555marcin Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Witam, Oglądałem ostatnio Imprezkę. Blacharsko do zniesienia. Jedyne co mnie martwiło przy jeździe próbnej to to, że przy dynamicznej jeździe przy okazji zmiany biegów i dość szybkim odpuszczeniu sprzęgła odczuwalne było dosyć mocne szarpnięcie (nie, nie, to N/A więc nie włączyła się turbina ) połączone z takim głuchym stukiem. Sprzedający mówił, że to objaw załączania się napędów. Sprzęgło raczej się nie ślizgało. Co może być potencjalną przyczyną? Wiskoza chyląca się ku końcowi? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 moze poduszki pod skrzynia/dyfrem oberwane albo przegub stuka mialem kilka wanien, 1.6 i 1.8 sa za slabe zeby cokolwiek stuknelo co najwyzej zamulaja po zmianie biegu w 2.0 z dobrym sprzeglem zdarzal sie stut z tylu (dyfer) ale szarpania silnikiem nigdy nie mialem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Przeguby raczej odpadają, sprawdzane na parkingu. Ta wanna którą testowałem to 2.0 125KM więc zamuły też nie było. Jeśli chodzi o dyfry/wiskozy, wyczytałem gdzieś, że można sprawdzić je poprzez maksymalny skręt kołami i jazdę na wstecznym. Jak coś będzie nie tak to mogą się koła blokować lub stawiać opór. Nie 'rozgryzłem' jeszcze działania napędu AWD w Subaru więc nie wiem ile w tym prawdy. Mógłby ktoś potwierdzić/zaprzeczyć? Nie chcę się władować na minę i zniechęcić do tej zacnej marki już przy pierwszym zakupie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Nie chcę się władować na minę i zniechęcić do tej zacnej marki już przy pierwszym zakupie popros kogos kto dobrze sie zna na SUBARU (z praktyki) niech ogladnie to auto. Na odleglosc ciezko cos powiedziec wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kralky Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Jeśli chodzi o dyfry/wiskozy, wyczytałem gdzieś, że można sprawdzić je poprzez maksymalny skręt kołami i jazdę na wstecznym. Jak coś będzie nie tak to mogą się koła blokować lub stawiać opór. Nie 'rozgryzłem' jeszcze działania napędu AWD w Subaru więc nie wiem ile w tym prawdy. Mógłby ktoś potwierdzić/zaprzeczyć? Z wiskozą to jest tak że może dawać takie objawy o jakich pisałeś na początku, ale będzie to słychać raczej z okolić skrzyni niż tylnego dyfra. A jeśli chodzi o ten maksymalny skręt kół i jazdę po okręgu, to ma to sens na dobrze rozgrzanej skrzyni (a co za tym idzie płynie wiskotycznym). Centralny mechanizm różnicowy w subaru tzw. wiskoza, umieszczona jest w tylnej części skrzyni biegów. Jest nierozbieralna i zamknięta fabrycznie. Płytki w środku są zalane płynem wiskotycznym, który w odpowiednim momencie "skleja" owe płytki i pozwala na przeniesienie napędu na tylną oś. Pozwala jednocześnie na czasową tolerancję różnej prędkości obrotowej kół tylnych i przednich m.in. przy ciasnym skręcaniu. Jeżeli płyn jest już stary albo przegrzany i zużyty (upalanie, albo użytkowanie auta na niesymetrycznym ogumieniu na osiach przód i tył), po rozgrzaniu traci swoje parametry, i skleja w/w płytki prawie na stałe. Gdy tak się dzieje, jadąc na wprost nic się nie czuje, ale podczas skręcania czuć szarpanie albo/i stuki dochodzące z okolic skrzyni. Wiskoza wtedy nie niweluje różnicy obrotów kół tył i przód i tak jak gdyby mieć centralna mocną szperę (na dłużą metę zgon dla skrzyni). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Sprzedający chciał zademonstrować nadsterowność Imprezki i zrobił ciasną nawrotkę na światłach. Rzeczy w tym, że było to bardzo płynne, żadnych szarpnięć. Poproszę chyba kogoś kto wannę ma/miał żeby się ze mną przejechał do Sprzedającego, zobaczymy co wyniknie. Aha, Kralky, dzięki za przybliżenia działania wiskozy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się