Jump to content

Wróżenie z fusów... - czyli co się stanie gdy... ( wybebeszysz BB)


gucio1200
 Share

Recommended Posts

Nie wiem, czy poprzedni wątek trafił w odpowiedni miejsce.

 

Ale na temat, może ktoś z Was mi powróży...

 

Czy poza walorami akustycznymi to coś zmienia ( przy nieruszanych katach ) ?

Ja powiem jak było, auto wypluło mi watę szklaną z takim metalowym dziurkowanym walcem... Tzn. było i nie ma ... Widziałem tylko pozostałości waty którą "wyciągłem" .

No i po za tym że inaczej "buczy" powyżej 4500rpm to mam wrażenie że trochę inaczej "ciągnie" - ale to może kwestia temp. powietrza ...

Czy wybebeszenie BackBoxa może zmienić aż tak drastycznie ciśnienie , że się coś rozstroiło ?

 

Help MICH!!

 

Bo ja nie wierzę że taki brak kawałka jakieś watki może skutkować remapem ? Mogło zmniejszyć się ciśnienie w układnie wydechowym ? Ja mam wrażenie że auto jedzie gorzej...

Może restart qompa i niech się trimy ułożą od nowa ?

Link to comment
Share on other sites

No właśnie , co ciekawe jeżdżę tylko na 98 ... Zazwyczaj na orlenie , mam pod nosem stosunkowo tanią benę i myślałem że cena bierze się z ilości jakie ten facet bierze ( ma jeszcze x zestawów ciągników , przyczepy, maszyny budowlane itd. ) Dzisiaj zajechałem na shella , no i sam nie wiem. Zrestartowałem qompa, chyba go już ustawiłem bo pojechałem parę razy po całości skali na 4. I... lepiej. Ale temp. też na zew. 16 stopni... 10 mniej . Zobaczymy, czyli że to raczej kiepska benzyna była?

 

Czyli jak bym sobie wywalił w ogóle BB całkiem, kończąc rurę wydechową na CP . To nie będzie to miało wpływu na pracę silnika - a właściwie turbiny? W sumie widziałem ostatnie nawet jakieś elektryczne przepustnice, które wpina się przed BB... I to by potwierdzało że BB jest nie istotny. Może się ktoś "mądry" wypowiedzieć ? :D

Edited by gucio1200
Link to comment
Share on other sites

@@gucio1200, jak dobrze poszukasz to znajdziesz kilka podobnych tematów .....w skrócie - kończą się tak:  jeżeli nie zatkasz jakoś drastycznie wylotu spalin, to backbox nie powinien wpływać na osiągi auta, nie wymusza też ponownego remapu komputera. ... zmienia się dźwięk i co za tym idzie Twoje wrażenie, że jedziesz szybciej lub wolniej niż poprzednio.

Co innego w N/A - tam wydech jest bardziej istotny. W aucie z turbiną możesz z tłumikiem kombinować jak Ci się podoba, a remap zalecany jest przy wywalaniu katalizatorów. A jeśli nie remap, to przynajmniej fachowa kontrola parametrów pracy ...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...