Skocz do zawartości

Legacy III szarpie przy ruszaniu


Tomasz Pabisek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Szukałem rozwiązania swojego problemu na forum ale nie znalazłem, a więc tak:

 

Problem jest następujący:

Przy ruszaniu z 1 na rozgrzanym silniku auto szarpie (nie zawsze 8/10 ruszeń). Szarpie dość mocno, tak że fotel pasażera lata, całym autem trzęsie. Jak go mocniej gazuje, ruszam z wyższych obrotów (piłuję sprzęgło) objaw jest rzadszy, ale za to słychać wycie jakby kolo mnie hamował jakiś Kamaz :huh: Jak silnik jest zimny, to nic nie szarpie, rusza normalnie jak trzeba, objaw występuje tylko na zimnym silniku.

Co mam robić, co sprawdzić?? sprzęgło, skrzynia,mosty?? Ratunku!! :o

 

dodam auto kupiłem niedawno, na jeździe próbnej problemów nie było ;] Jest to moje pierwsze subaru, więc w ich temacie jestem zielony. Nie chce też zaprowadzic go do jakiegoś warsztatu, bo boje się, żeby ze mnie nie zdarli i jeszcze czegos nie schrzanili.... :(

dziękuje za każdą pomocną odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Nie jestem specem ale mam podobnie. U mnie jest to objaw zużytego sprzęgła, niedługo będzie się kłaniać jego wymiana, na szczęście jest to na tyle nie uciążliwe, że wystarczyło nauczyć się dobrze ruszać. Dajesz gaz, lekko puszczasz i dopiero sprzęgło tak aby było małe obciążenie sprzęgła podczas połączenia z napędem. Wtedy nie masz piłowania sprzęgła i nie grzejesz go tak bardzo. U mnie też efekt "drgania" jest tylko przy ciepłym silniku (choć u mnie nie słychać dźwięków kamaza ;) )

 

Zwróć uwagę czy nie masz twardego pedała sprzęgła w stosunku do innego legacy.

Tak czy inaczej stawiam na wymianę sprzęgła - ja usłyszałem od jednego z forumowiczów podczas oględzin, że będzie mnie to niebawem czekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach