Jump to content

Boost Controller, a kwestia spalania

Michał Błażej Duda
 Share

Recommended Posts

Hej,

Czysto hipotetycznie zastanawiam się nad takową sprawą.

W mojej Imprezie zamontowany mam mechaniczny MBC Properfekt Manual Boost Controller i zastanawiam się czy zestrojenie go na niższe ciśnienie doładowania będzie miało realny wpływ na spalanie.

Może w przypadku planowania dłuższej podróży Świnią, można by poświęcić część mocy na rzecz niższego spalania?

Pytam hipotetycznie bo nie jestem świetnym mechanikiem.

Jak "nisko" można zejść z ciśnieniem?
Czy to w ogóle jest zdrowe dla Silnika fabrycznie przygotowanego pod turbo i nie powoduje niepotrzebnych obciążeń motoru?

Szukałem odpowiedzi w innych wątkach ale nie natknąłem się na takie rozważania - jeżeli ktoś zna, to prosiłbym o link :)

Czekam na fachowe porady, hipotezy i inne podobne przemyślenia :)

Pozdro

M

post-25567-0-55858300-1470379876.jpg

Podłóż cegłę pod pedał gazu - będzie taniej, spalanie spadnie.

Będziesz jeździł spokojniej, na mniejszych uchyleniach przepustnicy, to Ci spalanie spadnie. Nikt Ci nie każe cisnąć zawsze do dechy.

Edited by AMI
  • Upvote 2

Podłóż cegłę pod pedał gazu - będzie taniej, spalanie spadnie.   Będziesz jeździł spokojniej, na mniejszych uchyleniach przepustnicy, to Ci spalanie spadnie. Nikt Ci nie każe cisnąć zawsze do dechy.

Dziękuję za tą fachową i jakże cenną poradę z dziedziny ecodrivingu, ale chyba nie zrozumiałeś że pytam o relację "Boost Controller / spalanie" , a nie o relację "Kończyna dolna / spalanie".
Pozdro :yahoo:

Pytasz:

Może w przypadku planowania dłuższej podróży Świnią, można by poświęcić część mocy na rzecz niższego spalania?

Dostałes odpowiedź w temacie - ale Ci sie nie spodobała. Trudno.

Twój pomysł z mbc jest bez sensu - raz jeszcze - najlepszy "boost controller" na spalanie, to jednak nadal stopa na gazie.