Jump to content

sprzęgło na gwarancji czy nie?


luki

Recommended Posts

Dlaczego za wymianę sprzęgła na gwarancjii trzeba płacic. W moim Foresterze s-turbo z 50.000 na karku w momencie ruszania - szczególnie jak samochód jest zimny, pojawiają się ogromne drgania, tak samo jest jak puszczam sprzegło przy zmianie biegów-po prostu trzeba bardzo szybko je puszczać by drgania były mniejsze,przy czym nie slizga się ono.

W serwisie stwierdzili - bez rozkręcania, że napewno jest przypalona tarcza i że za naprawę przyjdzie mi zapłacić równe 3100zł. Czy możliwe jest, że tarcza jest po prostu krzywa - bo to nie jest już moja wina, i czy sprzęgło w tym modelu jest aż tak mało trwałe? - przeciż 50tyś to jest nic na jakikolwiek samochód. Będę wdzięczny za odpowiedż i za sugestie co może być przyczyną tych dolegliwości.

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

Niestety nie jestem w stanie podać przyczyny uszkodzenia sprzęgła.

W zalezności od ztylu jazdy przy przebiegu 50.000 km mozliwe jest jego zużycie. Trzeba tutaj pamietać, że sprzęgło jako element cierny podlega normalnemu zuzyciu eksploatacyjnemu. Niemniej nie przesadzam sprawy - mam do tego po prostu zdecydowania za mało informacji. Faktyczna ocena jest z pewnością możliwa dopiero po demontażu (zużyte okładziny ? przeciążenie termiczne ? wada materiałowa ?).

Temat przekazałem do działu technicznegio z prośba o komentarz.

 

łaczę pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Witam!

W pierwszej kolejności chciałem wyprostować jedną istotną sprawę, mianowicie nikt nie pobiera opłat za naprawy gwarancyjne.

Odnośnie sprzęgła myślę, że diagnozę można postawić dopiero po demontażu skrzyni biegów i oglądnięciu elementów sprzęgła. Moim zdaniem przy takim przebiegu (i przy tych objawach) nie będzie konieczności wymiany kpl. sprzęgła. Całą sprawę powinna załatwić wymiana samej tarczy, ale tak jak wspominałem wcześniej okaże się to dopiero demontażu skrzyni.

pozdrawiam,

md

Link to comment
Share on other sites

A czym moze byc tto podobny problem to tych drgan ( zajacow) pojawiajacych sie podobno w wielu imprezach na jedynce i dwojce po pewnym przebiegu i podobno je sie w ramianch recallow wymienia? BByl jakis poost w tej sprawie

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

Ten, na szczęście rzadko u nas spotykany objaw występował już przy znacznie nizszych przebiegach. Niemniej - jak zauważył Dział Techniczny - stwierdzenie co się stało jest możliwe dopiero po demontażu.

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...