Skocz do zawartości

Metaliczny świst podczas jazdy i ciemny dym z wydechu przy odpalaniu


sredniaq

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam nowy temat, bo wyszukiwarka nic nie znajduje.

 

Chciałem się poradzić:

 

Pacjent: Forek 2.0 XT MY03, olej 5w30, przebieg 212kkm, skrzynia AT

 

Ostatnio zacząłem słyszeć podczas jazdy taki metaliczny, suchy świst z silnika. Nie jest to żadne klepanie, cykanie, tylko tak jakby coś metalowego kręciło się na sucho i tarło o inny element. Dźwięk słyszalny tylko podczas jazdy, na biegu jałowym - N lub P w ogóle tego nie słychać. Czy to może być np. objaw padającego turbo? Na razie pompuje bez problemu (na czuja, bo gajgerków rzadnych nie mam), auto przyspiesza normalnie, nie zauważyłem żadnego spadku mocy. Mogę ewentualnie popatrzeć z Torque Pro na elektroniczny wskaźnik doładowania, chyba można też z tym programem zrobić jakieś logi, ale póki co nie mam doświadczenia w tej materii.

 

Druga sprawa, to czarna chmura z wydechu podczas odpalania. Auto puszcza czarnego bąka, po czym widać już tylko parę z wydechu. Wcześniej albo tego nie było, albo nie widziałem, ale skłaniam się do pierwszej opcji.

 

Czy te dwa objawy mogą się w jakiś sposób łączyć? Wiem, że przez internet ciężko postawić diagnozę, ale może ktoś, coś słyszał, wie?

Pewnie i tak nie obejdzie się bez serwisu, ale chciałbym się na coś przygotować. Ewentualnie gdzie mogę zajrzeć we własnym zakresie, aby się czegoś dowiedzieć. Będę wdzięczny za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...