Skocz do zawartości

pompa paliwa impreza gt - co to za kostka?


Jaco46VR

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanko ostatnio wykrecilem z kumplem pompe i przy pompie byla taka czarna kostka z kablami plus i minus do czego ta kostka sluzy? mialem problemy z pompa i zdecydowalismy sie wykrecic ta koste subaru odpali i jezdzi wczesniej byly problemy bo pompa raz trybila raz nie czy ta kosta mogla miec na to wplyw?ponizej zamieszczam zdjecia

 

szukalem w sieci na allegro gdzie sie dalo podobnych pomp z ta kostka i nigdzie nie bylo wszystko bez tej czarnej kostki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie jest to kondensator który zapobiega iskrzeniu na komutatorze w silniku pompy

toś kolegę pocieszył

 

 

czemu?? wykrecilem ta czarna kostke i jest wszystko ok pali pompuje paliwo i jezdzi wczesniej mialo jakies problemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jest jakieś tam ryzyko ale żeby mieszanka paliwowo-powietrzna była łatwopalny musi mieć odpowiednia proporcje. Za bogata i za uboga się ciężko zapala. Poza tym ilość powietrza jaką pomieści pompa nie wystarczy na jakieś straszne boom :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest kondensator, lecz nie przeciw iskrzeniu a najprawdopodobniej przeciw zakłóceniowy żeby np. w radyjku nie świszczało, ja w starej pompie miałem w drugiej którą kupiłem nie mam i oryginalnie nie było i nic dziwnego sie nie dzieje aczkolwiek przez niego na pewno pompa ci nie świruje jak raz działa a raz nie to szykuj się na wymianę, nie kupuj tylko na allegro " pasującej" do subaru za 90 zł bo nie bedzie pasowało, ja tak zrobiłem i musiałem zmieniać bo nie wydalała i auto mi przerywało przy mocniejszym dociśnięciu. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne jest, że właśnie w jednej pompie trafił się ten pseudo kondensator. Podchodząc do sprawy inaczej, wg. mnie liczy się ciśnienie jakie daje pompa i nie ważne czy jest ona dedykowana do konkretnego samochodu. Pompa jak przewód elektryczny - ma posiadać swoje parametry i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co racja to racje, ale w sytuacji "podbramkowej" Polak dopasuje prawie wszystko. :)

 

Wracając do sprawy pompy. Jak wiadomo w układzie jest regulator ciśnienia i pytanie. Na jakiej zasadzie on działa? bo wstawiając pompę, która daje 6,5bara (tak jak jest w opisie walbro) spowoduje się większą dawkę wtryskiwanego paliwa przez wtryskiwacz. Jeżeli więcej paliwa to i więcej powietrza. Jak ta sprawa zostanie uregulowana? czyżby trzeba było zdać się tylko na sondę lambda? Czy w grę wchodzi zmiana ustawień ECU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa ma za zadanie dostarczyć paliwo do listwy i żeby zawsze tam było o przepływie większym niż potrzebuje auto. Paliwo cały czas cyrkuluje z baku do listwy i z powrotem. Regulator jest na końcu listw wtryskowych i po prostu otwiera przelew z powrotem do baku jak paliwo osiągnie wymagane ciśnienie. Jeśli pompa będzie za słaba to nie da rady otworzyć regulatora na końcu listwy i ciśnienie wtrysku będzie niższe niż wymagane w danej chwili. Jeśli pompa będzie za mocna to po prostu więcej paliwa przepompuje z powrotem do baku. Na pewno nie zaszkodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...