Jump to content

Forester 4 XT i swiatła przeciwmgielne jako dzienne? A jak inne generacje?


Wiatrak

Recommended Posts

Posted

Cześć, czy Forek 4. generacji w przeciwmgielnych ma dzienne? Czy to łamanie prawa? Czy można się wykpić policjantowi jeżdżąc na przeciwmgielnych jak na dziennych w innych generacjach Forestera? Pytam bo już kilka widziałem z włączonymi przeciwmgielnymi w dzień kiedy mgły nie było... Pozdrawiam.

Posted

Cześć, czy Forek 4. generacji w przeciwmgielnych ma dzienne?

tego nie wiem, ale
Czy to łamanie prawa?
- nie, jeśli światła te świecą z zmniejszoną mocą zasilane przez homologowany moduł sterujący.
Czy można się wykpić policjantowi jeżdżąc na przeciwmgielnych jak na dziennych
nie, chyba że słabo widzi (policjant) i nie dostrzega, że świecą za jasno.
Pytam bo już kilka widziałem z włączonymi przeciwmgielnymi w dzień kiedy mgły nie było...
- to były (zapewne) autka z halogenami świecącymi na 40% - 50% mocy, z rzeczonym modułem.

 

PS.

Podobno starsze wersje w specyfikacji US miały seryjnie montowane takie rozwiązanie.

Posted

To nie wiem co to za moduł ale moje przeciwmgielne świecą kiepskawo... I to mnie zastanowiło, czy mógłbym tego używać jako dzienne...

Posted

W dzień wszystkie tak wyglądają, zwłaszcza jeśli są stare żarówki.

 

O modułach znajdziesz co najmniej 2 wątki na Forum. Kiedyś była to wiedza tajemna, dostępna tylko w ASO; dziś zainstaluje to niedrogo każdy porządny elektryk samochodowy.

Posted

a nie taniej i prościej zrobić tak jak carFIT w ich forku, wstawić z allegro DRL'e za 100zł led'owe w halogeny i spełniać wszystkie normy prawne, oto zdjecie jak to wygląda, ja się czaje żeby to zrobicj ak się cieplej zrobi:

https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/30353_364131310344953_1419725240_n.jpg

 

halogeny jako takie nie przejdą, jako, że nie mają homologacji: RL w myśl przepisu

Światła powinny mieć naniesiony w sposób trwały znak homologacji E razem z numerem identyfikacyjnym kraju wystawiającego certyfikat (np. E04 Holandia, E11 Wielka Brytania, E1 Niemcy, E20 Polska), oznaczenie typu reflektora RL wraz z numerem wersji regulaminu na podstawie którego otrzymany został certyfikat (aktualnie RL00), numer certyfikatu oraz nazwę producenta. Oznaczenia nie mogą być zmywalne lub łatwo usuwalne i powinny być widoczne po zamontowaniu świateł.

Posted

Możesz te wszystkie skróty rozszyfrować i podać przykładowy link z allegro? Mam rozumieć, że tam jest jakiś przełącznik i jak jest mgła zamieniają się w przeciwmgłowe? Czy tracimy przeciwmgłowe bezpowrotnie?

 

A takie coś ma homologację? super sprawa fajna cena, mniej świecidełek... http://allegro.pl/modul-swiatel-dziennych-drl-swiatla-dzienne-i3678348990.html

Posted

OK, ale zwróćcie uwagę na fakt istnienia homologacji do urządzeń, które umożliwiają wykorzystywanie świateł niebędących światłami dziennymi i niemających takowej homologacji (jak światła przeciwmgielne i długie). Jeśli ktoś ma wątpliwości, niechaj poczyta inne wątki. Producenci modułów dostarczają wraz z nimi odpowiednie świadectwa.

 

Czy taniej i prościej stawić typowe światła dzienne? Może taniej. Kiedyś ASO żądało niebotycznych sum za moduł i instalację. Jeśli ma się samochód po gwarancji jest taniej (serwis nieASO), a koszt takiego przedsięwzięcia może być wprawdzie większy od kosztu zakupu i montażu dobrych, homologowanych świateł dziennych, ale za to nie pozbawiamy się świateł przeciwmgielnych. W samochodach bez ksenonów to dość istotne.

Posted

czyli żeby zrobić halogeny światłami dziennymi trzeba by było zrobić tak, żeby halogeny zapalały się na 100% po przekręczeniu klucyka, przygasały po włączeniu świateł mijania, a następnie po przyciśnięciu guzika z deski rozdzielczej (starego włącznika przeciwmgielnych) znowu zapalały się na maksa? :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...