Jump to content

Legacy II - zawieszenie opada - wymieniać?


nikonik
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

jestem tutaj nowy, więc na początek - WITAM!

 

Kupiłem sobie małe marzenie - Subaru Legacy II. Wyboru nie było, więc gotówkę zamieniłem na model z 1996 roku, z silnikiem 2.2, automatyczną skrzynią biegów i w kombi. Fajna sprawa - pneumatyczne zawieszenie, które niestety odmawia już posłuszeństwa. Radzicie w większości, żeby kupić "normalne" i nie bawić się w naprawy. W Toruniu mam tylko jednego speca od Subaru i on też do tego namawia. Więc pewnie Was posłucham - gdyby ktoś miał coś dobrego na sprzedaż, to dajcie znać.

 

Myślałem też o zakupie "anglika" w wersji GT i zbudować sobie fajne, szybkie rodzinne kombi. Gdybyś ktoś wiedział lub miał na zbyciu, to chętnie przygarnę.

Trochę w moim autku jest rzeczy jeszcze do zrobienia, jeśli ktoś ma podobny model to chętnie nawiąże kontakt- to lepsze od książki napraw... Trochę post przypomina ogłoszenie "Kupię części lub dawcę", ale niestety jako nowicjusz nie mogę jeszcze dodawać nic do działu Ogłoszeń.

 

Przy okazji polecam najnowszy numer "Plejad" i mój artykuł o Subaru Imprezie Monster Energy w małej skali! :)

Link to comment
Share on other sites

nikonik, z zawieszeniem trzeba zobaczyć gdzie leży problem, czy w dziurawych/sparciałych poduszkach amortyzatorów, czy może tylko przytkały się wężyki lub zawory w układzie pneumatyki.

 

Co do przekładki i budowy rodzinnego kombi... może lepiej od razu zakupić Legacy IV GT z USA? Bo zarówno proces przekładania kierownicy z prawej na lewą nie jest trywialny, jak i przekładanie gratów z wersji turbo do wolnossącej.

Polecam moje przeprawy:

viewtopic.php?f=19&t=127580

Link to comment
Share on other sites

Na razie nikt nie chce się podjąć sprawdzenia, co się dzieje - objawy są różne - podczas jazdy jest OK, tylko po wyłączeniu siada tył prawie momentalnie (do 5 minut), a przód nieco później. Ostatnio wszystko siada już prawie w tym samym czasie :( Kiedyś zostawiałem auto w pozycji "High" i przód tak stał nawet 2 dni (tył oczywiście nie). Dzisiaj na High podnosi się tylko tył, a przód stoi normalnie... Więc skoro nikt nie chce zobaczyć, co jest nie tak, przyjdzie mi wymienić zawieszenie na zwykłe, albo kupić sobie dobrego dawcę...

 

GT fajna sprawa, na IV mnie jeszcze nie stać :) Kolega widział białe kombi w Anglii, za jakieś 3-4 mógłby być w Polsce. to już można się pokusić. Gość w Toruniu serwisuje rajdówki, nawet Corollę WRC, wiec pewnie by sobie poradził z taką przekładką :)

 

A gdzie można Twoje cacko obejrzeć?

 

-- Pn cze 18, 2012 2:18 pm --

 

A gdzie szukać i jak sprawdzić nieszczelności, zawory itp?? Jest na to sposób?

Link to comment
Share on other sites

Gość w Toruniu serwisuje rajdówki, nawet Corollę WRC, wiec pewnie by sobie poradził z taką przekładką

Rajdowa przekładka jest nieco inna od cywilnej - inne priorytety ;)

A gdzie można Twoje cacko obejrzeć?

Zazwyczaj w Krakowie, ewentualnie na Plejadach - ale najbliższe dopiero za rok ;)

 

A gdzie szukać i jak sprawdzić nieszczelności, zawory itp?? Jest na to sposób?

Tutaj nie pomogę więcej, bo tym zajmuje się jeden z warsztatów w Krakowie i chłopaki ogarniają temat (choć klną pod nosem, że tyle roboty i brak 100% pewności, że zadziała). Ogólnie całość polegała na rozpięciu, przedmuchaniu i oczyszczeniu wężyków ciśnieniowych od zawieszenia. Czasem tyle wystarczy. Jak sparciały poduszki amortyzatorów, to cudów nie ma co oczekiwać - w końcu ma to swoje lata.

Link to comment
Share on other sites

Witam leon - strzał w dziesiątkę, no może jedynie nie z Rubinkowa, a z "Na Skarpie" :) kiedyś było ciemno niebieskie, teraz jest oklejone i ledwo co widać kolor :)

 

Na allegro gość ma na sprzedaż czarne kombi GT - japoniec (za 3.900), może warto z niego skorzystać, zamiast kupować części do mojego - od razu dam 2.0 biturbo i będzie szał :)

 

A na poważnie - myślałem, że można wstrzyknąć jakiś magiczny płyn, który by pokazał gdzie jest nieszczelność. Teraz przód już prawie nie chce się podnieść :( i nie wiem, czy przez nieszczelność, czy przez jakąś elektronikę. Najgorsze, że u nas też nikt nie chce na to odpowiedzieć tylko od razu wymiana. Zobaczymy... może skuszę się na GT i przełożę sobie wszystko do mojego :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...