Skocz do zawartości

co sie dzieje z "nadwyzkami" nowych aut?


saszynski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w Nowym Roku :)

 

Taka rozknimka mnie wziela i zastanawiam sie co sie dziejez autami, ktore zalegaja na parkingach ich producentow?

Powiedzmy np czysto hipotetycznie, ze Subaru wyprodukowalo 500.000 szt imprezy w roku 2010 ale tylko 300.000 sie sprzedalo... co sie dzieje z tymi, ktore nie zostaly sprzedane? ile lat stoja na parkungu nim trafia na zyletki?

 

tak.. nie mam innych problemow, nudze sie w pracy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro na samochód od dealera trzeba zwykle czekać kilka miesięcy, to raczej problem nadwyżki produkcji nie istnieje bo robią konkretnie na zamówienie.

Ilość wyprodukowanych aut wstępnie trafiająca do salonów nie jest raczej na tyle duża, żeby się po ew. obniżkach nie sprzedała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem nadwyżki produkcji nie istnieje bo robią konkretnie na zamówienie

no raczej nie sądze... w takim wypadku produkowaliby jedno lub 10 aut na miesiąc... nie mówimy o maybachu czy Roysie ale o masówkach typu hOple, Vagi, dajłoo czy tam szewrolet jak to sie teraz zwie itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
co sie dzieje z tymi, ktore nie zostaly sprzedane? ile lat stoja na parkungu nim trafia na zyletki?

Nowe auta z definicji nie są przerabiane na żyletki.

W przypadku Subaru aktualnie tematu generalnie nie ma, gdyż zapotrzebowanie jest większe niż moce produkcyjne ( m.in. stąd miewamy czasem ograniczenia produkcji ). Jest spowodowane głównie b.dobrą sprzedażą na rynku USA, ale także w Kanadzie, Chinach czy Australii ( a także w Japonii ).

Natomiast ogólnie w przypadku nadprodukcji i w związku z tym przepełnieniem magazynu producent - importer - dealer występuje redukcja produckji do momentu "udrożnienia" całej linii logistycznej.

Trzeba pamiętać, że producent produkuje na zamówienie , składane u niego przez podmioty powiazane odpowiednimi umowami ( mogą to być importerzy - jak u nas, przedstawicielstwa terytorialne na kilka państw, ale także bezpośrednio dealerzy - wszystko zależy od przyjetego systemu logistycznego ).

Finalnie to własnie głównie importerzy i / lub dealerzy są odpowiedzialni za właściwe planowanie stanu magazynowego i sprzedaż aut. Jak ogólnie wiadomo w Polsce odbywa się rokroczna wyprzedaż aut ze "starego" rocznika ( co i my właśnie robimy :) )

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...