Skocz do zawartości

czy to skrzynia? obroty rosną a auto nie ciągnie


RADSON007

Rekomendowane odpowiedzi

SUBARU LEGACY 2.0 BI-FUEL 2006r 165KM AT

 

Witam,

temat jest następujący: jestem za granicą i mam problem wydaje mi się,że ze skrzynią :/

OPIS zdarzenia:

jadąc na autostradzie na tempomacie,zjechałem zjazdem i dojechałem do ronda,zjeżdżając z niego dodałem gazu,obroty silnika wzrosły a auto nie chciało ciągnąć.Przy wysokich obrotach trochę szarpnęło skrzynią(następnie było słychać jakby mechaniczne uderzenie o osłony pod autem) i pociągnęło ale traciło moc i tak jak by się cały czas skrzynia ślizgała,teren był równy więc ujechałem jeszcze z 600m i pod górkę już nie pociągnęło.Zapaliły się kontrolki: silnik,miga sport,brak kontroli trakcji,miga cruise od tempomatu.

-Sprawdziłem ładowanie alternatora i jest OK pokazało 14,53-więc to raczej odpada

-Odłączyłem akumulator na kilka godzin,następnie go podłaczyłem i kontrolki dalej się świecą

-Sprawdziłem poziom oleju na rozgrzanej skrzyni chwilę po odstawieniu i na miarce jest ciut ponad połowa pomiędzy skalą więc też raczej ok(olej nie śmierdzi spalenizną i ma dobra konsystencję)

-Jak wrzucam bieg na P to skrzynia trzyma nawet na stromym podjeździe.

Dziś jak go odpaliłem to ruszyłem bo chciałem zobaczyć czy po odłączeniu akumulatora coś się poprawiło ale nie bardzo,może tylko tyle że jak był zimny to troszkę ciągnął jak mu dawałem mało obrotów(ale na tip tronicu i na wstecznym)znowu lekko szarpnął i znowu było słychać uderzenie pod autem tak jak by w osłonę.Zapaliły się jeszcze kontrolki AWD,ABS. Jak się nagrzał i złapał temp.to już w ogóle nie rusza,zero reakcji.Silnik pracuje normalnie a wrzucając na jaki kolwiek bieg,nie doś,że wchodzą dosyć luźno to do tego nie ma żadnej reakcji,można gazować i nic :/

 

W weekend ma podjechać mechanik i podłączyć go pod kompa i odczytać błędy,może to powie coś więcej.

Czy jest ktoś w stanie coś mi podpowiedzieć co w tej sytuacji zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie mogę już tego sprawdzić bo nie mam auta bo pojechało do Polski. Koleś w zakładzie zdiagnozował błąd P0720 i powiedział,że to na pewno mechaniczna usterka wewnątrz skrzyni najprawdopodobniej wałka wyjściowego i że musi ją ściągać i rozbierać.Po telefonicznej rozmowie z właścicielem servisu subaru ten powiedział mi że praktycznie mechaniczne uszkodzenie w skrzyni nie ma opcji i żeby sprawdził czyjnik obrotów wałka wyjściowego czy nie jest walnięty.ma ktoś może pojęcie czy to może być ta przyczyna tej awarii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...