qbutek Posted February 1, 2015 Posted February 1, 2015 Zastanawiam się nad wadami i zaletami rozwiązań regulacji zaworów w silnikach Subaru. Jakie widzicie zalety i wady poszczególnych. Podstawowe dwa rodzaje to chyba: 1. Samoregulacja, czyli niwelowanie luzów regulatorami hydraulicznymi za pomocą oleju silnikowego 2. Regulacja wymagająca zewnętrznej ingerencji, czyli poprzez płytki pod szklankami. 3. Śrubami? Proszę o Wasze opinie lub/i uzupełnienie rodzajów regulacji.
andre82 Posted February 1, 2015 Posted February 1, 2015 1 opcja nie wymaga obsługi dopiero jak zacznie hałasować do długim przebiegu ale oliwka ma być taka jaką producent przewidział zmiana lepkości może spowodować niewłaściwą prace układu. 2 opcja drogo wychodzi bo szklanki czy płytki wymienia się jeśli nie ma luzów właściwych 3 opcja śruby jest najtańsza i najtrwalsza bo mimo przebiegu nie wymieniasz nic tylko regulujesz . Tego typu regulacja była stosowana np w maluchach 4 w silniku z 2013 roku układ sterowania zaworami jest już dość mocno skomplikowany i we własnym zakresie regulacja raczej niemożliwa ( parę chwil tylko oglądałem głowicę od takiego silnika a szkoda) Z wiadomych względów opcja 1 i 3 nie jest już stosowana . Im bardziej skomplikowany układ tym mniejsze prawdopodobieństwo że klient we własnym zakresie będzie regulował/naprawiał.
qbutek Posted February 1, 2015 Author Posted February 1, 2015 A tak patrząc np w kierunku robienia mocnych motorów to czy można użyć głowic z regulacją hydrauliczną czy są jakieś przeciwwskazania?
andre82 Posted February 2, 2015 Posted February 2, 2015 To juz pytanie do tego ktory bedzie skladal silnik on powinien takie rzeczy wiedziec.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.