Skocz do zawartości

Boost Controller, a kwestia spalania


Michał Błażej Duda

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Czysto hipotetycznie zastanawiam się nad takową sprawą.

W mojej Imprezie zamontowany mam mechaniczny MBC Properfekt Manual Boost Controller i zastanawiam się czy zestrojenie go na niższe ciśnienie doładowania będzie miało realny wpływ na spalanie.

Może w przypadku planowania dłuższej podróży Świnią, można by poświęcić część mocy na rzecz niższego spalania?

Pytam hipotetycznie bo nie jestem świetnym mechanikiem.

Jak "nisko" można zejść z ciśnieniem?
Czy to w ogóle jest zdrowe dla Silnika fabrycznie przygotowanego pod turbo i nie powoduje niepotrzebnych obciążeń motoru?

 

Szukałem odpowiedzi w innych wątkach ale nie natknąłem się na takie rozważania - jeżeli ktoś zna, to prosiłbym o link :)

 

Czekam na fachowe porady, hipotezy i inne podobne przemyślenia :)

 

Pozdro

M

 

post-25567-0-55858300-1470379876.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłóż cegłę pod pedał gazu - będzie taniej, spalanie spadnie.

 

Będziesz jeździł spokojniej, na mniejszych uchyleniach przepustnicy, to Ci spalanie spadnie. Nikt Ci nie każe cisnąć zawsze do dechy.

Edytowane przez AMI
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Podłóż cegłę pod pedał gazu - będzie taniej, spalanie spadnie.   Będziesz jeździł spokojniej, na mniejszych uchyleniach przepustnicy, to Ci spalanie spadnie. Nikt Ci nie każe cisnąć zawsze do dechy.


Dziękuję za tą fachową i jakże cenną poradę z dziedziny ecodrivingu, ale chyba nie zrozumiałeś że pytam o relację "Boost Controller / spalanie" , a nie o relację "Kończyna dolna / spalanie".
Pozdro :yahoo:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz:

 

 

 

Może w przypadku planowania dłuższej podróży Świnią, można by poświęcić część mocy na rzecz niższego spalania?

 

Dostałes odpowiedź w temacie - ale Ci sie nie spodobała. Trudno.