Skocz do zawartości

Check engine dziwne mruganie.Help


Siekierka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kopiuje pytanie może tutaj ktoś mi pomoże :rolleyes:

Otóż jakiś miesiąc temu podczas jazdy zaczęła mi mrugać kontrolka Check engine zaznaczam mrugać nie paliła się na wciąż po jakiś 10 sekundach zgasła auto nie straciło mocy i nic w sumie się nie wydarzyło,ale skoro zamrugała to postanowiłem to sprawdzić dwa dni później i jak sie okazało na kompie zero błędów kazano mi jeździć dalej tłumacząc,że Subaru tak ma i z byle powodu lubi mu się ta kontrolka zaświecić poza tym ktoś podpowiedział ,że błędy kasują się w Bugeyu po pięciu odpaleniach samochodu.No nic jako żem świeżak nie protestowałem i jeździłem dalej około miesiąca do dziś kiedy to znów identyczna sytuacja się pojawiła.Nie tracąc czasu pojechałem od razu na kompa ,a żeby uniknąć tych pięciu rozruchów auta i co się okazało otóż nic dalej zero błędów :wacko: Czy ktoś miał może taką sytuację i mógłby coś podpowiedzieć? Z góry dziękuje za info.Samochód wersja WRX 2001.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na dwóch różnych kompach tego samego dnia dla pewności i nic :wacko: Natomiast miałem też ze dwa razy sytuacje,że autko nie zapaliło za pierwszym razem,a zazwyczaj pali na tzw dotyk.I tak sobie myślę czy jedno z drugim może mieć coś wspólnego...

Edytowane przez Marek Sieroszewski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check zapalił się na jakiś czas i zgasł czy... szybko mrugał/błyskał? Jeśli to drugie, to z tego co pamiętam to chyba oznacza misfire i może nie pozostawiać po sobie błędu (jest na pewno gdzieś na forum o tym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedzi check tak jak pisałem mrugał przez chwilę czyli pasowałoby to do misfire co do paliwa leję Vervę na Orlenie i może raz zdarzyło mi się zalać 98 na Lukoilu :o Poczytałem inne wątki na ten temat i tak doszedłem do wniosku mając jeszcze na uwadze rozmowę z poprzednim właścicielem ,że może to być czujnik spalania stukowego gdyż taki błąd podobno raz kiedyś mu wyskoczył jak auto jeszcze nie było moje.Czujnik znalazłem nie jest mega drogi tylko pytanie czy da sie wcześniej sprawdzić ten mój bez wymieniania i kupowania nowego gdyby miało sie okazac,że to jednak nie to.Ehhh chyba czas na wycieczkę do Dzierżoniowa :unsure:

Edytowane przez Marek Sieroszewski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam ponownie po dwóch miesiącach spokoju wymienieniu sondy lambda ,która jak myślałem powodowała misfire na 1 i 3 cylindrze i była w totalnej rozsypce problem powrócił ze zdwojoną mocą od tak nagle z niczego pewnego dnia.Teraz wyskakuje misfire na wszystkich cylindrach przynajmniej tak ostatnio pokazało na kompie no i znacznie częściej niż wtedy nie raz na tydzień czy dwa tylko prawie codziennie.Gdzie nie pojadę z tym problemem to każdy marudzi,że nie ma jak tego sprawdzić skoro auto normalnie jeździ ,nie traci mocy i nic się z nim nie dzieje prócz kontrolki która wyskakuje.Ja tego nie kumam chyba jest jakaś procedura żeby sprawdzić dokładnie co to jest no bo nie chce mi się wierzyć ,że jedyna procedura to wymienianie wszystkich części po kolei,a powoli zaczynam czuć,że tak właśnie się dzieje...Czy ktoś wie w jaki sposób mogę rozwiązać ten problem i przede wszystkim gdzie?We Wrocławiu już straciłem nadzieję,że ktoś się z tym upora jak byłem w MTS to też powiedzieli to albo to albo tamto, a mnie nie stać na wymienianie polowy auta bez potrzeby.Ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też miga kontrolka silnika ale tylko powyżej 150-160 km/h ,i co ciekawego tylko na paliwie ultimate 98 z BP ,nie ma tego problemu na vervie i innego typu paliwach premium :mellow: . W czasie mrugania lampki auto nie traci mocy i nie ma innych objawów , dodam że luzy zaworowe sprawdzone , cisnienie sprężania na wszystkich cylindrach po 12 atm , więc wszystko ok :) Tylko dlaczego na tym ultimate 98 mruga ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piter odkąd mam auto nie robiłem tego czyli od czerwca natomiast nie wiem kiedy robił to poprzedni właściciel.Też myślałem o tej regulacji zaworów,ale w MTS jakby było coś z nimi nie tak to chyba by mi powiedzieli żeby to zrobić :huh:

Edytowane przez Siekierka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to jakiś elektryczny problem i powiązany z pogodą ? może kabelek od któregoś czujnika przytarty albo ma kiepską izolację i jak jest wilgotno to ecu bzdury odczytuje i wywala błąd ?

 

Ja miałem ostatnio problem z MAF i czyszczenie czujnika i kabelków jak na razie pomogło zobaczymy co będzie jak zrobi się wilgotno czy wtedy nie wrócą problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...