Jump to content

Regulacja tylnych hamulców bębnowych 2.0 XG MR`03


blizna
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

w Forku 2004 2.0 MR`03 XG tył hamuje na ok 70% + małe popiskiwania podczas hamowania. Obejrzałem dokładnie bęben, szczęki oraz resztę i jest ok. Chcę wszystko wyczyścić, odpowietrzyć, wymienić płyn i ewentualnie szczęki.

 

Wcześniej jednak chciałbym spróbować to wyregulować bo jest tam taka możliwość. Czy da się to jakość zrobić na podnośniku bez odpinania napędu? Może ktoś z Was coś doradzić?

 

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_1/brake_system/rear_brake/illustration_1/

 

 

Link to comment
Share on other sites

Podnosisz auto na podnośniku, wyciągasz zaślepkę (gumowa) - pozycja 13. Nie jest to wygodne, ale masz śrubokrętem dojście do elementu 25/26 (w zależności od strony). Jest to rozpierak, w jego środku masz taką koronkę. Kręcąc tą koronką powodujesz rozszerzenie lub zwężenie widełek, a przez to rozparcie szczęk. W praktyce robisz to tak, że kręcisz koronką i ruszasz kołem, czy nie ma za dużego oporu. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Czy wszystkie kola muszą być w powietrzu żeby móc ruszać kołem?

Czy reguluję hamulec "na styk", aż do momentu w którym nie hamuje i bęben chodzi luźno czy zostawić więcej miejsca?

Edited by blizna
Link to comment
Share on other sites

 

 

Czy wszystkie kola muszą być w powietrzu żeby móc ruszać kołem?

Najwygodniej - tak. Szpera nie jest tak mocna, żeby się nie dało inaczej, ale najlepiej zrobić to na podnośniku, masz jednoczesny dostęp do kół po obu stronach.

 

 

Czy reguluję hamulec "na styk", aż do momentu w którym nie hamuje i bęben chodzi luźno czy zostawić więcej miejsca?

Odwrotnie. Regulujesz hamulec aż zaczniesz wyczuwać delikatny opór (będzie słychać lekki szum i ucieranie), ale bez przesady. Nie obawiaj się takiego delikatnego oporu, hamulec się delikatnie dotrze. Jeśli nie masz wprawy, a obawiasz się, żeby nie przesadzić, sprawdź, czy koło się nie grzeje nadmiernie w czasie jazdy. 

 

I jeszcze jedna uwaga. Jak już wyregulujesz luz na szczękach, może sie okazać, że masz dużo niepotrzebnego luzu na dźwigni hamulca. Tam też jest regulacja 

250927109_3_1000x700_subaru-legacy-98-03

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...