Jump to content

Czujnik temperatury spalin


xyg

Recommended Posts

Witam,

 

Mam na oku pewna SI WRX 04, w której siada czujnik temperatury spalin i (wg wlasciciela) w zwiazku z tym zapala sie czasem 'check', choc i bywa, ze czase np. przez 3 tygodnie nic sie nie dzieje. Czujnik raz juz byl wymieniony ale znowu padl (tak mowi komputer). Co to moze byc?

 

--

xyg

Link to comment
Share on other sites

Sonda lambda to chyba nie to samo co czujnik temperatury spalin? Tak sie teraz zastanawiam, czy w ogole w WRX 04 taki czujnik jest?

Nawet jesli kiepska zamontowana, to dlaczego wysiadla pierwsza, fabryczna?

Link to comment
Share on other sites

Czujnik raz juz byl wymieniony ale znowu padl (tak mowi komputer).

Dla pewnosci dowiedz sie dokladnie co powiedzial komputer, powinno to byc w formacie Pxxxx albo same cztery cyfry. Bedzie wtedy dokladnie wiadomo o co chodzi.

Czujnik temperatury spalin znajduje sie w uppipe zaraz za pierwszym katalizatorem.

mattspec.gif

Jedynym zadaniem tego czujnika jest ostrzeganie ze temperatura spalin jest za wysoka, co moze byc spowodowane uszkodzeniem prekata. Z tego co wiem, to jego wskazania nie wplywaja na sterowanie silnikiem. Jest on czescia systemu diagnozujacego uklad oczyszczania spalin. Spokojnie mozna sie go pozbyc. W jego miejsce wkrecasz srobe, a do wtyczki gdzie byl podpiety wkladasz odpowiedni rezystor. Bylo to juz opisane na forum, razem ze zdjeciami, trzeba poszukac.

 

Czy ten samochod byl modyfikowany w jakis sposob? Uklad wydechowy? Wieksze cisnienie doladowania? Moze spaliny sa za gorace i to powoduje przyspieszone zuzycie czujnika.

Link to comment
Share on other sites

Czujnik raz juz byl wymieniony ale znowu padl (tak mowi komputer).

Dla pewnosci dowiedz sie dokladnie co powiedzial komputer, powinno to byc w formacie Pxxxx albo same cztery cyfry. Bedzie wtedy dokladnie wiadomo o co chodzi.

Czujnik temperatury spalin znajduje sie w uppipe zaraz za pierwszym katalizatorem.

Jedynym zadaniem tego czujnika jest ostrzeganie ze temperatura spalin jest za wysoka, co moze byc spowodowane uszkodzeniem prekata. Z tego co wiem, to jego wskazania nie wplywaja na sterowanie silnikiem. Jest on czescia systemu diagnozujacego uklad oczyszczania spalin. Spokojnie mozna sie go pozbyc. W jego miejsce wkrecasz srobe, a do wtyczki gdzie byl podpiety wkladasz odpowiedni rezystor. Bylo to juz opisane na forum, razem ze zdjeciami, trzeba poszukac.

 

Czy ten samochod byl modyfikowany w jakis sposob? Uklad wydechowy? Wieksze cisnienie doladowania? Moze spaliny sa za gorace i to powoduje przyspieszone zuzycie czujnika.

 

Sprawa wyglada tak, ze samochod jest sprowadzony zza granicy i obecny wlasciciel jedynie zmienial klocki hamulcowe (poza olejem itp). Jednak samochod ma pare przerobek: zmieniony jest uklad zawieszenia (regulowana miekkosc), tarcze hamulcowe oraz inny wydech (od dolu nie ogladalem wiec wiecej nie wiem). Wyglada na to, ze pierwszy wlasciciel troche majstrowal przy samochodzie wiec mozliwe, ze rowniez cos bylo robione z silnikiem. Gdzie i jak to sprawdzic? Hamownia? Analiza spalin (to pod katem prekata)?

Sprobuje sie tez dowiedziec, jaki kod bledu pokazuje komputer.

BTW. Skoro w WRXie jest czujnik temperatury spalin, czy jest ona gdzies wyswietlana?

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...