Jump to content

Automat nie zmienia biegów na wysokich obrotach - forek I 98r 2.5 US


cane112
 Share

Recommended Posts

Witam

 

    Mam problem z automatyczną skrzynią w moim foresterze. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu skrzynia "gubi" bieg i nie chce przerzucić na wyższy - obroty dochodzą do 4 tys po czym jest momentalny skok na 6 tys w przeciągu 1-2 sekund i auto już nie idzie. Wspomnę, iż wymieniłem olej w skrzyni oraz, że pedał gazu jest wciśnięty gdzieś do połowy... . Przy normalnej jeździe do 3.9 tys obrotów biegi zmienia ładnie. Ktoś coś?

Link to comment
Share on other sites

Normalne.

Po osiagnieciu wysokich obrotow odjac minimalnnie gazu i wejdzie na wyzsz bieg.

Potem delikatnie i plynie rozpedzac.

 

Wcisniecie gazu gwaltownie spowoduje znowu redukcje o 1 bieg.

 

Wcisniecie do oporu aktywizuje "Kick Down" Do przyspieszen w czasie (naprzykld) wyprzedzania

 

Jezdziles juz automatem wczesniej czy to twoj poierwszy ? Podejzewam ze to pierwszy...

Link to comment
Share on other sites

 Posiadam również Hyundaia Sonate wersję US z automatem i tam nie spotkałem się z czymś takim. Co prawda jest w niej nowsza skrzynia, ale jest dla mnie rzeczą dziwną nie zmienianie biegu i trzymanie maksymalnych obrotów.

 Czyli mam się nie martwić za bardzo Martinie?  

 

Hmm, może warto jednak skonsultować się z mechanikiem specjalizującym się w automatycznych skrzyniach?

Edited by cane112
Link to comment
Share on other sites

Taniej na pewno nie wyjdzie, szkrzynię z dyfrem kupi w cenie do 1kpln. remontowanie skrzyni to wypadało by konwerter  zregenerować aby nie wysypał się i nie zabił skrzyni.

cane112 zadzwoń lub podjedź do firmy Ankaja na Maczka mają głównie auta z US może została w zapasie im jeszcze jakaś skrzynia.

Link to comment
Share on other sites

za 1kpln można zregenerować konwerter, dodatkowo w każdym przypadku dojdzie niemały koszt demontażu i montażu skrzyni. Jeśli wierzycie że skrzynia która mogła rok albo i dłużej leżeć nieużywana w spartańskich warunkach ruszy bez problemów to życzę powodzenia ;)

A wiesz że niejedna już ruszyła bez problemu , przed montarzem wymiana filtra, oliwki, i jest dobrze. 

Link to comment
Share on other sites

Skrzynia moze byc z forka czy z imprezy z tego rocznika komplet z dyfrem montujesz i jedziesz oczywiscie po wymianie oliwki. Sama regeneracja kownertera to ok tysiąc dochodzi jeszcze remont skrzyni i masz prawie polowe wartosci rynkowej auta. Fakt kupując uzywkę jest ryzyko ale nie ma reguły. W moje zabce padl konwerter opiłki poszły w skrzynie i nie widziałem sensu w naprawie zwlaszcza ze za cene samej regeneracji konwertera kupilem komplet, skrzynia jeździ juz trzy latka i ma się dobrze.

Edited by andre82
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...