Tomasz Pabisek Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Witam! Szukałem rozwiązania swojego problemu na forum ale nie znalazłem, a więc tak: Problem jest następujący: Przy ruszaniu z 1 na rozgrzanym silniku auto szarpie (nie zawsze 8/10 ruszeń). Szarpie dość mocno, tak że fotel pasażera lata, całym autem trzęsie. Jak go mocniej gazuje, ruszam z wyższych obrotów (piłuję sprzęgło) objaw jest rzadszy, ale za to słychać wycie jakby kolo mnie hamował jakiś Kamaz Jak silnik jest zimny, to nic nie szarpie, rusza normalnie jak trzeba, objaw występuje tylko na zimnym silniku. Co mam robić, co sprawdzić?? sprzęgło, skrzynia,mosty?? Ratunku!! dodam auto kupiłem niedawno, na jeździe próbnej problemów nie było ;] Jest to moje pierwsze subaru, więc w ich temacie jestem zielony. Nie chce też zaprowadzic go do jakiegoś warsztatu, bo boje się, żeby ze mnie nie zdarli i jeszcze czegos nie schrzanili.... dziękuje za każdą pomocną odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szurpit2 Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Witam, Nie jestem specem ale mam podobnie. U mnie jest to objaw zużytego sprzęgła, niedługo będzie się kłaniać jego wymiana, na szczęście jest to na tyle nie uciążliwe, że wystarczyło nauczyć się dobrze ruszać. Dajesz gaz, lekko puszczasz i dopiero sprzęgło tak aby było małe obciążenie sprzęgła podczas połączenia z napędem. Wtedy nie masz piłowania sprzęgła i nie grzejesz go tak bardzo. U mnie też efekt "drgania" jest tylko przy ciepłym silniku (choć u mnie nie słychać dźwięków kamaza ) Zwróć uwagę czy nie masz twardego pedała sprzęgła w stosunku do innego legacy. Tak czy inaczej stawiam na wymianę sprzęgła - ja usłyszałem od jednego z forumowiczów podczas oględzin, że będzie mnie to niebawem czekać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Pabisek Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 no właśnie czytałem coś, że może być to sprzęgło, ale gdzieś gość miał podobny objaw bodajże w foresterze ale wymiana sprzęgła nic nie dała. coś pisali że to może być uszkodzony idle sensor ale co to jest i gdzie tego szukać to nie wiem. co do ruszania to z dwójki ruszam i daje rade bez szarpania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abbaman Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 no właśnie czytałem coś, że może być to sprzęgło, ale gdzieś gość miał podobny objaw bodajże w foresterze ale wymiana sprzęgła nic nie dała. coś pisali że to może być uszkodzony idle sensor ale co to jest i gdzie tego szukać to nie wiem. co do ruszania to z dwójki ruszam i daje rade bez szarpania Na temat idel sensor jest w wyszukiwarce na Forum 14 wyników, w sieci wielokrotność tego. A ruszaniem z 2ki dobijesz sprzęgło i załatwisz dyfry szybko i efektywnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Pabisek Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 (edytowane) no dobra, ale dlaczego na cieplym szarpie a nie na zimnym też??? Edytowane 30 Listopada 2013 przez Tomasz Pabisek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dave_ Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 heyka już kiedyś pisałem w innym wątku, ruszanie z efektem drgań w legacy III to objaw uszkodzenia sprzęgła lub dwumasu. W tarczy sprzęgła padają sprężynki które niwelują drgania, różnica między ciepłym a zimnym wynika z rozszerzalności termicznej materiałów. Drugą opcją jest dwumas o ile go masz, "TTTM" i na to nic nie poradzisz, możesz jedynie je wymienić na nowe bądź zrobić konwersję na jednomasę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Pabisek Opublikowano 23 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 witam! No niestety po rozebraniu padła dwumasa.... Myślałem że siedzi w nim jedno masowe...ale niestety. Chciałbym zrobić tą konwersje na jednomasowe ale jak mam znaleźć koło zamachowe? które pasuje?? bo zamienników w katalogu nie podają? ktoś z was to robił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dave_ Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Heyka, szukasz jeszcze dwumasu?? jak co daj znać PW mam na zbyciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się