sfrog Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Witam, Mój OBK wyjątkowo często robi kalibrację wtrysków, bez względu na przebieg od ostatniej kalibracji. Zdarza się nawet 2 razy dziennie (po przyjezdzie do pracy i po powrocie do domu), choć zwykle jest to raz dziennie. Przbiegi miedzy kalibracja to tylko od 15-30km. Kalibracja kończy się zawsze sukcesem (o tym za chwilę) bo zerowany jest licznik przebiegu od ostatniej kalibracji, a kalibracja przechodzi przez wszytkie 4 fazy (ciśnienie na CR 25, 50, 80, 110 MPa przy 800 RPM). Historia zaczęła się na wiosnę tego roku, auto miało problem z wykonaniem autoamtycznej kalibracji (A/C było OFF, więc to coś innego przeszkadzało). W końcu jak się udało pojawiły sie wibracje silnika i szarpanie na zimnym silniku. Po nagrzaniu zdarzały się wibracje przenoszone na karoserię + odgłos nierównej pracy silnika. Auto trafiło do ASO na kalibrację i czyszczenie wtrysków (114kkm przebiegu). Po serwisowej kalibracji było OK. Problem wrócił po kilku miesiącach, kalibracja przez dłuższy czas była przerywana z nieznanych powodów, aż w końcy zakończyła się sukcesem, który wymusił kolejną kalibracje serwisową (problemy jak wcześniej, wibracje i szarpanie). Po jej wykonaniu jest OK, ale kalibracja wtrysków odbywa się codziennie... Kończy się co prawda sukcesem, i na razie auto jeździ OK, ale chyba cos jest nie tak. Pytania są więc następujące: - kiedy i na jakiej podstawie ECU decduje o kalibracji - czemu kalibracja pomimo "sukcesu" negatywnie wpływa na zachowanie silnika - Co może być przyczyną problemu. Uprzedzając pytanie - paliwo jest tankowane tylko na stacjach spod znaku ptaka (ON Ekodiesel). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maric1 Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Prawdopodobnie masz problem z wtryskiwaczami. Spróbuj wyczyścić. Może wystarczy chemia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfrog Opublikowano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Były czyszczone chemicznie w ASO jakieś 1000-1200km temu, czyli wtedy gdy problemy się zaczęły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Proponowałbym spróbować zmienić stację, a najlepiej zacząć tankować Vervę, bo Common Rail "preferuje" lepsze paliwa. Ekodiesel jest dobry ale dla ciężarówek. Poza tym oszczędność jest niewielka jeśli trzeba zafundować sobie później czyszczenie wtrysków. Jak miałem SBD to najlepiej jeździł właśnie na Vervie. Skuszony reklamą tankowałem pewien czas Shell Fuel Save, i nie dosyć że więcej palił to jeszcze był słabszy i też "uprawiał" kalibrację. Zrobiłem 100000km bez potrzeby czyszczenia wtrysków. Poza tym niestety w Polsce są w dalszym ciągu różnice między stacjami w obrębie tej samej marki. Często obserwowałem różnice w spalaniu i kulturze pracy silnika tankując to samo paliwo na różnych stacjach. Inna sprawa to dokłądność dystrybutorów (sorry za OT) Przykład z dziś. Wracałem ze Śląska i w Chorzowie zaświeciła mi się rezerwa. Na rezerwie dojechałem do Krakowa i zatankowałem 56,5l. Dwa dni wcześniej rezerwa zaświeciła mi się mniej więcej w tym samym miejscu, ale zatrzymałem się na tankowanie na A4 za bramkami w Brzęczkowicach - do baku weszło 54,5l. Nie sądzę, żebym dziś pokonał 75km na 2 litrach benzyny Xt-kiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrr Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 (edytowane) może common- rail preferuje lepsze paliwa ale w PL droższe nie znaczy lepsze, niestety... polecam sprawdzić stan wtrysków w serwisie specjalizującym sie w turbo-D, Najlepiej aby pracy silnika posłuchał ktoś kto się na tym zna czy ASO coś wspominało o stanie wtrysków? musieli podpinać auto do kompa Edytowane 24 Września 2013 przez piotrr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Te częste kalibracje wcale nie muszą oznaczać usterki czy zanieczyszczenia wtryskiwaczy.Bardzo możliwe,że jakiś czujnik,sonda dają błędne odczyty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi