Skocz do zawartości

[OBK] Lancuchy - dlaczego tylko na przod?


devlin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel

Ponieważ na przednie wystarczy - najważniejsze jest w przypadku Subaru zachowanie kierowalność (= przód).

 

Zakładaliśmy również przód + tył, ale to było w warunkach, powiedzmy "mocno szczególnych". Konkretnie podczas testów zimowych na ... stoku narciarskim.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ na przednie wystarczy - najważniejsze jest w przypadku Subaru zachowanie kierowalność (= przód).

 

Zakładaliśmy również przód + tył, ale to było w warunkach, powiedzmy "mocno szczególnych". Konkretnie podczas testów zimowych na ... stoku narciarskim.

 

 

Dokladnie o takie warunki mi chodzi :twisted:

 

Czyli nie mozna generalnie, ale jak sa warunki typu hardcore, to mozna i nic sie od tego zlego nie dzieje? Zalecenie to nie wynika z faktu, ze dyfry sie rozleca albo cos w tym stylu, tylko z tego, ze Subaru zaklada u swoich klientow odrobine oleju w glowie i niezapuszczanie sie w warunki "mocno szczegolne"?

 

Bo na moj chlopski rozum, to wrecz powinno byc dla napedow lepiej, jezeli lancuchy sa na wszystkich lapach.

 

A jak te testy wyszly, sa moze jakies materialy z tego, ktore moznaby zobaczyc?

 

dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Testy wyszły nieźle, dopóki nie zrobiło się zbyt ciepło. Wówczas H6 po prostu się zapadał w śniegu i nic nie było mu w stanie pomóc.

Ponieważ stok, jak to stok był dość nierówny, należało wyłaczyc system VDC ( w innym przypadku rozpoznawał utratę kontaktu koła z nawierzchnią jako poślizg i za bardzo redukował moment - podobny efekt jak podczas jazdy po kopnym piasku w czasie pierwszego Zlotu Plejad).

 

Wrażnia z jazdy pod górę po stoku narciarskim (część do testów była odgrodzona od reszty pomańczowymi barierkami ze względów bezpieczeństwa) przyjemne. Dla narciarzy lekki szok. Stok niestety generalnie znacznie mniej ubity, niż prezentowane np. na filmikach porównujących systemy 4x4. Ponadto znacznie bardziej stromy, stąb bez łańcuchów nie było specjalnych szans. Na bardziej równej, twardszej nawierzchni VDC mógłby pomóc.

 

Czy łańcuchy mogą pomóc przy AWD - oczywiście. Zwiększają przyczepność opon wbijając się w śnieg. Na a kierowalność też jest ograniczona możliwościami opon po prostu.

 

Pozdrowienia

 

PS. zdjęcia pewnie gdzieś są .... ale musiałbym szukać (były w jednym z wydań Plejad)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info!

 

Jakby sie te zdjecia znalazly, to byloby super - bardzom ciekaw, co mnie czeka duzo starszym pojazdem, ktory dosc malo znam pod tym wzgledem (MY97), zawet nie wiem, jak faktycznie ten guzik z platkiem sniegu dziala i na ile to jest skuteczne :)

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...