są tańsze sposoby na błąd P0420 niż wymiana kata na nowy ori. Downpipe w wydaniu takim jak w innych Subaru w twoim wozie nie występuje.

5) Twój wóz ma symetryczny kolektor wydechowy, więc o typowym bulgocie boxera zapomnij.

6) Tuleje wahaczy - najlepiej oryginalne. Poliuretany obniżają komfort jazdy.

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...