Wiatrak Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Cześć, czy Forek 4. generacji w przeciwmgielnych ma dzienne? Czy to łamanie prawa? Czy można się wykpić policjantowi jeżdżąc na przeciwmgielnych jak na dziennych w innych generacjach Forestera? Pytam bo już kilka widziałem z włączonymi przeciwmgielnymi w dzień kiedy mgły nie było... Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 (edytowane) Cześć, czy Forek 4. generacji w przeciwmgielnych ma dzienne? tego nie wiem, aleCzy to łamanie prawa?- nie, jeśli światła te świecą z zmniejszoną mocą zasilane przez homologowany moduł sterujący.Czy można się wykpić policjantowi jeżdżąc na przeciwmgielnych jak na dziennych nie, chyba że słabo widzi (policjant) i nie dostrzega, że świecą za jasno.Pytam bo już kilka widziałem z włączonymi przeciwmgielnymi w dzień kiedy mgły nie było...- to były (zapewne) autka z halogenami świecącymi na 40% - 50% mocy, z rzeczonym modułem. PS. Podobno starsze wersje w specyfikacji US miały seryjnie montowane takie rozwiązanie. Edytowane 8 Listopada 2013 przez debtux Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 To nie wiem co to za moduł ale moje przeciwmgielne świecą kiepskawo... I to mnie zastanowiło, czy mógłbym tego używać jako dzienne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 W dzień wszystkie tak wyglądają, zwłaszcza jeśli są stare żarówki. O modułach znajdziesz co najmniej 2 wątki na Forum. Kiedyś była to wiedza tajemna, dostępna tylko w ASO; dziś zainstaluje to niedrogo każdy porządny elektryk samochodowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_koszalin Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 a nie taniej i prościej zrobić tak jak carFIT w ich forku, wstawić z allegro DRL'e za 100zł led'owe w halogeny i spełniać wszystkie normy prawne, oto zdjecie jak to wygląda, ja się czaje żeby to zrobicj ak się cieplej zrobi: https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/30353_364131310344953_1419725240_n.jpg halogeny jako takie nie przejdą, jako, że nie mają homologacji: RL w myśl przepisu Światła powinny mieć naniesiony w sposób trwały znak homologacji E razem z numerem identyfikacyjnym kraju wystawiającego certyfikat (np. E04 Holandia, E11 Wielka Brytania, E1 Niemcy, E20 Polska), oznaczenie typu reflektora RL wraz z numerem wersji regulaminu na podstawie którego otrzymany został certyfikat (aktualnie RL00), numer certyfikatu oraz nazwę producenta. Oznaczenia nie mogą być zmywalne lub łatwo usuwalne i powinny być widoczne po zamontowaniu świateł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Możesz te wszystkie skróty rozszyfrować i podać przykładowy link z allegro? Mam rozumieć, że tam jest jakiś przełącznik i jak jest mgła zamieniają się w przeciwmgłowe? Czy tracimy przeciwmgłowe bezpowrotnie? A takie coś ma homologację? super sprawa fajna cena, mniej świecidełek... http://allegro.pl/modul-swiatel-dziennych-drl-swiatla-dzienne-i3678348990.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 OK, ale zwróćcie uwagę na fakt istnienia homologacji do urządzeń, które umożliwiają wykorzystywanie świateł niebędących światłami dziennymi i niemających takowej homologacji (jak światła przeciwmgielne i długie). Jeśli ktoś ma wątpliwości, niechaj poczyta inne wątki. Producenci modułów dostarczają wraz z nimi odpowiednie świadectwa. Czy taniej i prościej stawić typowe światła dzienne? Może taniej. Kiedyś ASO żądało niebotycznych sum za moduł i instalację. Jeśli ma się samochód po gwarancji jest taniej (serwis nieASO), a koszt takiego przedsięwzięcia może być wprawdzie większy od kosztu zakupu i montażu dobrych, homologowanych świateł dziennych, ale za to nie pozbawiamy się świateł przeciwmgielnych. W samochodach bez ksenonów to dość istotne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_koszalin Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 czyli żeby zrobić halogeny światłami dziennymi trzeba by było zrobić tak, żeby halogeny zapalały się na 100% po przekręczeniu klucyka, przygasały po włączeniu świateł mijania, a następnie po przyciśnięciu guzika z deski rozdzielczej (starego włącznika przeciwmgielnych) znowu zapalały się na maksa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Panowie to jest najlepsze rozwiązanie, tylko nie mogę się do producenta dodzwonić co z certyfikatami itp. http://allegro.pl/mo...3678348990.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się