krizz83 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 (edytowane) Na wstępie witam wszystkich. Chciałbym podzielić się z Wami problemem, na który nikt z okolicznych znawców nie był w stanie zaradzić. Mam Subaru ( a jakże) Legacy z 2005 r benzyna z LPG, skrzynia automat. Od jakiegoś czasu podczas jazdy samochód traci moc do tego stopnia, że nie moge rozpędzić sie bardziej niż do 30-40 km/h. Biegi sie nie zmieniają, nic nie reaguje na wciśnięcie gazu. Po odczepieniu dwóch kostek (jedna jest na pewno od przepustnicy, a druga wychodzi chyba z komputera) i odczekaniu kilkunastu minut wszystko wraca do normy. Nie sądzę, żeby to była kwestia gazu, bo został założony 2 miesiące temu. Komputer był podłączony i wykasowane błędy mimo to problem raz na jakiś czas powraca zwłaszcza jak jest zimny. Może ktoś się z tym spotkał, albo może polecić bardzo dobrego fachowca w Olsztynie bądź Warszawie? Z góry dzięki za odpowiedź. Aha i jeszcze tempomat od zakupu nie działa nie wiem czy to ma związek Edytowane 28 Czerwca 2016 przez krizz83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 No to trzeba by odczytać błędy i wtedy wróżyć. A tempomat (mam też 2.0 2005 tyle że w manualu) u mnie szwankuje co kilkadziesiąt / kilkaset odpaleń ale jeszcze nie utrafiłem okazji żeby podpiąć się w kompem a w pamięci nic nie zostaje albo ja nie umiem się dogrzebać, choć stawiam na czujnik położenia przepustnicy (po prostu mryga "cruise" a po zgaszeniu i ponownym odpaleniu już nie mryga). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 Komputer był podłączony i wykasowane błędy Bezmyślne kasowanie błędów (DTC) nie jest naprawą. Za to odczyt i interpretacja, a potem diagnostyka jest wstępem do naprawy, gdyż takową wykonuje się dopiero po określeniu problemu. Czasami, jeśli błędów jest cała masa (nie kasowane przez jakiś czas), należy je wykasować i pojeździć do czasu pojawienia się tego, który wskaże problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 Czasami jak jest źle wystrojona instalacja gazowa, to przepustnica potrafi zgłupieć w opisany sposób. ECU wchodzi w tryb awaryjny i "odpina" przepustnicę. Kiedyś to przerabiałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krizz83 Opublikowano 29 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 Dzięki panowie za odpowiedź. Oczywiście z tymi błędami macie racje, ale jeśli dobrze pamiętam coś dotyczyło przepustnicy. Wcześniej była zamontowana instalacja holenderska, wszystko zostało wymienione na nowe. Myślicie, że i w jednym i drugim przypadku winna była instalacja? Skoro problem występuje dalej to podjadę na diagnostykę raz jeszcze i zobaczę co to były za błędy.. Jeśli chodzi o czujnik położenia przepustnicy to może póki co pójdę tym tropem. Dzięki raz jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 Ale zanim zaczniesz coś wymieniać najpierw wyczyść solidnie przepustnice (nie jakimś dezodorantem tylko pędzelek i benzyna), w tych motorach to bardzo często wina jajek i dopiero diagnostyka. Nie zaszkodziłaby napewno kontrola luzow zaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krizz83 Opublikowano 4 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2016 Ok tak zrobie. Macie może jakiś namiar do kumatych ludzi od Subaru w Warszawie bądź Olsztynie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 4 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2016 Ok tak zrobie. Macie może jakiś namiar do kumatych ludzi od Subaru w Warszawie bądź Olsztynie?Na tym forum polecane są tylko aso, sprawdź na kresce- coś pewnie bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się