Skocz do zawartości

Jak zdiagnozować sondę lambda


Wredne Osaczysko

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problemik , w ecuexplorer cały czas pokazuje mi błąd 32 sondy lambda , po wykasowaniu błędu pojawia się natychmiast po uruchomieniu silnika , po dłuższej jeździe zapala się check engine . Auto wydaje się bardziej mułowate i lekko poszarpuje.W trakcie krótkiej przejażdżki  od 0 do 100 max 4600 rpm  wskazania sondy to 0,255 V - 0,340 na rozgrzanym silniku. W jaki sposób za pomocą exuexplorera zdiagnozować przyczynę ? tzw na jakie parametry zwrócić uwagę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, P0032 . To jest błąd grzałki sondy lambda nie wskazań samej sądy. Nie wiem czy ecu-explorer ma dostęp do napięcia na obwodzie grzałki. Bo to co ty widzisz to jest sygnał sondy - wskazanie sondy.

ECU sprawdza czy napięcie na grzałce czujnika jest właściwe. Jeśli napięcie jest za wysokie to zwarcie jest i ECU zgłasza ten błąd aby to naprawić .
Sprawdź czy jest napięcie 12V na pinie zasilającym grzałkę tej sondy , sprawdź kable czy nie są przerwane, sprawdź opór obwodu grzałki jak jest bliski zero to masz zwarcie w tym obwodzie i do wymiany element.

Albo zleć warsztatowi wymianę tej sondy. Ponoć to jest częsta wada tych czujników tlenu.
tu masz poglądowy schemat:

https://www.engine-codes.com/p0032_subaru.html

Ja za tą sondę zapłaciłem chyba cos w okolicy 400 do 500 pln. I chyba produkuje to firma DENSO.

https://parts.subaru.com/a/Subaru_2000_Forester-S-25L-AT/_54102_6024328/EXHAUST-EXHAUST--MUFFLER/S10-440-01.html  czesc 22641.

 

Moje objawy to było falowanie obrotów tylko ze ja mam inny ECU inny samochód.

Edytowane przez Zbyszek_
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podłącze się do tematu bo mam podobnie.

Mój błąd to P0136 czyli druga lambda.....

Poza checkiem nic się nie dzieje, silnik chodzi normalnie.

Też sonda do wymiany ? Czy może jakaś tulejka tuningowa załatwi sprawe ? (w poprzednim aucie miałem po założeniu gazu błąd katalizatora (czyli tez drugiej lambdy) i tulejka załatwiła sprawę od ręki)

 

Dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Podłącze się do tematu bo mam podobnie.
Mój błąd to P0136 czyli druga lambda.....
Poza checkiem nic się nie dzieje, silnik chodzi normalnie.
Też sonda do wymiany ? Czy może jakaś tulejka tuningowa załatwi sprawe ? (w poprzednim aucie miałem po założeniu gazu błąd katalizatora (czyli tez drugiej lambdy) i tulejka załatwiła sprawę od ręki)
 
Dzięki za podpowiedzi


Wstawiłem tulejķę kątową na 2 sondzie (kod błedu P0420) i przez 1,5 roku spokój.

Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...