Skocz do zawartości

Spadek mocy, tryb awaryjny, brak tempomatu


krizz83

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie witam wszystkich.

Chciałbym podzielić się z Wami problemem, na który nikt z okolicznych znawców nie był w stanie zaradzić.

Mam Subaru ( a jakże) Legacy z 2005 r benzyna z LPG, skrzynia automat. Od jakiegoś czasu podczas jazdy samochód traci moc do tego stopnia, że nie moge rozpędzić sie bardziej niż do 30-40 km/h. Biegi sie nie zmieniają, nic nie reaguje na wciśnięcie gazu. Po odczepieniu dwóch kostek (jedna jest na pewno od przepustnicy, a druga wychodzi chyba z komputera) i odczekaniu kilkunastu minut wszystko wraca do normy. Nie sądzę, żeby to była kwestia gazu, bo został założony 2 miesiące temu. Komputer był podłączony i wykasowane błędy mimo to problem raz na jakiś czas powraca zwłaszcza jak jest zimny. Może ktoś się z tym spotkał, albo może polecić bardzo dobrego fachowca w Olsztynie bądź Warszawie?

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

 Aha i jeszcze tempomat od zakupu nie działa nie wiem czy to ma związek

Edytowane przez krizz83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba by odczytać błędy i wtedy wróżyć.

A tempomat (mam też 2.0 2005 tyle że w manualu) u mnie szwankuje co kilkadziesiąt / kilkaset odpaleń ale jeszcze nie utrafiłem okazji żeby podpiąć się w kompem a w pamięci nic nie zostaje albo ja nie umiem się dogrzebać, choć stawiam na czujnik położenia przepustnicy (po prostu mryga "cruise" a po zgaszeniu i ponownym odpaleniu już nie mryga).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Komputer był podłączony i wykasowane błędy

 

Bezmyślne kasowanie błędów (DTC) nie jest naprawą.

Za to odczyt i interpretacja, a potem diagnostyka jest wstępem do naprawy, gdyż takową wykonuje się dopiero po określeniu problemu.

 

Czasami, jeśli błędów jest cała masa (nie kasowane przez jakiś czas), należy je wykasować i pojeździć do czasu pojawienia się tego, który wskaże problem.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za odpowiedź. Oczywiście z tymi błędami macie racje, ale jeśli dobrze pamiętam coś dotyczyło przepustnicy. Wcześniej była zamontowana instalacja holenderska, wszystko zostało wymienione na nowe. Myślicie, że i w jednym i drugim przypadku winna była instalacja? Skoro problem występuje dalej to podjadę na diagnostykę raz jeszcze i zobaczę co to były za błędy.. Jeśli chodzi o czujnik położenia przepustnicy to może póki co pójdę tym tropem.

Dzięki raz jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zanim zaczniesz coś wymieniać najpierw wyczyść solidnie przepustnice (nie jakimś dezodorantem tylko pędzelek i benzyna), w tych motorach to bardzo często wina jajek i dopiero diagnostyka. Nie zaszkodziłaby napewno kontrola luzow zaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok tak zrobie. Macie może jakiś namiar do kumatych ludzi od Subaru w Warszawie bądź Olsztynie?

Na tym forum polecane są tylko aso, sprawdź na kresce- coś pewnie bedzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...