sredniaq Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Zakładam nowy temat, bo wyszukiwarka nic nie znajduje. Chciałem się poradzić: Pacjent: Forek 2.0 XT MY03, olej 5w30, przebieg 212kkm, skrzynia AT Ostatnio zacząłem słyszeć podczas jazdy taki metaliczny, suchy świst z silnika. Nie jest to żadne klepanie, cykanie, tylko tak jakby coś metalowego kręciło się na sucho i tarło o inny element. Dźwięk słyszalny tylko podczas jazdy, na biegu jałowym - N lub P w ogóle tego nie słychać. Czy to może być np. objaw padającego turbo? Na razie pompuje bez problemu (na czuja, bo gajgerków rzadnych nie mam), auto przyspiesza normalnie, nie zauważyłem żadnego spadku mocy. Mogę ewentualnie popatrzeć z Torque Pro na elektroniczny wskaźnik doładowania, chyba można też z tym programem zrobić jakieś logi, ale póki co nie mam doświadczenia w tej materii. Druga sprawa, to czarna chmura z wydechu podczas odpalania. Auto puszcza czarnego bąka, po czym widać już tylko parę z wydechu. Wcześniej albo tego nie było, albo nie widziałem, ale skłaniam się do pierwszej opcji. Czy te dwa objawy mogą się w jakiś sposób łączyć? Wiem, że przez internet ciężko postawić diagnozę, ale może ktoś, coś słyszał, wie? Pewnie i tak nie obejdzie się bez serwisu, ale chciałbym się na coś przygotować. Ewentualnie gdzie mogę zajrzeć we własnym zakresie, aby się czegoś dowiedzieć. Będę wdzięczny za sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keeper Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Ja bym sprawdził ciśnienie na cylindrach. Jak silnik miał remont to może byc zarysowany cylinder i auto czka czarnym dymkiem - kiedyś już to widziałem. Podobna usterka moze powstać np przy wymianie swiec - jak coś wpadnie do cylindra. Przy boxerku jedak mało prawdopodobne. Przy takim przebiegu to i pierścienie mogą dzwonić - sprawdz jeszcze czy przy mocnym bucie diesle czadu nie puszcza wydech. sprawdz też w jakim stanie jest olej. Czarna maź to nic dobrego - slomkowy nie musi byc ale na pewno klarowny i o jednolitym kolorze. Na koniec sprawdził bym jeszcze wszystkie połączenia z wydechem turbo itd bo może poprostu coś sie poluzowalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się