blizna Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Hej, w Forku 2004 2.0 MR`03 XG tył hamuje na ok 70% + małe popiskiwania podczas hamowania. Obejrzałem dokładnie bęben, szczęki oraz resztę i jest ok. Chcę wszystko wyczyścić, odpowietrzyć, wymienić płyn i ewentualnie szczęki. Wcześniej jednak chciałbym spróbować to wyregulować bo jest tam taka możliwość. Czy da się to jakość zrobić na podnośniku bez odpinania napędu? Może ktoś z Was coś doradzić? http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_1/brake_system/rear_brake/illustration_1/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Podnosisz auto na podnośniku, wyciągasz zaślepkę (gumowa) - pozycja 13. Nie jest to wygodne, ale masz śrubokrętem dojście do elementu 25/26 (w zależności od strony). Jest to rozpierak, w jego środku masz taką koronkę. Kręcąc tą koronką powodujesz rozszerzenie lub zwężenie widełek, a przez to rozparcie szczęk. W praktyce robisz to tak, że kręcisz koronką i ruszasz kołem, czy nie ma za dużego oporu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blizna Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 (edytowane) Czy wszystkie kola muszą być w powietrzu żeby móc ruszać kołem? Czy reguluję hamulec "na styk", aż do momentu w którym nie hamuje i bęben chodzi luźno czy zostawić więcej miejsca? Edytowane 22 Kwietnia 2016 przez blizna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Czy wszystkie kola muszą być w powietrzu żeby móc ruszać kołem? Najwygodniej - tak. Szpera nie jest tak mocna, żeby się nie dało inaczej, ale najlepiej zrobić to na podnośniku, masz jednoczesny dostęp do kół po obu stronach. Czy reguluję hamulec "na styk", aż do momentu w którym nie hamuje i bęben chodzi luźno czy zostawić więcej miejsca? Odwrotnie. Regulujesz hamulec aż zaczniesz wyczuwać delikatny opór (będzie słychać lekki szum i ucieranie), ale bez przesady. Nie obawiaj się takiego delikatnego oporu, hamulec się delikatnie dotrze. Jeśli nie masz wprawy, a obawiasz się, żeby nie przesadzić, sprawdź, czy koło się nie grzeje nadmiernie w czasie jazdy. I jeszcze jedna uwaga. Jak już wyregulujesz luz na szczękach, może sie okazać, że masz dużo niepotrzebnego luzu na dźwigni hamulca. Tam też jest regulacja 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blizna Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Serdecznie dziękuję za pomoc i wyczerpującą odpowiedź. Dokładnie to samo miałem na myśli ale źle się wyraziłem. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się