Skocz do zawartości

Legacy 95 EJ20E 4AT, Wymiana oleju w skrzyni


Krzysztof Warszewski

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

nie mam potrzeby w tym modelu skrzyni robić dynamicznej wymiany , po dodatkowym odkręceniu modułu sterownika wylatuje jeszcze dodatkowo olej z 1,5 L tak że wymienisz 90% oleju tylko nie zapomnij kupić filtra wewnętrznego za około 75 zł  i uszczelki nowej bo stara nie nadaje się do ponownego użytku a olej najlepiej motula do tej skrzyni kupić cena nie odstrasza aż tak bardzo. U mnie już najechane około 15k po wymianie oleju zero problemów z skrzynią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@ipsx82, A czym jest lepszy od tego subarowego? Moja sąsiadka zrobiła na subarowym ponad 300kkm z wymianami przy każdym rozrządzie tj, co 105kkm i tez bez prblemu. Dlatego pytam, czym jest lepszy motul do skrzyni? Czy będzie mniej palił, a może ciszej pracował? Bardzo mnie to ciekawi, bo tu motul jest lekarstwem na całe zło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jeśli na zimno to tak, jeśli na ciepło to na uruchomionym po odczekaniu z 3 min po wcześniejszym rozgrzaniu i przejechaniu na wszystkich biegach wraz z wstecznym 

Edytowane przez ipsx82
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem stan płynu w AT. Na zimno stan na bagnecie wskazywał >max cold<. Natomiast na ciepło po przejechaniu około 8 km i wykonaniu wszystkich czynności o których pisał ipsx82, ku mojemu zdziwieniu bagnet był suchy, ani gama płynu! Co jest nie tak? Płyn nie osiągnął optymalnej temperatury? A może faktycznie poziom jest zbyt niski? -tylko jak to się ma do wskazania na zimno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej po rozgrzaniu ma jaśniejszą barwę i często gęsto wydaje sie ze go nie ma, wytrzyj dokładnie bagnet i sprawdź jeszcze raz świecąc porządną latarką na  wskaźnik na bagnecie i staraj sie przy wkładaniu i wyjmowaniu nie obracać bagnetu bo rozmażesz olej i nie będzie widać ile go jest. Ja ze swoim Ojcem chyba z 7 razy sprawdzaliśmy a on ma doświadczenie bo w życiu miał z 7 rożnych aut i każde w automacie. Tak że na spokojnie bez nerwów powoli i dokładnie sprawdzamy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ponownie sprawdziłem poziom ATF po przejechaniu około 30 kilometrów. Zaparkowałem na równej powierzchni, wybrałem wszystkie możliwe  przełożenia, odczekałem 2 minuty, pomiar wskazał na bagnecie minimum COLD. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale na płynie widocznych było kilkanaście malutkich pęcherzyków powietrza. Co robić, dolać płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa pytanka :)

 

1. czy jak oleju jest za duzo, lepiej go normalnie zlac poprzez odkrecenie korka czy lepiej odciagnac strzykawa z dluga rurka przez bagnet

2. Powiazane z pytaniem 1 - Czy korek do spuszczania oleju mozna odkrecac i dokrecac bez koniecznosci wymiany jakiejs na nim uszczelki?

 

DZIEKI!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...