Jump to content

System start/stop


gryzli
 Share

Recommended Posts

Czy da radę założyć taki system do 3.6 czy raczej małoopłacalne?

 

Zauważyłem, ostatnio, ze jak wyłączałem silnik w mieście przy dłuższych postojach to spalanie drastycznie spadło z 16 na 13.5... :P

 

Dodam, że test odbył się w Londynie jadąc w godzinach szczytu z Północy na Południe około dwóch godzin...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Rotfl, a w audi pierwsze co robie to szukam guzika gdzie to wylaczyc :):):)

Za bardzo trzesie autem przy kazdym odpalaniu (a5,1.8t) - jakby sie dalo to bym ci odsprzedal :):):):)

Link to comment
Share on other sites

Przy mniejszych jednostkach nie ma tak wyraźnej różnicy w spalaniu miasto/trasa...

Link to comment
Share on other sites

Czy da radę założyć taki system do 3.6 czy raczej małoopłacalne?

 

Zauważyłem, ostatnio, ze jak wyłączałem silnik w mieście przy dłuższych postojach to spalanie drastycznie spadło z 16 na 13.5... :P

 

Dodam, że test odbył się w Londynie jadąc w godzinach szczytu z Północy na Południe około dwóch godzin...

 

1. Jeśli mówisz o wskazaniu komputera pokładowego to jest ono bardzo niedokładne a szczególnie w mieście

2. System star/stop to udręka dla rozrusznika i wymaga specjalnego (czytaj drogiego) akumulatora

3. Ja widzę różnicę w spalaniu jeśli w mieście używam I zamiast S.. ale to tylko EU spec

 

Moim zdaniem efekt finansowy byłby bardzo mizerny i chyba nie wart zabiegów w bilansie długoterminowym. Pomijam zupełnie koszt takiej przeróbki bo to zabija jej sens już na początek.

Ale pomarzyć sobie zawsze można.. :rolleyes:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Znaczy źe spalanie do 18l/100 w mieście to norma? Ostanio w trasie 300 km srednie wyszlo przy dystrybutorze 7,7l/100km jazda normalna ale nie jakas bardzo emerycka. Po autostradach niegdy nie udalo mi się zejść po niźej 9... :D

Link to comment
Share on other sites

Ktoś tu pisał, że 3.6 jest oszczędniejsze niż 3.0, ja w swojej H6 nigdy nie dobiłem do więcej niż 16l LPG :). Nawet w Warszawskich korkach.

Odnośnie dokładania start/stop to IMO bez sensu, pomijając już wątpliwą oszczednosć (w AŚ był test róznych aut z tym systemem) to koszt byłby olbrzymi: inny aku, kupę czujników, elektronika sterująca, itd.

 

Znacznie lepiej używać Si-drive, tj kolega pisze na "I" da się trochę zaoszczędzić. Jeżeli tego nie masz, może da się to założyć - chociaż też nie bedzie to proste.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Czy da radę założyć taki system do 3.6 czy raczej małoopłacalne?

 

Zauważyłem, ostatnio, ze jak wyłączałem silnik w mieście przy dłuższych postojach to spalanie drastycznie spadło z 16 na 13.5... :P

 

Dodam, że test odbył się w Londynie jadąc w godzinach szczytu z Północy na Południe około dwóch godzin...

 

Hmm, szczerze kiedy pierwszy raz o tym uslyszalem to nie moglem uwierzyc...

Powiedz mi na jak dlogie/krotkie postoje masz zamiar wylaczac silnik.

Albo inaczej, w zestawie fabrycznym silnik gasnie zaraz (ile trwa zaraz) po zatrzymaniu?

Link to comment
Share on other sites

W czasie testu wyłączałem kiedy trafiłem na zmieniające się światła i w korku gdy widziałem ponad 3 minutowy postój. Wynik jak wyżej ;)

 

Zresztą to tylko taka ciekawostka ze jednak pali mniej być może w silnikach małych nie ma aż tak znaczących różnic?

Link to comment
Share on other sites

W czasie testu wyłączałem kiedy trafiłem na zmieniające się światła i w korku gdy widziałem ponad 3 minutowy postój. Wynik jak wyżej ;)

 

Zresztą to tylko taka ciekawostka ze jednak pali mniej być może w silnikach małych nie ma aż tak znaczących różnic?

 

Ja nie testowalem, jedynie oczami wyobrazni gasilem i zapalalem na swiatlach i kiszka.

Zaraz by trabili ze nie ruszam z kopyta..... na ile wystarczy rozrusznika w takim trybie, (te fabryczne maja chyba specjalny).

Nie wiem, jakos wcale mi ten pomysl nie przypadl do gustu.

Powszechny tez chyba sie nie zrobil?

Link to comment
Share on other sites

W Polsce zapewne by trąbili, ale w UK nawet jak przestoisz cały cykl to i tak nikt nie zatrąbi B-);

 

Edited by gryzli
Link to comment
Share on other sites

W Polsce zapewne by trąbili, ale w UK nawet jak przestoisz cały cykl to i tak nikt nie zatrąbi B-);

To sie nazywa angielska flegma :))))

Niemcy trabia, Kasztany, Francuzi, Meksykanie....... jeszcze sie nie spotkalem by gdzies nie trabili...

Link to comment
Share on other sites

Czy da radę założyć taki system do 3.6 czy raczej małoopłacalne?

Ja tak bym się nie bawił (jeśli silnik nie jest "od urodzenia" przystosowany do współpracy ze S/S). Poza większym akumulatorem i alternatorem są zmiany konstrukcyjne w samym silniku. Jakie - w tej chwili nie powiem. Ale jeśli bardzo chcesz, mogę się dowiedzieć.

 

Pozdr.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

w BmW (118d) nawiew dzialal, ale niestety lecialo cieple powietrze i w aucie robilo sie szybko goraco :( i tak przez kolejnych 5 swiatel az dojechalem do celu. Co mnie jednak bardziej zdziwilo to gaszenie silnika i to turbo diesla nawet na zimnym silniku (zaraz po wyjezdzie z garazu). Podobno te systemy korzystaja z mnostwa czujnikow, ale ja jakos tego nei zauwazylem, czy cieply silnik czy zimny, czy jest klima czy ogrzewanie - gasil co swiatla.

Na szczescie byl magiczny przycisk i mozna bylo sobie owy system wylaczyc :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...