benzephyr Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 pytanko jak w temacie, czy duża jest różnica w trudnych warunkach w trakcji (śnieg, błoto pośniegowe) w jeździe Foresterem posiadającym AT lub manual ? pytanie dotyczy zwłaszcza modeli foresterów I generacji. dzięki z góry za odpowiedzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitgol Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Oceniam ja na 4 A tak serio - uzyj szukajki - temat przekazywania mocy przez at i mt byl juz wielokrotnie walkowany. W skrocie - at przekazuje moment w zaleznosci od sytuacji (chyba 10% - 50% na przod). Tylko na 1nce jest zblokowane 50:50. Zaleta jest taka ze moment jest plynniej przekazywany nawet w momencie zmiany biegow. Ale do zabawy to jednak mt fajniejsze 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
misialek Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Mam AT w wolnym ssaku i kilka razy w zimie testowałem organo-leptycznie jak jest z tym "gorszym" podziałem napędu w automacie. W zimie startowałem od zera pod stromą ośnieżoną górę i nigdy nie wyczułem ani nie zobaczyłem żeby tył dołączał się z opóźnieniem. Jeśli występował jakiś poślizg bo np był lód to raz zabuksowało któreś koło z przodu a raz z tyłu. Jak górka na którą chcesz się wdrapać jest długa to automat płynnie bez strat w przekazywaniu napędu na koła zmieni bieg na wyższy albo zredukuje w zależności od potrzeby. W manualu tego nie zrobisz, zawsze jest przerwa w napędzie podczas wciskania sprzęgła. Minusem AT jest brak możliwości rozbujania auta jak np zakopiesz się w zaspie, reszta same plusy :wink: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now