Jump to content

Boost Controller, a kwestia spalania


Michał Błażej Duda
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Czysto hipotetycznie zastanawiam się nad takową sprawą.

W mojej Imprezie zamontowany mam mechaniczny MBC Properfekt Manual Boost Controller i zastanawiam się czy zestrojenie go na niższe ciśnienie doładowania będzie miało realny wpływ na spalanie.

Może w przypadku planowania dłuższej podróży Świnią, można by poświęcić część mocy na rzecz niższego spalania?

Pytam hipotetycznie bo nie jestem świetnym mechanikiem.

Jak "nisko" można zejść z ciśnieniem?
Czy to w ogóle jest zdrowe dla Silnika fabrycznie przygotowanego pod turbo i nie powoduje niepotrzebnych obciążeń motoru?

 

Szukałem odpowiedzi w innych wątkach ale nie natknąłem się na takie rozważania - jeżeli ktoś zna, to prosiłbym o link :)

 

Czekam na fachowe porady, hipotezy i inne podobne przemyślenia :)

 

Pozdro

M

 

post-25567-0-55858300-1470379876.jpg

Link to comment
Share on other sites

Podłóż cegłę pod pedał gazu - będzie taniej, spalanie spadnie.

 

Będziesz jeździł spokojniej, na mniejszych uchyleniach przepustnicy, to Ci spalanie spadnie. Nikt Ci nie każe cisnąć zawsze do dechy.

Edited by AMI
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Podłóż cegłę pod pedał gazu - będzie taniej, spalanie spadnie.   Będziesz jeździł spokojniej, na mniejszych uchyleniach przepustnicy, to Ci spalanie spadnie. Nikt Ci nie każe cisnąć zawsze do dechy.


Dziękuję za tą fachową i jakże cenną poradę z dziedziny ecodrivingu, ale chyba nie zrozumiałeś że pytam o relację "Boost Controller / spalanie" , a nie o relację "Kończyna dolna / spalanie".
Pozdro :yahoo:
Link to comment
Share on other sites

Pytasz:

 

 

 

Może w przypadku planowania dłuższej podróży Świnią, można by poświęcić część mocy na rzecz niższego spalania?

 

Dostałes odpowiedź w temacie - ale Ci sie nie spodobała. Trudno.

 

Twój pomysł z mbc jest bez sensu - raz jeszcze - najlepszy "boost controller" na spalanie, to jednak nadal stopa na gazie.

Co do reszty kwestii - boost controller manualny tym bardziej bez sensu, bo pozbawiasz komputer samochodu możliwosci kontroli doładowania.
Bardziej zaawansowanej, niż zaworek z kulką i sprężynką.

 

 Co do reszty tematu - jesli faktycznie Cię on interesuje, to polecam lekturę nt. działania silników spalania wewnętrznego o zapłonie iskrowym, zwłaszcza tych turbodoładowanych. Wiele Ci sie po niej rozjasni - a są dostępne całkiem przyzwoite materiały na ten temat.

 

W ogólnym ujęciu - tak, jazda na podcisnieniu, bez doładowania będzie bardziej ekonomiczna niż jazda na doładowaniu. Ze stanami posrednimi w postaci doładowania mniejszego lub wiekszego. Wiec tak - można poswięcić częsć mocy na rzecz niższego spalania.

Edited by AMI
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

W ogólnym ujęciu - tak, jazda na podcisnieniu, bez doładowania będzie bardziej ekonomiczna niż jazda na doładowaniu. Ze stanami posrednimi w postaci doładowania mniejszego lub wiekszego. Wiec tak - można poswięcić częsć mocy na rzecz niższego spalania.

No i o taką informację mi chodziło. Dzieki :)

 

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Edited by Michał Błażej Duda
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...