Skocz do zawartości

Nie działa tylne światło przeciwmgielne


dunbar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mój pierwszy post na forum  :)

 

Mam następujący problem: Nie działa tylne światło przeciwmgielne w moim Foresterze. Żarówka jest sprawna (sprawdzałem – świeci), bezpiecznik jest cały i zdrowy (sprawdzałem dla pewności z innym). Przy włączonym świetle, kontrolka na desce świeci się poprawnie, ale w oprawce żarówki jest... zaledwie 4,6V. Gdy się je wyłączy, jest tam 0V.

 

Na bezpieczniku jest regulaminowe 12V. Przekaźnik "cyka" przy włączaniu światła. Jakieś pomysły, gdzie gubi się reszta napięcia?

 

Dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Miałem tak samo. U mnie był problem w gnieżdzie haka hol- mam gniazdo 13pin. Tam jest tak że po wpięciu wtyczki gaśnie przeciwmgielne na aucie, by nie odbijało się przeciwmgielne od przyczepy i nie oślepiało kierowcy. Rozebrałem wtyczkę i styk za to odpowiadający był zaśniedziały i nie dawał prądu

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Miałem tak samo. U mnie był problem w gnieżdzie haka hol- mam gniazdo 13pin. Tam jest tak że po wpięciu wtyczki gaśnie przeciwmgielne na aucie, by nie odbijało się przeciwmgielne od przyczepy i nie oślepiało kierowcy. Rozebrałem wtyczkę i styk za to odpowiadający był zaśniedziały i nie dawał prądu

 

Dzięki! Przyjrzę się temu. Jedyne co mnie dziwi najbardziej to to, że w oprawce jest napięcie, tylko że za małe. Bardziej logiczne byłoby, gdyby napięcia nie było w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz – masz rację! Sprawdziłem na gnieździe haka i tam było 12V na przeciwmgielnym. Rozebrałem prawą stronę w bagażniku (to są tylko 2 zaczepy, wychodzi bez problemu) i zacząłem oglądać jak idą tam wiązki. Faktycznie, oryginalna izolacja wiązki lewej lampy została rozcięta, przewód do przeciwmgielnego przecięty i jest podłączony do wiązki haka, czyli idzie do switcha w gnieździe przyczepy, który wyłącza światło przeciwmgielne, gdy coś ciągniemy.

 

Chciałem rozebrać gniazdo przyczepy i to ogarnąć, ale śruby są tak zardzewiałe, że łeb pierwszej posypał się jak próchno jeszcze zanim obróciłem wkrętak. Reszta taka sama, czyli pewnie trzeba je nawiercić i usunąć siłowo, a potem zamontować nowe gniazdo z nową wiązką. 

 

Na ten moment nie mam przyczepy :) , więc zdecydowałem się odpiąć wiązkę idącą do haka (kostka po prawej stronie w bagażniku) i przywrócić stary bieg przewodu do przeciwmgielnego, czyli tam gdzie go rozcięto zrobić kostkę, aby łatwo później przełączyć na instalację z hakiem, a teraz działać, jakby po prostu go nie było.

Edytowane przez dunbar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...