Skocz do zawartości

outback 2.5 AT problem ze skrzynią


Łukasz Orzechowski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam outbacka 2.5 at z 2000 przebieg 180 k.

 

Po wymianie uszczelek pod głowicami pojawił się problem ze skrzynią .

Problem polega na tym że gdy uruchamiam silnik kontrolka POWER się świeci i za chwile gaśnie jak zawsze ale po przełączeniu biegu z P na R i dalej kontrolka zaczyna mrygać i po ruszeniu samochodem skrzynia od razu zrzuca z 1 na 3 co powoduje brak mocy i nie zmienia biegów ani nie redukuje .

Po zatrzymaniu samochodu i ponownym ruszeniu jest cały czas tak samo .

Zero błędów w komputerze jedynie nie było odczytu z czujnika akceleracji .

 

Co mogło spowodować ten problem i co może być przyczyną tego.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Łukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to całe mruganie to wyslwietlanie kodu na zasadzie alfabetu morsa są mrugnięcia długie i krutkie. Mruganie zaczyna się od długich a kończy krutkimi i potem od nowa mryga. Musisz spisac ilość mrugnięć długich a następnie ilość krutkich (lub szybkich jak zwał tak zwał łatwo je odrużnic od tych długich)

i jesli długich bedzie np 3 a krótkich (szybkich) 7 to kod błędu będzie 37

Edytowane przez IVAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to całe mruganie to wyslwietlanie kodu na zasadzie alfabetu morsa są mrugnięcia długie i krutkie
Tu akurat jesteś w błędzie. MY '01 ma już OBD. Mruganie POWER oznacza błąd skrzyni - tak. Ale odczyt przez OBD. Wymrugać to można błędy w Twoim roczniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam w końcu dowiedziałem się jednej rzeczy .

Błąd nr. 74 Brake Clutch

Timing Solenoid

Circuit

Malfunction

 

Teraz jest pytanie odnośnie co jest do wymiany / naprawy ile i czy warto . Czy lepiej szukać nowej skrzyni.

 

Łukasz

Edytowane przez Łukasz Orzechowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To elektrozawór sterujący taśmą hamującą w skrzyni, z tego co wiem (tak w uproszczeniu) wyhamowuje poszczególne elementy podczas zmiany/blokowania przełożeń za pomocą przekładni planetarnej (w części zmieniającej biegi) . Jest jakiś problem w jego obwodzie elektrycznym. Może jak robili Ci uszczelki to coś rozpinali lub poruszyli. Elektrozawory i ich okablowanie jest widoczne po zdjęciu miski olejowej skrzyni (ale większość wiązki jest na zewnątrz skrzyni). Sterownik skrzyni (czyli również tych elektrozaworów) jest w kabinie chyba koło nóż pasażera. Znaczy to że przewody sterujące "idą" od niego w komorze silnika do skrzyni. Złączki/kostki (2szt.) widoczne są pod filtrem powietrza. Szukaj najpierw słabego połączenia, jak się nie uda to uszkodzonych kabli i ich ciągłości.

Edytowane przez Paweł951
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...