Jump to content

outback 2.5 AT problem ze skrzynią


Łukasz Orzechowski
 Share

Recommended Posts

Witam mam outbacka 2.5 at z 2000 przebieg 180 k.

 

Po wymianie uszczelek pod głowicami pojawił się problem ze skrzynią .

Problem polega na tym że gdy uruchamiam silnik kontrolka POWER się świeci i za chwile gaśnie jak zawsze ale po przełączeniu biegu z P na R i dalej kontrolka zaczyna mrygać i po ruszeniu samochodem skrzynia od razu zrzuca z 1 na 3 co powoduje brak mocy i nie zmienia biegów ani nie redukuje .

Po zatrzymaniu samochodu i ponownym ruszeniu jest cały czas tak samo .

Zero błędów w komputerze jedynie nie było odczytu z czujnika akceleracji .

 

Co mogło spowodować ten problem i co może być przyczyną tego.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Łukasz.

Link to comment
Share on other sites

ta kontrolka power jak mruga to sygnalizuje błąd skrzyni i musiał byś odszyfrować co dokładnie wymrugała a następnie odszukać w service manual co dany kod błędu oznacza

Link to comment
Share on other sites

to całe mruganie to wyslwietlanie kodu na zasadzie alfabetu morsa są mrugnięcia długie i krutkie. Mruganie zaczyna się od długich a kończy krutkimi i potem od nowa mryga. Musisz spisac ilość mrugnięć długich a następnie ilość krutkich (lub szybkich jak zwał tak zwał łatwo je odrużnic od tych długich)

i jesli długich bedzie np 3 a krótkich (szybkich) 7 to kod błędu będzie 37

Edited by IVAN
Link to comment
Share on other sites

to całe mruganie to wyslwietlanie kodu na zasadzie alfabetu morsa są mrugnięcia długie i krutkie
Tu akurat jesteś w błędzie. MY '01 ma już OBD. Mruganie POWER oznacza błąd skrzyni - tak. Ale odczyt przez OBD. Wymrugać to można błędy w Twoim roczniku.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam w końcu dowiedziałem się jednej rzeczy .

Błąd nr. 74 Brake Clutch

Timing Solenoid

Circuit

Malfunction

 

Teraz jest pytanie odnośnie co jest do wymiany / naprawy ile i czy warto . Czy lepiej szukać nowej skrzyni.

 

Łukasz

Edited by Łukasz Orzechowski
Link to comment
Share on other sites

To elektrozawór sterujący taśmą hamującą w skrzyni, z tego co wiem (tak w uproszczeniu) wyhamowuje poszczególne elementy podczas zmiany/blokowania przełożeń za pomocą przekładni planetarnej (w części zmieniającej biegi) . Jest jakiś problem w jego obwodzie elektrycznym. Może jak robili Ci uszczelki to coś rozpinali lub poruszyli. Elektrozawory i ich okablowanie jest widoczne po zdjęciu miski olejowej skrzyni (ale większość wiązki jest na zewnątrz skrzyni). Sterownik skrzyni (czyli również tych elektrozaworów) jest w kabinie chyba koło nóż pasażera. Znaczy to że przewody sterujące "idą" od niego w komorze silnika do skrzyni. Złączki/kostki (2szt.) widoczne są pod filtrem powietrza. Szukaj najpierw słabego połączenia, jak się nie uda to uszkodzonych kabli i ich ciągłości.

Edited by Paweł951
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...