Skocz do zawartości

Boost Controller, a kwestia spalania


Michał Błażej Duda

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Czysto hipotetycznie zastanawiam się nad takową sprawą.

W mojej Imprezie zamontowany mam mechaniczny MBC Properfekt Manual Boost Controller i zastanawiam się czy zestrojenie go na niższe ciśnienie doładowania będzie miało realny wpływ na spalanie.

Może w przypadku planowania dłuższej podróży Świnią, można by poświęcić część mocy na rzecz niższego spalania?

Pytam hipotetycznie bo nie jestem świetnym mechanikiem.

Jak "nisko" można zejść z ciśnieniem?
Czy to w ogóle jest zdrowe dla Silnika fabrycznie przygotowanego pod turbo i nie powoduje niepotrzebnych obciążeń motoru?

 

Szukałem odpowiedzi w innych wątkach ale nie natknąłem się na takie rozważania - jeżeli ktoś zna, to prosiłbym o link :)

 

Czekam na fachowe porady, hipotezy i inne podobne przemyślenia :)

 

Pozdro

M

 

post-25567-0-55858300-1470379876.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłóż cegłę pod pedał gazu - będzie taniej, spalanie spadnie.

 

Będziesz jeździł spokojniej, na mniejszych uchyleniach przepustnicy, to Ci spalanie spadnie. Nikt Ci nie każe cisnąć zawsze do dechy.

Edytowane przez AMI
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Podłóż cegłę pod pedał gazu - będzie taniej, spalanie spadnie.   Będziesz jeździł spokojniej, na mniejszych uchyleniach przepustnicy, to Ci spalanie spadnie. Nikt Ci nie każe cisnąć zawsze do dechy.


Dziękuję za tą fachową i jakże cenną poradę z dziedziny ecodrivingu, ale chyba nie zrozumiałeś że pytam o relację "Boost Controller / spalanie" , a nie o relację "Kończyna dolna / spalanie".
Pozdro :yahoo:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz:

 

 

 

Może w przypadku planowania dłuższej podróży Świnią, można by poświęcić część mocy na rzecz niższego spalania?

 

Dostałes odpowiedź w temacie - ale Ci sie nie spodobała. Trudno.

 

Twój pomysł z mbc jest bez sensu - raz jeszcze - najlepszy "boost controller" na spalanie, to jednak nadal stopa na gazie.

Co do reszty kwestii - boost controller manualny tym bardziej bez sensu, bo pozbawiasz komputer samochodu możliwosci kontroli doładowania.
Bardziej zaawansowanej, niż zaworek z kulką i sprężynką.

 

 Co do reszty tematu - jesli faktycznie Cię on interesuje, to polecam lekturę nt. działania silników spalania wewnętrznego o zapłonie iskrowym, zwłaszcza tych turbodoładowanych. Wiele Ci sie po niej rozjasni - a są dostępne całkiem przyzwoite materiały na ten temat.

 

W ogólnym ujęciu - tak, jazda na podcisnieniu, bez doładowania będzie bardziej ekonomiczna niż jazda na doładowaniu. Ze stanami posrednimi w postaci doładowania mniejszego lub wiekszego. Wiec tak - można poswięcić częsć mocy na rzecz niższego spalania.

Edytowane przez AMI
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogólnym ujęciu - tak, jazda na podcisnieniu, bez doładowania będzie bardziej ekonomiczna niż jazda na doładowaniu. Ze stanami posrednimi w postaci doładowania mniejszego lub wiekszego. Wiec tak - można poswięcić częsć mocy na rzecz niższego spalania.

No i o taką informację mi chodziło. Dzieki :)

 

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Michał Błażej Duda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...