Jump to content

Bypass filtra oleju


nrb

Recommended Posts

Wczoraj gdy kupowałem olej, trafiłem na mocno zapalonego sprzedawcę i trochę pogadaliśmy na ten temat. Zeszło na filtry oleju i zwrócił mi uwage na jedną rzecz, na którą nigdy nie patrzyłem - bypass filtra. Że musi być odpowiedni do danego silnika, bo jak będzie nieodpowiednia wartość, to źle. Nie powiedział tylko w którą stronę. Nie ciągnąłem dalej tematu, ale tak sobie teraz myślę, o co mogło chodzić?

Sprawdziłem dane techniczne i wyszło na to że wartości (dla mojego Legaca) wyglądają następująco:

Ori filtr: 1,57 bar

Mahle: 1,30 bar

Mann: 1,00 bar

Filtron: b.d.

I teraz, o co chodzi? Im mniejsza wartość tym bezpieczniej? czy przeciwnie, wszystkie poza ori mają za małą i to właśnie źle?

 

Link to comment
Share on other sites

O super, to właściwie odpowiada na moje pytanie. Czyli jeśli nie ścigam się, nie kręcę do czerwonego pola, a raczej zależy mi na oszczędzaniu silnika - to niższe wartości są spoko.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...