autopaga Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 (edytowane) Kupiłem outbacka h6 polift dwa dni temu, przed samą transakcją odezwały się stuki/klikanie z przodu silnika po stronie filtra powietrza, sprzedający zarzekał się że to przez stary olej, dzisiaj olej został wymieniony na motula 8100 5w30 i postukiwanie nadal jest, ale chyba nieco cichsze. Obawiam się czy to nie stuka rozrząd, znalazłem jeden podobny wątek na forum i winne były rolki napinające i prowadzące paska klinowego, miał ktoś podobny problem? auto ma przejechane 178tyś, raczej nie kręcony. Słychać tylko na ciepłym silniku. Btw. rozrząd da się zrobić bez wyciągania silnika prawda? Druga sprawa jak już robi się coś w okolicach rozrządu to jak wygląda kwestia z pompą wody? Subaru zaleca wymianę rozrządu lub rolek po jakimś przebiegu? Edytowane 18 Kwietnia 2014 przez autopaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Rozrząd masz na łańcuchu i raczej rzadko się go wymienia. Kontrola zaworów i luzów by się przydała,ale do tego to się chyba silnik wyjmuje,choć 100% pewności nie mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwiutki Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 (edytowane) Do samej kontroli nie trzba chyba wyciągać silnika ale do regulacji już tak Edytowane 18 Kwietnia 2014 przez siwiutki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
autopaga Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Mam coraz większe podejrzenia że to jednak hałasują rolki paska klinowego. Mam taki plan aby nagrzać auto do stanu w który występuje klikanie, zgasić, szybko zdjąć pasek i odpalić bez paska, jeżeli nie będzie tego dźwięku, to wtedy hałasują albo rolki albo pompa wspomagania, a jeżeli będzie dalej ten dzwięk to w takim razie to coś grubszego i raczej rozrząd. Co sądzicie o takiej innowacyjnej metodzie? Obawiam się tylko komputera, czy nie wyłapie błędów, tzn na pewno wyłapie, ale czy po ponownym założeniu paska wszystko wróci do normy? Do tej pory grzebałem w mx-5 starej generacji, gdzie nie ma problemów z elektroniką i takie metody diagnostyczne są na porządku dziennym:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Mam taki plan podjedz tam gdzie ktos ma pojęcie ...w h6 to raczej napinacz hydrauliczny .....rolek brak w rozrzadzie.... ps,ale rolki paska klinowego powinno sie wymienic 120/150 tyś...moze pomysł dobry... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
autopaga Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 (edytowane) tak tak wiem jak działa napinacz rozrządu, podejrzewam łożyska w rolkach napinacza paska klinowego. Znalazłem informację jakie są łożyska w tych rolkach, wymienię w przyszłym tygodniu i dam znać jaki efekt. Edytowane 18 Kwietnia 2014 przez autopaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 (edytowane) Da się gdzieś znaleźć info jakie łożyska wchodzą w te rolki? może juz sa święta ale tam chyba nie ma rolek ( h6 3.0 ) ps. myslałem o rozrządzie.... jak zdejmiesz pasek i będzie cisza to dwie? rplki do wym.. Edytowane 18 Kwietnia 2014 przez Andrzej Koper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
autopaga Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Faktycznie wymiana łożysk w rolkach pomogła:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
autopaga Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Jednak to nie rolki, ale wydaje się że jest ciszej. Natomiast coś dalej klika w okolicy pompy wspomagania, dzisiaj odpaliłem auto bez paska klinowego i dźwięk był dalej, więc nie wiem co teraz brać pod uwagę czy łańcuch czy luzy na zaworach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytka Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 I jaka diagnoza? moze problem z pompą paliwa? Daj znać co tam wyszło Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leteid Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 u mnie klikanie dochodziło z prawego banku łańcucha rozrządu. całość (oba łańcuchy i napinacze )wymienione w ramach gwarancji. musiałem zrobić materiał wideo od zimnego do pełnego rozgrzania aby udowodnic że to występuje bo co podjechałem do serwisu to klikanie ustępowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się