gryzli Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Czy da radę założyć taki system do 3.6 czy raczej małoopłacalne? Zauważyłem, ostatnio, ze jak wyłączałem silnik w mieście przy dłuższych postojach to spalanie drastycznie spadło z 16 na 13.5... Dodam, że test odbył się w Londynie jadąc w godzinach szczytu z Północy na Południe około dwóch godzin... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 10 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Nikt nie ma pomysłu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 20 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 Rotfl, a w audi pierwsze co robie to szukam guzika gdzie to wylaczyc :) Za bardzo trzesie autem przy kazdym odpalaniu (a5,1.8t) - jakby sie dalo to bym ci odsprzedal :):) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Przy mniejszych jednostkach nie ma tak wyraźnej różnicy w spalaniu miasto/trasa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekGT Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Czy da radę założyć taki system do 3.6 czy raczej małoopłacalne? Zauważyłem, ostatnio, ze jak wyłączałem silnik w mieście przy dłuższych postojach to spalanie drastycznie spadło z 16 na 13.5... Dodam, że test odbył się w Londynie jadąc w godzinach szczytu z Północy na Południe około dwóch godzin... 1. Jeśli mówisz o wskazaniu komputera pokładowego to jest ono bardzo niedokładne a szczególnie w mieście 2. System star/stop to udręka dla rozrusznika i wymaga specjalnego (czytaj drogiego) akumulatora 3. Ja widzę różnicę w spalaniu jeśli w mieście używam I zamiast S.. ale to tylko EU spec Moim zdaniem efekt finansowy byłby bardzo mizerny i chyba nie wart zabiegów w bilansie długoterminowym. Pomijam zupełnie koszt takiej przeróbki bo to zabija jej sens już na początek. Ale pomarzyć sobie zawsze można.. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Znaczy źe spalanie do 18l/100 w mieście to norma? Ostanio w trasie 300 km srednie wyszlo przy dystrybutorze 7,7l/100km jazda normalna ale nie jakas bardzo emerycka. Po autostradach niegdy nie udalo mi się zejść po niźej 9... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Ktoś tu pisał, że 3.6 jest oszczędniejsze niż 3.0, ja w swojej H6 nigdy nie dobiłem do więcej niż 16l LPG . Nawet w Warszawskich korkach. Odnośnie dokładania start/stop to IMO bez sensu, pomijając już wątpliwą oszczednosć (w AŚ był test róznych aut z tym systemem) to koszt byłby olbrzymi: inny aku, kupę czujników, elektronika sterująca, itd. Znacznie lepiej używać Si-drive, tj kolega pisze na "I" da się trochę zaoszczędzić. Jeżeli tego nie masz, może da się to założyć - chociaż też nie bedzie to proste. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2013 (edytowane) To może jednak do lpg się przekonam. Edytowane 6 Sierpnia 2013 przez gryzli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2013 ooo i to chyba była by najepsza opcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Czy da radę założyć taki system do 3.6 czy raczej małoopłacalne? Zauważyłem, ostatnio, ze jak wyłączałem silnik w mieście przy dłuższych postojach to spalanie drastycznie spadło z 16 na 13.5... Dodam, że test odbył się w Londynie jadąc w godzinach szczytu z Północy na Południe około dwóch godzin... Hmm, szczerze kiedy pierwszy raz o tym uslyszalem to nie moglem uwierzyc... Powiedz mi na jak dlogie/krotkie postoje masz zamiar wylaczac silnik. Albo inaczej, w zestawie fabrycznym silnik gasnie zaraz (ile trwa zaraz) po zatrzymaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2013 W czasie testu wyłączałem kiedy trafiłem na zmieniające się światła i w korku gdy widziałem ponad 3 minutowy postój. Wynik jak wyżej Zresztą to tylko taka ciekawostka ze jednak pali mniej być może w silnikach małych nie ma aż tak znaczących różnic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 W czasie testu wyłączałem kiedy trafiłem na zmieniające się światła i w korku gdy widziałem ponad 3 minutowy postój. Wynik jak wyżej Zresztą to tylko taka ciekawostka ze jednak pali mniej być może w silnikach małych nie ma aż tak znaczących różnic? Ja nie testowalem, jedynie oczami wyobrazni gasilem i zapalalem na swiatlach i kiszka. Zaraz by trabili ze nie ruszam z kopyta..... na ile wystarczy rozrusznika w takim trybie, (te fabryczne maja chyba specjalny). Nie wiem, jakos wcale mi ten pomysl nie przypadl do gustu. Powszechny tez chyba sie nie zrobil? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 (edytowane) W Polsce zapewne by trąbili, ale w UK nawet jak przestoisz cały cykl to i tak nikt nie zatrąbi B-); Edytowane 7 Sierpnia 2013 przez gryzli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 W Polsce zapewne by trąbili, ale w UK nawet jak przestoisz cały cykl to i tak nikt nie zatrąbi B-); To sie nazywa angielska flegma ))) Niemcy trabia, Kasztany, Francuzi, Meksykanie....... jeszcze sie nie spotkalem by gdzies nie trabili... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Czy da radę założyć taki system do 3.6 czy raczej małoopłacalne? Ja tak bym się nie bawił (jeśli silnik nie jest "od urodzenia" przystosowany do współpracy ze S/S). Poza większym akumulatorem i alternatorem są zmiany konstrukcyjne w samym silniku. Jakie - w tej chwili nie powiem. Ale jeśli bardzo chcesz, mogę się dowiedzieć. Pozdr. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Wczorej jezdzilem GLK. Ten system bardzo mnie zaskoczyl. I to pozytywnie. Nie mialem czasu sprawdzac co sie dzieje z klimatyzacja kiedy przyjdzie w korku 5min postac.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 w BmW (118d) nawiew dzialal, ale niestety lecialo cieple powietrze i w aucie robilo sie szybko goraco i tak przez kolejnych 5 swiatel az dojechalem do celu. Co mnie jednak bardziej zdziwilo to gaszenie silnika i to turbo diesla nawet na zimnym silniku (zaraz po wyjezdzie z garazu). Podobno te systemy korzystaja z mnostwa czujnikow, ale ja jakos tego nei zauwazylem, czy cieply silnik czy zimny, czy jest klima czy ogrzewanie - gasil co swiatla. Na szczescie byl magiczny przycisk i mozna bylo sobie owy system wylaczyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się