peter29pl Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 serdecznie witam niedawno zamieniłem skrzynie w moim outbacku 97 z at na 5mt. generalnie auto jest ok po wymianie przyśpieszenie przekroczyło moje oczekiwania. pojawił się jednak pewien problem nawet parę ale pozostałe rozwiązałem. 1. brak światła wstecznego - zrobione podałem sygnał z kabli na kostkach od skrzyni wyciąłem fragment instalacji do wybieraka bo i tak nie używam już więcej tego automatu i spiąłem kable z sygnału r z czujnikiem wstecznego na mt-działa jest ok 2. spiąłem kable na tej samej kostce od park w celu odpalania auta/ parę dni jeździłem z podpiętym wybierakiem z automatu co by mi auto odpalało- działa jest ok - jeszcze sobie na ukrytym wyłączniku immo z tego zrobiłem 3.przestał działać tempomat wiąże to z wymianą skrzyni nie awarią bo wcześniej działał dobrze i tu pytanie może ktoś dłubał i ma wiedzę domniemam, że tempomat bierze jakiś sygnał ze skrzyni apropo np prędkości lub po prostu jej działania jak go zastąpić /emulować lub podać na krótko ? skąd go wziąć. wyprzedzając pytania w kabinie załącza się dobrze kontrolka przekaźnik działa ok przy kierownicy obwody miernikiem mierzona zamyka. może wystarczy podać jakiś sygnał na drugą kostkę od skrzyni at która została w aucie i idzie w kierunku kompa ecu/tcu lub coś w niej zewrzeć. podejmuje temat zwierania bo mam drugiego kompa do tego auta, lepiej jednak dmuchać na zimne i nie upalać :)czekam na pomysły lub skorzystam z czyjejś wiedzy jeśli ktoś może proszę o pomoc teoretyczną Link to comment Share on other sites More sharing options...
diabel_215 Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 ja bym stawial na impulsator, w autamacie sa inne przelozenia i moze poprostu tempomat glupieje, zalozmy ze w AT tempomat dziala od 60 km/h i i jest to x impulsow, w manualu przy x impulsow auto moze jechac duzo szybciej i stad wrazenie ze tempomat nie dziala, sprawdz przy duzej predkosci czy dziala Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter29pl Posted August 25, 2012 Author Share Posted August 25, 2012 impulsator przełożony z automata do manuala jest ten sam. prędkość porównywana na wskazie z innym autem jest taka sama czyli domniemam że prędkość jest rzeczywista. próba odpalenia tempomatu nie udaje się nawet przy 170kmh czyli szukam gdzie indziej. bede się doktoryzował nad wtyczkami bo mam drugą taką samą wiązke i mam jak sprawdzić przejścia Link to comment Share on other sites More sharing options...
petronews Posted September 10, 2012 Share Posted September 10, 2012 peter29pl, niezły manewr z tym AT -> MT. Jak Cię to wyszło czasowo/kosztowo i czy obyło się bez druciarstwa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter29pl Posted September 10, 2012 Author Share Posted September 10, 2012 czasowo 6 godzin kosztowo? trudno powiedzieć wiele części miałem. sprzęgło od subaru forester xt docisk to samo wysprzęglik brak zrobiłem linke na łapie od starego legacy sprzed 94 roku dziury są w karoserii w serii zaślepione łapa pod skrzynie od manuala z darów:) dziury w karoserii pod łapę at są zaślepione plastikowymi zaślepkami. pedały z darów plastiki w kabinie adoptowane pod reduktor brzeszczotem potem coś się dokupi. Dźwignia lewarka dary linka sprzęgła dary, jest reduktor na skrzyni dźwignia od niego dary. licznika nie ruszałem na razie są p r n d itd między zegarami. miejsca od spodu się robi więcej wiec nie ma problemu czy się zmieści kostki wstecznego przerobione wsteczny jest(swiatło) nie wiem do czego zapiąć czujnik luzu natomiast trzecia kostka jest do wskaźnika hi lo na wskaźnikach na desce/opanuje jak znajdę trochę czasu po przekałdce nie odzyskałem jeszcze tempomatu. mocowo znaczy momentowo przyśpieszanie poprawiło się znacznie spalanie jeszcze nie wiem bo nie nauczyłem się z tej radości jeździć jak dawniej- jeżdżę zdecydowanie szybciej -opanowanie przyzwyczajeń wymaga czasu na razie benzyna gazu jeszcze nie przełożyłem bo nie miałem czasu ale też ogarnę w wolnej chwili. jak by ktoś potrzebował mam dwie skrzynie jedna dobry automat ale uwalone dyfry przedni i tylni oraz łożysko podporowe wałka napędu do tyłu w drugim natomiast nieciekawy automat znaczy pracuje zmienia ale zaciąga na 3 i za późno zmienia na 2 (przeciąga) z dobrymi dyframi- z dwóch można złożyć jedną bezbłędną mają te same ilości zębów na ataku i na talerzu plus dyfer tylny do kompletu ,dwa konwertery hydrokinetyczne -ważne brak pozycjonerów na skrzyniach bo się na nich doktoryzowałem na kablach i jednego użyłem wstępnie do ustalenia p(trzeba zewrzeć kable aby zapalił bo w at jest blokada p której nie ma w manualu. poniekąd opłaca się zrobić ale wymaga to chyba takiej determinacji i słabości do tego modelu jak u mnie-koszty są nieadekwatne jak się nie ma części do pieniędzy jakie się później zaoszczędzi na paliwie, ale za to po zmianie to kierowca decyduje o aucie a nie na odwrót:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
petronews Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 Dzięki za odpowiedź, wysłałem Ci PW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now