Skocz do zawartości

Blacharka w Imprezie i wzmacnianie karoserii.


Tuninger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym was prosić o rady dotyczące blacharki w Subaru Imprezie GF, a konkretniej chciałbym jakoś wzmocnić w niej budę i przygotować ją ewentualnie pod znoszenie mocniejszych silników. Samochód chcę zrobić dla siebie i jak na razie jeździć nim na co dzień, póki co nie zanosi się na duże moce itd ale kto wie co kiedyś mi odwali  :jdm:  a jak już mam robić taką robotę to chciałbym oszczędzić sobie ewentualnego późniejszego poprawiania i ponownego cięcia i spawania karoserii.  Na razie nie myślę o klatce bezpieczeństwa i raczej się na nią nie zanosi bo jak wcześniej mówiłem fura ma wozić moje dupsko z punktu A do punktu B, a jak jest z policją i kontrolami to już wiadomo. Klatkę widać a silnika nie widać  :P.Samochód jest dość zdrowo zgnity więc robić trzeba tak czy tak. Jeśli takie operacje wzmacniania budy w imprezie nie mają sensu to mówić. Mile widziane będą też wskazówki dot. odchudzania samej karoserii i również dyskusja o sensie tej operacji.  :) Pozdrawiam wszystkich fanów Japońskiej rdzy  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kielichy tył zobacz bo jak masz tam tragedie to przekalkuluj czy Ci się to opłaca

zobacz okolice mocowań zawieszenia , podłogę , progi itd

musisz sam ocenić czy warto się babrać czy nie .

wszystko też zależy jakie masz umiejętności bo jeśli ogarniasz robienie reperaturek itp to możesz zacząć coś budować na podstawie tej karoserii


jaki masz silnik ? n/a czy turbo ?




PS. Taniej wyjdzie cię kupić zadbane i jak najmniej zgnite auto z  Turbo niż bawić się w blacharkę w N/a i jeszcze do tego przekładanie silnika , wiązki , napędów z wersji Turbo ;)

przelicz co Ci się opłaca a co nie :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kielichy są spoko. Podłoga pod pasażerami też jest ok. Progi wypadają nie najlepiej ale tez nie tragicznie. W zewnętrznych nie ma dużych dziur, a w środku to już się zobaczy... mocowania dyfra tam przy progach są zjedzone. Na podnośniku 2 kolumnowym wpadły do środka. Pas tylny ma sie nie najgorzej, ale też wymaga ingerencji. Słupki A pordzewiałe ale nie na wylot, jednak bez wyjmowania szyby raczej się nie obejdzie. Silnik N/A 1.8. z samochodem chcę się pobawić bo mam bdb dostęp do frezarek i tokarek cnc za który nie muszę płacić więc kpl poliuretanów, łączniki stabów a nawet części silnika nie będą dla mnie problemem nie do przejścia. Silnik i napęd jest ok więc jednak chcę porobić przy tym aucie bo dorwałem go za 1800zł z nowymi hamulcami, kpl nowych zimówek (nowych bieżnikowanych) i mało używanym LPG, a do tego dostałem jeszcze druga skrzynię więc jako dupowóz kalkuluje się to robić. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to rób

ja za swoją wanne ej20 115km dałem 2.5 tyś po zrobionej blacharce błotników tył i uszkodzonym AT

wymieniłem butle z gazem , rozrząd , kupiłem zimówki i skrzynie

skrzynia czeka na montaż

w międzyczasie wpadło kilka awarii
ale ze wszystkim dałem sobie radę

zostało mi zrobić tylko kielichy tył i kawałek progu ale też bez tragedii jest - w dzień lub dwa blacharz powinien dać sobie  radę


więc ratuj skoro twierdzisz ,że się opłaca

problemem może być to ,że mocowanie dyfra wpadło Ci w podłogę
ale skoro masz zaplecze to działaj

załóż swój wątek i opisuj co tam robisz :) wrzuć zdjęcie swojego auta :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako dupowóz wystarczy "połatanie" tego co jest i oczywiście tylne mocowanie kielicha, lub opcja 2 polecił bym obspawanie karoserii jeśli masz gołą karoserię . Lecz silnik 1.8 i takie ingerencje to tak nad wyraz wg mnie .  Pomyśl nad stabami tył ewętulanie usztywnienie rozpórki dół/góra.   

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia powrzucam niedługo. Zrobię kilka lepszej jakości i będę podawał linki do bikepics (mam tam już galerie ze swoimi motorami to nie bede kombinował :P ) wnętrze bede rozbierał tak czy tak zeby lepiej spasować elementy bo wszystko sie tłucze i chciałbym lepiej wygłuszyć subaryne od drogi. Co masz na myśli mówiąc obspawać budę chodzi ci o poprawianie seryjnych zgrzewów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak obspawanie budy poprawia jej sztywność każda rajdówka pierwsze co to jest obspawywana . Proces ciężki i mozolny ale poprawia sporo . Kazdy zgrzew dosłownie wszytsko się łączy spawem , oczywiście z przerwami 4 cm spawu 4 cm luzu i tak wszystko co tylko sie z sobą łączy szczególnie kielichy i podłogę .

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...