Jump to content

Regulacja zaworów - rodzaje, wady, zalety


qbutek
 Share

Recommended Posts

Zastanawiam się nad wadami i zaletami rozwiązań regulacji zaworów w silnikach Subaru.

Jakie widzicie zalety i wady poszczególnych.

 

Podstawowe dwa rodzaje to chyba:

1. Samoregulacja, czyli niwelowanie luzów regulatorami hydraulicznymi za pomocą oleju silnikowego

2. Regulacja wymagająca zewnętrznej ingerencji, czyli poprzez płytki pod szklankami.

3. Śrubami?

 

Proszę o Wasze opinie lub/i uzupełnienie rodzajów regulacji.

Link to comment
Share on other sites

1 opcja  nie wymaga  obsługi dopiero jak zacznie hałasować do długim przebiegu  ale oliwka ma być taka jaką producent przewidział zmiana lepkości może spowodować niewłaściwą prace układu.

2 opcja drogo wychodzi  bo szklanki czy płytki wymienia się jeśli nie ma luzów właściwych  

3 opcja śruby jest najtańsza i najtrwalsza bo mimo przebiegu nie wymieniasz nic tylko regulujesz :) . Tego typu regulacja była stosowana np w maluchach   

4 w silniku z 2013  roku układ sterowania zaworami jest już dość mocno skomplikowany i we własnym zakresie regulacja raczej niemożliwa ( parę chwil tylko oglądałem głowicę od takiego silnika a szkoda) 

Z wiadomych względów opcja 1 i 3 nie jest już stosowana . Im bardziej skomplikowany układ tym mniejsze prawdopodobieństwo że klient we własnym zakresie będzie regulował/naprawiał.

Edited by andre82
Link to comment
Share on other sites

A tak patrząc np w kierunku robienia mocnych motorów to czy można użyć głowic z regulacją hydrauliczną czy są jakieś przeciwwskazania?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...