Jump to content

Blokujące się hamulce z przodu (losowo lewa prawa)


Greg Wiącek
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

mam taki problem ze swoim Subarakiem, że blokują się hamulce z przodu (losowo lewa prawa), po kilkunastu/kilkudziesięciu naciśnięciach pedału hamulca w trasie/ korku. Jak zaciśnie tarcze to tak mocno że auta z miejsca nie da się ruszyć. Odpuści dopiero po ok 1,5h i można jechać dalej, ewentualnie trzeba odkręcić którykolwiek przewód hamulcowy bądź odpowietrznik i jak ciśnienie zejdzie to odpuści.

Wymieniłem już elastyczne przewody hamulcowe, przesmarowane wszystkie zaciski, w lewym kole wymienione gumki tłoczka i wymieniony płyn hamulcowy a problem jest dalej.

W jednym z ASO powiedzieli ze to na 90% pompa ABS. Moim zdaniem się mylą bo kontrolka się zapala tylko przy zapłonie i gaśnie (czyli standardowo).

Może ktoś z was przerabiał już taki przypadek i wie gdzie tkwi problem?

 

Z góry dzięki wszystkim chętnym za pomoc ;)

Link to comment
Share on other sites

W takim razie dlaczego nie informuje mnie o tej usterce kontrolka ABS?? Samochód kupiłem pół roku temu z Niemiec i wymieniłem płyn pierwszy raz jak pojawiła się usterka. Myślę że Niemiec serwisując w ASO wymieniał płyny regularnie.

 

Dodatkową informacją która mnie odpycha od wymiany tej pompy jest ten przypadek:

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=8276
Link to comment
Share on other sites

Dziś odstawiłem samochód do warsztatu:

http://subaruservice.pl/polec_znajomemu/

i odebrałem już sprawny ;)

 

Problem nie leżał w żadnej pompie, przewodach ani płynie. Zaś w Hill-Holderze który nie odbijał, dlatego też usterka występował np. w korku bo właśnie tam najczęściej używa się sprzęgła i hamulca czyli elementów które załączają Hill-Holder. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

W jednym z ASO powiedzieli ze to na 90% pompa ABS.

Wobec stwierdzonych faktów

 

 

Problem nie leżał w żadnej pompie, przewodach ani płynie. Zaś w Hill-Holderze który nie odbijał,

ASO wypada bardzo blado. 

Link to comment
Share on other sites

Szkoda że nie napisałeś ,że masz HH. To by naprowadziło na trop :)

 

 

Zwiekszanie luzu nie jest rozwiazaniem problemu bo zmniejszysz skok roboczy pedalu,

jest  rozwiązaniem problemu pod warunkiem ,że w tym leży problem-po to jest regulacja.  I w żaden sposób nie zmieni skoku roboczego (bo on zależy tylko od parametrów pompy ,i tego co za nią-przewodów, zacisków...) . Zmieni skok jałowy pedału.

Edited by respect
Link to comment
Share on other sites

 

 

jest  rozwiązaniem problemu pod warunkiem ,że w tym leży problem-po to jest regulacja.  I w żaden sposób nie zmieni skoku roboczego (bo on zależy tylko od parametrów pompy ,i tego co za nią-przewodów, zacisków...) . Zmieni skok jałowy pedału.
 

Zdaje się od dzieciaka przy autach a nie słyszałem żeby w jakimkolwiek aucie trzeba było zmieniać fabrycznie ustawiony luz pedału hamulca.

Nie zmieni skoku roboczego? A wyjaśnij mi jakim cudem. Większy skok jałowy pedału = pedał niżej zanim zacznie sie skok roboczy.  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...