Greg Wiącek Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 Witam, mam taki problem ze swoim Subarakiem, że blokują się hamulce z przodu (losowo lewa prawa), po kilkunastu/kilkudziesięciu naciśnięciach pedału hamulca w trasie/ korku. Jak zaciśnie tarcze to tak mocno że auta z miejsca nie da się ruszyć. Odpuści dopiero po ok 1,5h i można jechać dalej, ewentualnie trzeba odkręcić którykolwiek przewód hamulcowy bądź odpowietrznik i jak ciśnienie zejdzie to odpuści.Wymieniłem już elastyczne przewody hamulcowe, przesmarowane wszystkie zaciski, w lewym kole wymienione gumki tłoczka i wymieniony płyn hamulcowy a problem jest dalej.W jednym z ASO powiedzieli ze to na 90% pompa ABS. Moim zdaniem się mylą bo kontrolka się zapala tylko przy zapłonie i gaśnie (czyli standardowo).Może ktoś z was przerabiał już taki przypadek i wie gdzie tkwi problem? Z góry dzięki wszystkim chętnym za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 Moze jednak ASO ma rację że pompa jest przyczyną. A płyn był wymieniany regularnie czy dopiero jak pojawił się problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greg Wiącek Posted November 11, 2015 Author Share Posted November 11, 2015 W takim razie dlaczego nie informuje mnie o tej usterce kontrolka ABS?? Samochód kupiłem pół roku temu z Niemiec i wymieniłem płyn pierwszy raz jak pojawiła się usterka. Myślę że Niemiec serwisując w ASO wymieniał płyny regularnie. Dodatkową informacją która mnie odpycha od wymiany tej pompy jest ten przypadek: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=8276 Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 Lekko można zwiększyć luz na popychaczu między pedałem i pompą hamulcową. Jak nie pomoże ,to sama pompa hamulca może dawać czadu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greg Wiącek Posted November 11, 2015 Author Share Posted November 11, 2015 Lekko można zwiększyć luz na popychaczu między pedałem i pompą hamulcową. Jak nie pomoże ,to sama pompa hamulca może dawać czadu. respect a gdzie znajduje się ten popychacz?? pod pedałem hamulca czy to gdzieś pod maską? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 Zwiekszanie luzu nie jest rozwiazaniem problemu bo zmniejszysz skok roboczy pedalu, moze wymien pompe, a jesli to nie pomoze to zostaje sprawdzic pompe abs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greg Wiącek Posted November 12, 2015 Author Share Posted November 12, 2015 Dziś odstawiłem samochód do warsztatu: http://subaruservice.pl/polec_znajomemu/ i odebrałem już sprawny Problem nie leżał w żadnej pompie, przewodach ani płynie. Zaś w Hill-Holderze który nie odbijał, dlatego też usterka występował np. w korku bo właśnie tam najczęściej używa się sprzęgła i hamulca czyli elementów które załączają Hill-Holder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 W jednym z ASO powiedzieli ze to na 90% pompa ABS. Wobec stwierdzonych faktów Problem nie leżał w żadnej pompie, przewodach ani płynie. Zaś w Hill-Holderze który nie odbijał, ASO wypada bardzo blado. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 (edited) Szkoda że nie napisałeś ,że masz HH. To by naprowadziło na trop Zwiekszanie luzu nie jest rozwiazaniem problemu bo zmniejszysz skok roboczy pedalu, jest rozwiązaniem problemu pod warunkiem ,że w tym leży problem-po to jest regulacja. I w żaden sposób nie zmieni skoku roboczego (bo on zależy tylko od parametrów pompy ,i tego co za nią-przewodów, zacisków...) . Zmieni skok jałowy pedału. Edited November 12, 2015 by respect Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 jest rozwiązaniem problemu pod warunkiem ,że w tym leży problem-po to jest regulacja. I w żaden sposób nie zmieni skoku roboczego (bo on zależy tylko od parametrów pompy ,i tego co za nią-przewodów, zacisków...) . Zmieni skok jałowy pedału. Zdaje się od dzieciaka przy autach a nie słyszałem żeby w jakimkolwiek aucie trzeba było zmieniać fabrycznie ustawiony luz pedału hamulca. Nie zmieni skoku roboczego? A wyjaśnij mi jakim cudem. Większy skok jałowy pedału = pedał niżej zanim zacznie sie skok roboczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greg Wiącek Posted November 13, 2015 Author Share Posted November 13, 2015 Jestem nowym posiadaczem Subaru i myślałem ze HH to standardowe wyposażenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
red_p Posted November 13, 2015 Share Posted November 13, 2015 andre82 w różnych autach można regulować skok jałowy. Nawet w instrukcjach to opisują Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted November 14, 2015 Share Posted November 14, 2015 andre82 w różnych autach można regulować skok jałowy. Nawet w instrukcjach to opisująProsze o konkretne przyklady. Link to comment Share on other sites More sharing options...
red_p Posted November 14, 2015 Share Posted November 14, 2015 Proszę bardzo. Polonez. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted November 14, 2015 Share Posted November 14, 2015 A w jakich okolicznosciach owa regulacja moze miec miejsce? Wiesz moze czy subaru przewiduje regulacje luzu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
red_p Posted November 14, 2015 Share Posted November 14, 2015 Np. po demontażu któregoś z elementów układu {pedały, pompa, serwo itp} Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now