psocik Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Witam. Oponki będące na wyposażeniu fabrycznym maja rozmiar 215/60R16. Oponki które sobie upatrzyłem niestety nie maja bezpośredniego tego rozmiaru. Mogę zamienic na 215/65R16 lub 215/55R16. Wiadomo że jak jest wybór to jest i problem Obwód koła zmienia się w obu przypadkach w (+ i -) granicach 3% w stosunku do standartowych opon. Co wybrac? Wyższy profil na polskie drogi jak znalazł, zawieszenie mniej wytłucze może i komfort jazdy większy. Niższy profil - lepszy look auta, lepsza trzymanie na łukach i zakrętach. Zasadniczo brałbym te wyższe tylko własnie boję się stracic ten "klej" który ma forester w butach. Doradźcie prosze, ewentualnie mnie wyprostujcie jeśli gdzieś przekombinowałem. Pozdrawiam. P.S. Obwód koła pozostaje prawie (1,4%) taki sam przy wymiarze 225/55/16 ale tu już mam "lęki" czy forester wolnossący to udzwignie, przecież nawet do 2,5T dają fabrycznie 215 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SirCastic Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Onegdaj gdzieś czytałem że zalecano zimówki 215/65R16, właściwości jezdne nie ucierpią za bardzo, ostro w zimie nie ma co jeździć, a prześwit się zwiększa. A Yokohamy już starte czy nie bardzo się podobają ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psocik Opublikowano 31 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Yokohamy nówki sztuki, zdjęte przy przygotowaniu do sprzedaży. Ogłaszam je w dziale kupię/sprzedam. Nie znam opon Yokohama, mam swoje utarte przyzwyczajenia co do opon, wolę oponę stricto szosową bo po asfalcie głównie śmigam ;-) a tam gdzie zjezdzam z asfaltu to kazda guma sobie poradzi bo problemem sa głównie wieeeelkie dziury a nie rodzaj nawierzchni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Jak zmienisz srednice opon o 3% to o tyle samo wydluza sie biegi, albo skroca. Na mniejszej oponie bedziesz mial tez wiecej momentu na kolach o te 3% i co za tym idzie, lepsze przyspieszenie. Na wiekszych oponach bedzie gorsze przyspieszenie, ale na kazdym biegi bedzie mozna sie wkrecac do wyzszych predkosci. Ja bym sprobowal z szersza opona i o takiej samej lub mniejszej srednicy niz bylo w serii. Jak dobrze wybierzesz, to szersze opony moga byc nawet lzejsze niz te co masz teraz. Moje zimowki 205/55/16 na alusach waza tyle samo co letnie kola 225/45/17 tez na alusach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 jak załozysz nizszy profil będzie wygladać gorzej a nie laepiej (teraz już wiem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SirCastic Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Psocik : Z tego co wiem Yokohamy to ogólnie niezłe opony jako marka, problem w tym że niekoniecznie geolandery a drugi problem że (sprawdzone na razie na toyotach) fabrycznie montowane yokohamy padają po roku. Ja czekam aż zjadę fabryczne, co jak mniemam niebawem nastąpi, i wtedy pomyślę. Może te zarąbiste stalówki pójdą na zimówki a na letnie jakieś 17"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psocik Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Może zmodyfikuję pytanie... Czy ktos jeżdzi Foresterem na oponach w rozmiarze 225/55/16 ?? Czy nigdzie nie obcierają ( patrzac na nadkola można mie wątpliwości ale lepiej się upewnic) ? Czy zmienia się jakoś trakcja na minus ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi