xyg Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 Witam, Mam na oku pewna SI WRX 04, w której siada czujnik temperatury spalin i (wg wlasciciela) w zwiazku z tym zapala sie czasem 'check', choc i bywa, ze czase np. przez 3 tygodnie nic sie nie dzieje. Czujnik raz juz byl wymieniony ale znowu padl (tak mowi komputer). Co to moze byc? -- xyg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 sonda lambda? po prostu kiepska zamontowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 3 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 Sonda lambda to chyba nie to samo co czujnik temperatury spalin? Tak sie teraz zastanawiam, czy w ogole w WRX 04 taki czujnik jest? Nawet jesli kiepska zamontowana, to dlaczego wysiadla pierwsza, fabryczna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 kurcze - z tego co sie orientuje seryjnie tam siedzi tylko lambda - czujnik temp montuje sie dodatkowo a lambdy maja to do siebie ze czasami siadaja - generalnie nei ma reguly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 4 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 Czujnik raz juz byl wymieniony ale znowu padl (tak mowi komputer). Dla pewnosci dowiedz sie dokladnie co powiedzial komputer, powinno to byc w formacie Pxxxx albo same cztery cyfry. Bedzie wtedy dokladnie wiadomo o co chodzi. Czujnik temperatury spalin znajduje sie w uppipe zaraz za pierwszym katalizatorem. Jedynym zadaniem tego czujnika jest ostrzeganie ze temperatura spalin jest za wysoka, co moze byc spowodowane uszkodzeniem prekata. Z tego co wiem, to jego wskazania nie wplywaja na sterowanie silnikiem. Jest on czescia systemu diagnozujacego uklad oczyszczania spalin. Spokojnie mozna sie go pozbyc. W jego miejsce wkrecasz srobe, a do wtyczki gdzie byl podpiety wkladasz odpowiedni rezystor. Bylo to juz opisane na forum, razem ze zdjeciami, trzeba poszukac. Czy ten samochod byl modyfikowany w jakis sposob? Uklad wydechowy? Wieksze cisnienie doladowania? Moze spaliny sa za gorace i to powoduje przyspieszone zuzycie czujnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 4 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 Czujnik raz juz byl wymieniony ale znowu padl (tak mowi komputer). Dla pewnosci dowiedz sie dokladnie co powiedzial komputer, powinno to byc w formacie Pxxxx albo same cztery cyfry. Bedzie wtedy dokladnie wiadomo o co chodzi. Czujnik temperatury spalin znajduje sie w uppipe zaraz za pierwszym katalizatorem. Jedynym zadaniem tego czujnika jest ostrzeganie ze temperatura spalin jest za wysoka, co moze byc spowodowane uszkodzeniem prekata. Z tego co wiem, to jego wskazania nie wplywaja na sterowanie silnikiem. Jest on czescia systemu diagnozujacego uklad oczyszczania spalin. Spokojnie mozna sie go pozbyc. W jego miejsce wkrecasz srobe, a do wtyczki gdzie byl podpiety wkladasz odpowiedni rezystor. Bylo to juz opisane na forum, razem ze zdjeciami, trzeba poszukac. Czy ten samochod byl modyfikowany w jakis sposob? Uklad wydechowy? Wieksze cisnienie doladowania? Moze spaliny sa za gorace i to powoduje przyspieszone zuzycie czujnika. Sprawa wyglada tak, ze samochod jest sprowadzony zza granicy i obecny wlasciciel jedynie zmienial klocki hamulcowe (poza olejem itp). Jednak samochod ma pare przerobek: zmieniony jest uklad zawieszenia (regulowana miekkosc), tarcze hamulcowe oraz inny wydech (od dolu nie ogladalem wiec wiecej nie wiem). Wyglada na to, ze pierwszy wlasciciel troche majstrowal przy samochodzie wiec mozliwe, ze rowniez cos bylo robione z silnikiem. Gdzie i jak to sprawdzic? Hamownia? Analiza spalin (to pod katem prekata)? Sprobuje sie tez dowiedziec, jaki kod bledu pokazuje komputer. BTW. Skoro w WRXie jest czujnik temperatury spalin, czy jest ona gdzies wyswietlana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 4 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 Jest wyswietlana w postaci CEL jak jest za wysoka. Najpierw dowiedz sie jaki jest kod bledu. Golym okiem nie odroznisz czy wydech byl przerabiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 4 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 Wydech jest inny (o czym juz pisalem), tylko nie patrzylem pod auto czy cos wiecej jest przerabiane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 5 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2006 Wiec jaki jest ten kod bledu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 5 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2006 Dzisiaj powinienem wiedziec... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 5 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2006 Kod błędu to P0546 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 5 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2006 Przy okazji znalazlem ciekawy link na temat tego bledu: http://forums.nasioc.com/forums/archive ... 68196.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 6 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2006 To tam masz juz wszystko napisane, potrzebujesz rezystor 2.2kohm. Pozatym ten blad nie oznacza wcale uszkodzonego sensora, nie ma potrzeby go wymieniac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 6 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2006 Dzięki Kuba za pomoc, zwłaszcza ten pierwszy schemat bardzo sie przydał. -- Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi