Wade Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Witam, tym razem z nieznanego mi powodu zastał mnie problem z czujnikiem temperatury płynu chłodniczego. Zaczęło się od wymiany łapy sprzęgła. Po prostu wyciągnąłem silnik, wymieniałem łapę, skręciłem wszystko do kupy, włączam zapłon a tu niespodzianka; uruchomiły się wentylatory. Miał problem z odpalaniem ale się udało. Wentylatory chodzą cały czas. Jedyne kostki jakie odłączyłem to te łączące silnik z ECU. Przed sprzęgłem wszystko działało. Od tamtej pory tak zostało. Teraz opisze co zrobiłem: 1. Odczytałem następujące błędy: błąd czujnika płynu chłodniczego, przekaźnik rozrusznika ( to pewnie dla tego że ciężko odpala), błąd silnika krokowego ( to pewnie dla tego że odpala kilka razy, potrzęsie nim, potem gaśnie i tak kilka razy aż załapie) 2. Rezystancja na czujniku zmierzona i wynosi 1.5 kOhma ( 2-3 powinno być przy 20 stopniach) 3. Zamontowałem nowy czujnik z takim samym wynikiem pomiaru - nie pomogło 4. Sprawdziłem przejście między ECU a czujnikiem, jest zgodzie z schematem. 5. Opór między kostką czujnika a ECU, w normie 6. Napięcie na wejściu czujnika 5V 7. Napięcie na wyjściu czujnika od 3-5V w zależności na ile już się rozgrzał płyn ( zgodnie ze schematem powinno być około 1V po rozgrzaniu) 8. Rezystancja między kostką czujnika z masą dla jednego pinu wynosi 2 kOhmy a dla drugiego około 6 Ohmów. 9. Podmiana takiego samego komputera z tym że podmieniony miał immobilizer przez co nie mogłem odpalić ale po zapłonie wentylatory był cicho 10. Badając przejście między kostką a masą samochodu na jednym pinie pojawiło się przejście ( to mnie najbardziej dziwi bo chyba tak nie powinno być, ale pewny na 100% nie jestem) Jakieś pomysły o co może mu chodzić? A może znalazł by się ktoś w okolicy Bydgoszczy co by chciał się spotkać i zrobić szybką podmiankę ECU od silnika 2.0 115 KM bez immo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Próbowałeś kasować błędy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wade Opublikowano 29 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 (edytowane) Tak o ile odłączenie akumulatora na kilka minut daje taki efekt. Kocham tą markę Usterki same się naprawiają no może z lekko pomocą. Problem rozwiązany za pomocą podłączenia zielonych kostek od auto diagnozy i wykonania jazdy próbnej. Problem zniknął, auto śmiga. Pozdrawiam Edytowane 29 Maja 2017 przez Wade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się