jorgen Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Witam. Poniewaz wczesniej mialem forka automat z przyciskiem hold, a teraz mam manuala MY07. Wczoraj probowalem wjechac pod stromy wjazd ale musialem sie zatrzymac w polowie podjazdu, w normalnym aucie wrzucam na luz hamulec reczny i podczas ruszania standardowo powoli zwalniam reczny i jadę. W forku manualu nie mam przycisku hold ale kiedy zaczol mi sie cofac sam sie zatrzymal, sprzego w podlodze chce z luzu wrzucic na jeden i podczas puszczania sprzegla auto zjeżdża do tylu czy to normalne albo ja nie wim jak sie jeździ na manualu. Myslalem ze bedzie trzymal az zaczne ruszac do przodu. Myślę że robię coś źle, proszę o jakies instrukcje, bo mysle ze sprzęgło dostaję straszniee po dup.... Sorry dwa razy mi sie napisalo Jeszcze jedno pytanie. Ponieważ musze żonę przyzwyczaić do manualna to czy na redaktorze bedzie bezpieczniej dla sprzęgła? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pegi Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Nigdzie nie piszesz o wciskaniu pedału hamulca, tylko ręczny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 W forku manualu nie mam przycisku hold ale kiedy zaczol mi sie cofac sam sie zatrzymal, sprzego w podlodze chce z luzu wrzucic na jeden i podczas puszczania sprzegla auto zjeżdża do tylu czy to normalne albo ja nie wim jak sie jeździ na manualu. Myslalem ze bedzie trzymal az zaczne ruszac do przodu. Może masz hill-holder w forku, wtedy jak wciśniesz sprzęgło przy wciśniętym hamulcu (jak auto stoi przodem pod górkę), to hamulec zostaje zablokowany tak długo jak masz wciśnięty pedał sprzęgła. Puszczając sprzęgło przy ruszaniu hamulec zostaje automatycznie zwolniony i można ruszyć dosyć gładko pod górę bez użycia ręcznego. Jeżeli auto zaczęło się cofać zanim złapało sprzegło, to albo za wolno sprzęgło puszczasz, albo hill-holder wymaga regulacji (jest regulacja linki przy łapie sprzęgła). Jeszcze jedno pytanie. Ponieważ musze żonę przyzwyczaić do manualna to czy na redaktorze bedzie bezpieczniej dla sprzęgła? Zdecydowanie, zresztą do ruszania pod ostre górki czy wysokie krawężniki reduktor też jest niezastąpiony Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorgen Posted September 29, 2013 Author Share Posted September 29, 2013 Ale dlaczego na reduktorze sprzeglo jest mniej narażone na spalenie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 To proste - dzięki zredukowanemu przełożeniu głównemu mniejsza siła ze strony silnika jest potrzebna do ruszenia auta, czyli już nawet lekkie „sklejenie” sprzęgła powoduje, że auto rusza Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Warto poczytać http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/7156-reduktor/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now