Łukasz Orzechowski Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Witam mam outbacka 2.5 at z 2000 przebieg 180 k. Po wymianie uszczelek pod głowicami pojawił się problem ze skrzynią . Problem polega na tym że gdy uruchamiam silnik kontrolka POWER się świeci i za chwile gaśnie jak zawsze ale po przełączeniu biegu z P na R i dalej kontrolka zaczyna mrygać i po ruszeniu samochodem skrzynia od razu zrzuca z 1 na 3 co powoduje brak mocy i nie zmienia biegów ani nie redukuje . Po zatrzymaniu samochodu i ponownym ruszeniu jest cały czas tak samo . Zero błędów w komputerze jedynie nie było odczytu z czujnika akceleracji . Co mogło spowodować ten problem i co może być przyczyną tego. Z góry dziękuje za pomoc. Łukasz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 ta kontrolka power jak mruga to sygnalizuje błąd skrzyni i musiał byś odszyfrować co dokładnie wymrugała a następnie odszukać w service manual co dany kod błędu oznacza Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Orzechowski Posted December 4, 2013 Author Share Posted December 4, 2013 Z kontrolki za bardzo nie odczytam poniewaz czly czas mryga . Dzis jade na komputer moze sie czegos dowiem . Dzieki Lukasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
IVAN Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 (edited) to całe mruganie to wyslwietlanie kodu na zasadzie alfabetu morsa są mrugnięcia długie i krutkie. Mruganie zaczyna się od długich a kończy krutkimi i potem od nowa mryga. Musisz spisac ilość mrugnięć długich a następnie ilość krutkich (lub szybkich jak zwał tak zwał łatwo je odrużnic od tych długich) i jesli długich bedzie np 3 a krótkich (szybkich) 7 to kod błędu będzie 37 Edited December 4, 2013 by IVAN Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 to całe mruganie to wyslwietlanie kodu na zasadzie alfabetu morsa są mrugnięcia długie i krutkie Tu akurat jesteś w błędzie. MY '01 ma już OBD. Mruganie POWER oznacza błąd skrzyni - tak. Ale odczyt przez OBD. Wymrugać to można błędy w Twoim roczniku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viking1232 Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 podlacz pod komputer bedziesz wszystko wiedzial co sie dzieje ze skrzynia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Orzechowski Posted December 16, 2013 Author Share Posted December 16, 2013 (edited) Witam w końcu dowiedziałem się jednej rzeczy . Błąd nr. 74 Brake Clutch Timing Solenoid Circuit Malfunction Teraz jest pytanie odnośnie co jest do wymiany / naprawy ile i czy warto . Czy lepiej szukać nowej skrzyni. Łukasz Edited December 16, 2013 by Łukasz Orzechowski Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł951 Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 (edited) To elektrozawór sterujący taśmą hamującą w skrzyni, z tego co wiem (tak w uproszczeniu) wyhamowuje poszczególne elementy podczas zmiany/blokowania przełożeń za pomocą przekładni planetarnej (w części zmieniającej biegi) . Jest jakiś problem w jego obwodzie elektrycznym. Może jak robili Ci uszczelki to coś rozpinali lub poruszyli. Elektrozawory i ich okablowanie jest widoczne po zdjęciu miski olejowej skrzyni (ale większość wiązki jest na zewnątrz skrzyni). Sterownik skrzyni (czyli również tych elektrozaworów) jest w kabinie chyba koło nóż pasażera. Znaczy to że przewody sterujące "idą" od niego w komorze silnika do skrzyni. Złączki/kostki (2szt.) widoczne są pod filtrem powietrza. Szukaj najpierw słabego połączenia, jak się nie uda to uszkodzonych kabli i ich ciągłości. Edited December 19, 2013 by Paweł951 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now