aki001 Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Mój "skubi" zrobił wczoraj coś dziwnego - przy przyspieszaniu z butem w podłodze zaczął się krztusić i w ogóle przestał przyspieszać... pedał w podłodze, a auto po kilku "szarpnięciach" zwalnia. Ponowne wdepnięcie do oporu objawia się tym samym - boost narasta do wartości powyżej 1 bara, auto strzela z wydechu 3 razy i odcina paliwo (chyba). Brak CELa. Paliwa w baku było poniżej 20%. Objaw nie występuje w trybie I (do 0.6 bara nie było problemu bez względu na bieg) Po zatankowaniu do pełna objaw nie wystąpił... Jeszcze wieczorem podepnę komputer i sprawdzę czy nie ma jakichś błędów, ale już teraz zaczynam mieć mokrą dupę na samą myśl o tym, ile razy tak przyspieszając próbowałem się włączyć do ruchu czy też uniknąć "czołówki" na arabskich drogach i co by się stało, gdyby auto nagle mi odcięło dopływ paliwa w takiej sytuacji... Taki silnik rozpieszcza kierowcę niesamowicie (do czasu). BTW. albo po prostu subarak ma focha, bo wczoraj zaparkowałem go u dilera konkurencyjnej marki na pół dnia i chyba się domyśla co będzie dalej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 hmmm... może być niedobrze, nie chodzi o to że Ci nie przyspiesza, ale może przeladowywuje, i porządnie stuka - wtedy ecu obcina zapłon i auto jedzie jak jedzie... nie jeździć, nie testować czy aby przeszło, no chyba że planujesz zakup kolejnego silnika, objaw bardzo, ale to bardzo poważny - do diagnozy nie do gdybania 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted October 27, 2013 Author Share Posted October 27, 2013 hmmm... może być niedobrze, nie chodzi o to że Ci nie przyspiesza, ale może przeladowywuje, i porządnie stuka - wtedy ecu obcina zapłon i auto jedzie jak jedzie... nie jeździć, nie testować czy aby przeszło, no chyba że planujesz zakup kolejnego silnika, objaw bardzo, ale to bardzo poważny - do diagnozy nie do gdybania dzięki Carlos za odpowiedź, ino do diagnozy potrzebne mi są dwie rzeczy: objawy i specjalista... a ja dziś znów do pracy i z powrotem - prawie 100 km bezobjawowo... a specjalistów brak, więc jakąkolwiek diagnozą zajmę się sam W momencie wystąpienia tego "dziwu" auto nie przestało jechać, tylko zachowywało się po serii strzałów z wydechu tak, jakbym nie miał kontroli nad pedałem gazu (brak reakcji - dopiero zdjęcie nogi kompletnie i wciśnięcie ponownie owocuje przyspieszeniem). Zero błędów w ECU (!). Przeładowanie to raczej też nie było, bo obserwując wskazówkę doładowania zauważyłem, że dławienie występuje jak tylko boost osiąga 1.0 bara, po czym od razu spada (gubi ciśnie w chwili wystąpienia czkawki). Mam seryjny ECU, więc zastanawiam się czy jest to wynik bronienia się ECU przed stukaniem czy po prostu pompa paliwa mi siada i objawia się to właśnie czymś takim? Auto idzie jak dzikie odkąd temperatura spadła poniżej 30 stopni (zapomniałem już, że takie mocne jest, a różnica z każdym stopniem C jest dramatycznie odczuwalna). Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 tylko zachowywało się po serii strzałów z wydechu tak, to jest właśnie przeładowanie bo obserwując wskazówkę doładowania zauważyłem, że dławienie występuje jak tylko boost osiąga 1.0 bara, zegary mają to do tego, że są niedokładne i jeśli nie masz zegarów z pamięcią i nagraniem przejazdu - nic Ci nie powiedzą, bo to jest moment... pamiętam jak bębnowi kiedyś na Kielcach motor przeładowywal, dobrze ze miał Defi z ngraniami, normalnie zegar pokazywał 1,4 bara i nic nie byliśmy wstanie wyłapać po wskazanich, dopiero odtworzenie nagrania pokazało że chwilowe było na 2,1 bara... nie ważne czy to przeładowanie, czy problemy z dystrybucją paliwa, trzeba sprawdzić pompę i ogolnie cały uklad - symptomy ktore opisujesz brzmią bardzo groźnie i ja bym auta nie ruszał, aż do momentu zdiagnozowania problemu na 100% 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted October 28, 2013 Author Share Posted October 28, 2013 nie ważne czy to przeładowanie, czy problemy z dystrybucją paliwa, trzeba sprawdzić pompę i ogolnie cały uklad - symptomy ktore opisujesz brzmią bardzo groźnie i ja bym auta nie ruszał, aż do momentu zdiagnozowania problemu na 100% Kurde, Carlos, nie słuchasz mnie - na bank w kraju, gdzie jakieś nie-aso ma specjalistów w każdym mieście (albo chociaż województwie), taka rada by mi się przydała... i dzięki bardzo! - tutaj jedyne co mogę, to zrobić listę tego, co może nawalić, zamówić, wymienić... i od tego zacznę. Temat założyłem, bo potrzebuję wskazówek i burzy mózgów bardziej doświadczonych ode mnie subarowiczów/subarowiczek - nie oddam ani nie odstawię - sam muszę znaleźć przyczynę. - zamówiona nowa pompa paliwa - świece denso czekają w pudełku na półce - nad cewkami się jeszcze zastanawiam... - przy okazji zrobimy flow test wtryskiwaczy BTW. zrobiłem już 300 km kompletnie bezobjawowo... Dziś zaczęło się na ostatniej prostej pod domem - kiedy już w baku robiło się poniżej 30%... To też jest jakaś wskazówka... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Pompa paliwa i ciśnienie paliwa to może być dobry trop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pit87 Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 jeżeli tak się dzieje gdy masz coraz mniej paliwa w baku to może podążaj narazie w tym kierunku, coś z układem paliwowym ( pompa, filtr, przewody, czyjnik podciśnienia, odpowietrznik) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Kurde, Carlos, nie słuchasz mnie - na bank w kraju, gdzie jakieś nie-aso ma specjalistów w każdym mieście (albo chociaż województwie), taka rada by mi się przydała... i dzięki bardzo! - tutaj jedyne co mogę, to zrobić listę tego, co może nawalić, zamówić, wymienić... i od tego zacznę. Temat założyłem, bo potrzebuję wskazówek i burzy mózgów bardziej doświadczonych ode mnie subarowiczów/subarowiczek - nie oddam ani nie odstawię - sam muszę znaleźć przyczynę. wiem , że jest ciężko , jak nie ma się do kogo zwrócić o organoleptyczna diagnozę, metodą prób i błędów można wyrządzić więcej problemów aniżeli korzyści. No nic, nie pozostaje zacząć faktycznie od dystrybucji paliwa... Zgranie logów z przejazdu, (przed wymianą części które zamówiłeś oraz po wymianie) tez pewnie by nie zaszkodziło... samemu i trochę po omacku - nie zazdraszczam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now