risk Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 (edytowane) Potrzebuję rady w następującej sprawie: Po 3 latach jeżdżenia, na przeglądzie technicznym diagnosta zażyczył sobie włączenia przeciwmgielnego światła. I okazało się, że takowego nie ma. Włącznik jest, kontrolka na desce jest, a światła nie ma. W swoim foresterze 2006 mam klosze z tyłu z 2005, czyli te z prostokątnymi, a nie okrągłymi światłami. I kiedy je montowałem elektryk musiał pokombinować z połączeniem wiązki z auta z wiązką z klosza. Jest zatem 5 stopów i cztery pozycyjne, ale na żarówkę przeciwmgielną miejsca nie ma. Jakie jest najlepsze rozwiązanie i uzyskanie światła przeciwmgielnego? Zamienić jeden stop/pozycyjne na przeciwmgl? (wtedy trzeba będzie wyłączyć prawy dolny stop, zatem przy zwykłej jeździe dwie żarówki, jedna z definicji-bo na stałe, będzie wyłączona) Będę zobowiązny za podpowiedź. Dodam, że forester jest z Niemiec, choć prawdopodobnie jest to egzemplarz z wystawy i dodatkowo jest to jeden z pierwszych egzemplarzy po liftingu (produkcja 2005). Zaskoczyło mnie także to, że o ile niemiecka instrukcja, którą mam przewiduje światła przeciwmgielne z tyłu, o tyle angielskojęzyczna już nie. Forester 2006, 158 KM, 2.0, benzyna Edytowane 21 Czerwca 2013 przez risk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 (edytowane) P/mglowe powinieneś mieć po lewej stronie - tylko - zasilane żarówka dwuwłóknową /czyli taka jak masz obecnie zamontowaną/- możesz miec 4 pozycje - ale tylko 3 stopy wtedy - i jedno masz p/mglowe. / jak swieci - to masz 3 pozycje i jedno p/mglowej po lewej- czyli tak jak trzeba/. Sprawdź wiązkę samochodową z miernikiem idącą do lewej tylnej lampy i popraw to co ktoś pogmatwał. No chyba że masz tylne lampy z US speca. Tam nie było p/mglowego - i dlatego może być przerobiona wiązka. Ale operacja nie jest trudna. Edytowane 21 Czerwca 2013 przez siekla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
risk Opublikowano 22 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 DZiękuję uprzejmie. Człowiek, któy sprzedał mi klosze mówił, że stare pasują do nowego modelu więc kupiłem. Elektrycy powiedzieli, że kształt, owszem, pasuje, ale kostki już nie, więc przerobili. Tyle, że nie powiedzieli, że przerobili tak, że wyłączyli przeciwmgielne, a zrobili z tego stopy i pozycyjne (całkiem przyjemna choinka). Da się taką rzecz zrobić nie manipulując wiązką samochodwą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Wszystko da się zrobić. - najpierw w tylnej kostce lub wiązce odszukaj napięcie akumulatora po włączeniu przycisku świateł przeciwmgłowych - potem trzeba to napięcie doprowadzić do włókna 21W jednej z żarówek 5/21W. Trzeba odizolować styk od światła stopu i tam podłączyć przewodem wcześniej odszukane napięcie - jesli masz ochotę, możesz to samo wykonać po drugiej stronie auta - dolne żarówki będą dawać STOP a górne staną się przeciwmgłowe. Wystarczy, jesli światła stopu będziesz miał na dwóch żarówkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
risk Opublikowano 22 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Wszystko da się zrobić. Dziękuję. W sumie to oczywiste :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się