Robert Bistuła Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Witam , Jak to wygląda w subaru czy przepustnica powinna się szczelnie zamykać czy może mieć małą szczelinkę ?? miedzy dekielkiem a ścianka przepustnicy ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitro MCZ... Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Zawsze ma małą szczelinkę , nie jest całkowicie szczelna. Napisz może o co chodzi konkretnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Bistuła Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 no ok wiem że przepustnice elektroniczne bez silniczka krokowego posiadają na pewno szczelinkę mała żeby powietrze dochodziło ale jak to jest z przepustnica z silniczkiem krokowym nie powinna być szczelna wtedy jak się zamknie klapka to krokowy nie przejmuje roli wolnych obrotów ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitro MCZ... Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Jest minimalna szczelnika. Nadal nie wiem po co Ci ta wiedza i o co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Bistuła Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 chodzi mi o to ze przestawiłem tą śrubkę która odp za ustawienie przepustnicy mówisz jest szczelinka tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitro MCZ... Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 W jakim celu przestawiłeś ? jest pewna tolerancja na czujniku położenia przepustnicy , ale raczej po każdej ingerencji w te sprawy , czy to przestawienia śruby zderzaka a raczej odpowiedniego ustawienia po jakiejś niefachowej ingerencji , czy po czyszczeniu z nagaru przepudtnicy , należało by zresetowac adaptację sterownika. Niekiedy wystarczy odłączyć klemę aku na chwile i potem pozwolić douczyć się , od zimnego do temp. roboczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Bistuła Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 no wiem że jak się tą śrubką pokręci to trzeba potem regulować TPSa no właśnie miałem nagar w środku który wyczyściłem i stad moje pytanie bo obroty przed czyszczeniem nie falowały mi przy jeździe na ludzie do świateł, ciekawi mnie jedna rzecz do czego ta śrubka jest czy regulacji obrotów czy do tego żeby przepustnice wyregulować żeby nie było pod światła widać szczelinki ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitro MCZ... Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Ta śrubka absolutnie nie jest do regulacji obrotów. Moim zdaniem wróć do pozycji w jakiej była(zakładając ,że to wartość ust.fabrycznie) i reset stera. Odpalić na zimnym i nie dotykać na wszelki gazu aż do włączenia wentylatora. Potem pojezdzić kilka dni , jak nie ustanie falowanie, to dalej pytaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Bistuła Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 no właśnie tak robiłem dlatego mnie interesuje czy właśnie musi być szczelinka ?? fabryka ustawia szczelinkę ?? czy jak ?? bo robiłem tak nie wiem niby trochę lepiej po adaptacji a czy ten nagar co się czyści nie uszczelnia przepsutnicy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitro MCZ... Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 (edytowane) Musi być szczelinka, choćby dla tego, żeby przy puszczaniu szybszym nowi z gazu przepustnica "nie zacięła" się w korpusie , powodując opór przy ponownym wciskaniu gazu. Z nagarem teoretycznie ma sobie radzić adaptacyjne oprogramowanie dla biegu jałowego (nauczy się , dostosuje do nagaru) i właśnie potem jak usuniesz nagar a ECU jest douczony do nagaru, to mogą się dziać takie jaja. Polecam lekturę : http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/Knowledge/ECUReset Edytowane 10 Kwietnia 2016 przez Nitro MCZ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Bistuła Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 to wychodzi na to za mam problem z tps w takim razie bo pokazuje wartość "throttle opening angle" niby zamknięta 0,4 - 0,8 różnie albo luz na ośce że tak się dzieje właśnie próbuje dopasować zwykły potencjometr i go ustawić żeby działa tak jak ten Tps od subaru dodam że czasami 0 pokazuje różnie ... to może odp za falowanie ? bo wtryski mogą jeszcze podawać bo ecu myśli ze jest otwarta ? chyba że jest jakaś tolerancja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 ...poczytaj, może Ci coś pomoże 2003 Service Manual EU.rar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Od siebie dodam, że po przestawieniu TPS-a należy zresetować ECU czyli odłączyć klemę od akumulatora. Śrubka zapewne ma na celu ustawienie minimalnego przepływu powietrza jaki jest potrzebny do biegu jałowego. W Twoim przypadku będzie również miała związek z mapsensorem czyli możliwe, że w fabryce przy ustawianiu tej śrubki biorą wskazania z mapsensora - takie moje domysły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Bistuła Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Baca dzięki za manuala bardzo mi się przyda może i masz racje z tym map sensorem jaka powinien wartość pokazywać w Free SSM ?? atmospheric pressure ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się