Michał Błażej Duda Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Hej, Czysto hipotetycznie zastanawiam się nad takową sprawą. W mojej Imprezie zamontowany mam mechaniczny MBC Properfekt Manual Boost Controller i zastanawiam się czy zestrojenie go na niższe ciśnienie doładowania będzie miało realny wpływ na spalanie. Może w przypadku planowania dłuższej podróży Świnią, można by poświęcić część mocy na rzecz niższego spalania?Pytam hipotetycznie bo nie jestem świetnym mechanikiem. Jak "nisko" można zejść z ciśnieniem?Czy to w ogóle jest zdrowe dla Silnika fabrycznie przygotowanego pod turbo i nie powoduje niepotrzebnych obciążeń motoru? Szukałem odpowiedzi w innych wątkach ale nie natknąłem się na takie rozważania - jeżeli ktoś zna, to prosiłbym o link Czekam na fachowe porady, hipotezy i inne podobne przemyślenia Pozdro M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 (edytowane) Podłóż cegłę pod pedał gazu - będzie taniej, spalanie spadnie. Będziesz jeździł spokojniej, na mniejszych uchyleniach przepustnicy, to Ci spalanie spadnie. Nikt Ci nie każe cisnąć zawsze do dechy. Edytowane 5 Sierpnia 2016 przez AMI 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Błażej Duda Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Podłóż cegłę pod pedał gazu - będzie taniej, spalanie spadnie. Będziesz jeździł spokojniej, na mniejszych uchyleniach przepustnicy, to Ci spalanie spadnie. Nikt Ci nie każe cisnąć zawsze do dechy. Dziękuję za tą fachową i jakże cenną poradę z dziedziny ecodrivingu, ale chyba nie zrozumiałeś że pytam o relację "Boost Controller / spalanie" , a nie o relację "Kończyna dolna / spalanie".Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Tutaj fachowe porady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Błażej Duda Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Tutaj fachowe porady znane, dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 (edytowane) Pytasz: Może w przypadku planowania dłuższej podróży Świnią, można by poświęcić część mocy na rzecz niższego spalania? Dostałes odpowiedź w temacie - ale Ci sie nie spodobała. Trudno. Twój pomysł z mbc jest bez sensu - raz jeszcze - najlepszy "boost controller" na spalanie, to jednak nadal stopa na gazie. Co do reszty kwestii - boost controller manualny tym bardziej bez sensu, bo pozbawiasz komputer samochodu możliwosci kontroli doładowania.Bardziej zaawansowanej, niż zaworek z kulką i sprężynką. Co do reszty tematu - jesli faktycznie Cię on interesuje, to polecam lekturę nt. działania silników spalania wewnętrznego o zapłonie iskrowym, zwłaszcza tych turbodoładowanych. Wiele Ci sie po niej rozjasni - a są dostępne całkiem przyzwoite materiały na ten temat. W ogólnym ujęciu - tak, jazda na podcisnieniu, bez doładowania będzie bardziej ekonomiczna niż jazda na doładowaniu. Ze stanami posrednimi w postaci doładowania mniejszego lub wiekszego. Wiec tak - można poswięcić częsć mocy na rzecz niższego spalania. Edytowane 5 Sierpnia 2016 przez AMI 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Błażej Duda Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 (edytowane) W ogólnym ujęciu - tak, jazda na podcisnieniu, bez doładowania będzie bardziej ekonomiczna niż jazda na doładowaniu. Ze stanami posrednimi w postaci doładowania mniejszego lub wiekszego. Wiec tak - można poswięcić częsć mocy na rzecz niższego spalania. No i o taką informację mi chodziło. Dzieki Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka Edytowane 5 Sierpnia 2016 przez Michał Błażej Duda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatiKTP Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 No tyle że to można regulować pedałem głośności i/lub mając na oku wskaźnik ciśnienia doładowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się