Skocz do zawartości

Przepustnica z silniczkiem krokowym


Robert Bistuła

Rekomendowane odpowiedzi

no ok wiem że przepustnice elektroniczne bez silniczka krokowego posiadają na pewno szczelinkę mała żeby powietrze dochodziło ale jak to jest z przepustnica z silniczkiem krokowym nie powinna być szczelna wtedy jak się zamknie klapka to krokowy nie przejmuje roli wolnych obrotów ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim celu przestawiłeś ? jest pewna tolerancja na czujniku położenia przepustnicy , ale raczej po każdej ingerencji w te sprawy , czy to przestawienia śruby zderzaka a raczej odpowiedniego ustawienia po jakiejś niefachowej ingerencji , czy po czyszczeniu z nagaru przepudtnicy , należało by zresetowac adaptację sterownika. Niekiedy wystarczy odłączyć klemę aku na chwile i potem pozwolić douczyć się , od zimnego do temp. roboczej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiem że jak się tą śrubką pokręci to trzeba potem regulować TPSa no właśnie miałem nagar w środku który wyczyściłem i stad moje pytanie bo obroty przed czyszczeniem nie falowały mi przy jeździe na ludzie do świateł, ciekawi mnie jedna rzecz do czego ta śrubka jest czy regulacji obrotów czy do tego żeby przepustnice wyregulować żeby nie było pod światła widać szczelinki ??

post-22065-0-55745000-1460272472_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta śrubka absolutnie nie jest do regulacji obrotów. Moim zdaniem wróć do pozycji w jakiej była(zakładając ,że to wartość ust.fabrycznie) i reset stera. Odpalić na zimnym i nie dotykać na wszelki gazu aż do włączenia wentylatora. Potem pojezdzić kilka dni , jak nie ustanie falowanie, to dalej pytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie tak robiłem dlatego mnie interesuje czy właśnie musi być szczelinka ?? fabryka ustawia  szczelinkę ?? czy jak ?? bo robiłem tak nie wiem niby trochę lepiej po adaptacji a czy ten nagar co się czyści nie uszczelnia przepsutnicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być szczelinka, choćby dla tego, żeby przy puszczaniu szybszym nowi z gazu przepustnica "nie zacięła" się w korpusie , powodując opór przy ponownym wciskaniu gazu. Z nagarem teoretycznie ma sobie radzić adaptacyjne oprogramowanie dla biegu jałowego (nauczy się , dostosuje do nagaru) i właśnie potem jak usuniesz nagar a ECU jest douczony do nagaru, to mogą się dziać takie jaja. 

Polecam lekturę :

http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/Knowledge/ECUReset

Edytowane przez Nitro MCZ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wychodzi na to za mam problem z tps w takim razie bo pokazuje wartość "throttle opening angle" niby zamknięta 0,4 - 0,8 różnie albo luz na ośce że tak się dzieje właśnie próbuje dopasować zwykły potencjometr i go ustawić żeby działa tak jak ten Tps od subaru :) dodam że czasami 0 pokazuje różnie ... to może odp za falowanie ? bo wtryski mogą jeszcze podawać bo ecu myśli ze jest otwarta ? chyba że jest jakaś tolerancja 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam, że po przestawieniu TPS-a należy zresetować ECU czyli odłączyć klemę od akumulatora.

Śrubka zapewne ma na celu ustawienie minimalnego przepływu powietrza jaki jest potrzebny do biegu jałowego. W Twoim przypadku będzie również miała związek z mapsensorem czyli możliwe, że w fabryce przy ustawianiu tej śrubki biorą wskazania z mapsensora - takie moje domysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...