Jump to content

Legacy 95 EJ20E 4AT, Wymiana oleju w skrzyni


Krzysztof Warszewski
 Share

Recommended Posts

Pozostawię to bez komentarza.

 Nie każdy płyn nadaje się do tej skrzyni. Radzę pojechać do ASO i kupić odpowiedni. Nie wiem też czy robią wymianę dynamicznie. Na szczęście w Twoim aucie nie ma filtra zewnętrznego.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

nie mam potrzeby w tym modelu skrzyni robić dynamicznej wymiany , po dodatkowym odkręceniu modułu sterownika wylatuje jeszcze dodatkowo olej z 1,5 L tak że wymienisz 90% oleju tylko nie zapomnij kupić filtra wewnętrznego za około 75 zł  i uszczelki nowej bo stara nie nadaje się do ponownego użytku a olej najlepiej motula do tej skrzyni kupić cena nie odstrasza aż tak bardzo. U mnie już najechane około 15k po wymianie oleju zero problemów z skrzynią. 

Link to comment
Share on other sites

@@ipsx82, A czym jest lepszy od tego subarowego? Moja sąsiadka zrobiła na subarowym ponad 300kkm z wymianami przy każdym rozrządzie tj, co 105kkm i tez bez prblemu. Dlatego pytam, czym jest lepszy motul do skrzyni? Czy będzie mniej palił, a może ciszej pracował? Bardzo mnie to ciekawi, bo tu motul jest lekarstwem na całe zło

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeśli na zimno to tak, jeśli na ciepło to na uruchomionym po odczekaniu z 3 min po wcześniejszym rozgrzaniu i przejechaniu na wszystkich biegach wraz z wstecznym 

Edited by ipsx82
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj sprawdziłem stan płynu w AT. Na zimno stan na bagnecie wskazywał >max cold<. Natomiast na ciepło po przejechaniu około 8 km i wykonaniu wszystkich czynności o których pisał ipsx82, ku mojemu zdziwieniu bagnet był suchy, ani gama płynu! Co jest nie tak? Płyn nie osiągnął optymalnej temperatury? A może faktycznie poziom jest zbyt niski? -tylko jak to się ma do wskazania na zimno?

Link to comment
Share on other sites

olej po rozgrzaniu ma jaśniejszą barwę i często gęsto wydaje sie ze go nie ma, wytrzyj dokładnie bagnet i sprawdź jeszcze raz świecąc porządną latarką na  wskaźnik na bagnecie i staraj sie przy wkładaniu i wyjmowaniu nie obracać bagnetu bo rozmażesz olej i nie będzie widać ile go jest. Ja ze swoim Ojcem chyba z 7 razy sprawdzaliśmy a on ma doświadczenie bo w życiu miał z 7 rożnych aut i każde w automacie. Tak że na spokojnie bez nerwów powoli i dokładnie sprawdzamy.  

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj ponownie sprawdziłem poziom ATF po przejechaniu około 30 kilometrów. Zaparkowałem na równej powierzchni, wybrałem wszystkie możliwe  przełożenia, odczekałem 2 minuty, pomiar wskazał na bagnecie minimum COLD. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale na płynie widocznych było kilkanaście malutkich pęcherzyków powietrza. Co robić, dolać płynu?

Link to comment
Share on other sites

Dwa pytanka :)

 

1. czy jak oleju jest za duzo, lepiej go normalnie zlac poprzez odkrecenie korka czy lepiej odciagnac strzykawa z dluga rurka przez bagnet

2. Powiazane z pytaniem 1 - Czy korek do spuszczania oleju mozna odkrecac i dokrecac bez koniecznosci wymiany jakiejs na nim uszczelki?

 

DZIEKI!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...