Skocz do zawartości

Światła do jazdy dziennej - Outback MY 2010


adkul

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

W serwisie Subaru zamontowano mi oryginalne światła do jazdy dziennej (ze sklepu Subaru). Poinformowano mnie, iż po włączeniu świateł drogowych, światła do jazdy dziennej nie wyłączają się automatycznie, a tylko lekko przygaszają. Przeglądając internet czytam jednak, iż światła do jazdy dziennej muszą się wyłączyć po włączeniu świateł drogowych. Proszę o informację jak powinna ta sprawa wyglądać. Czy serwis Subaru popełnił błąd, czy też rzeczywiście dopuszcza się jednoczesną pracę świateł do jazdy dziennej i świateł drogowych (a jeżeli się dopuszcza to gdzie w przepisach jest to wyraźnie napisane).

Zwracam na to uwagę, ponieważ pracownik serwisu wspomniał, że jeden z klientów miał już nieprzyjemne spotkanie z policją, która twierdzi, że taka praca świateł jest niedopuszczalna.

Pozdrawiam

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis dobrze Cię poinformował. Tak ma być tzn. po włączeniu świateł drogowych ,dzienne świecą dużo słabiej i robią w ten sposób za pozycyjne.

Dzięki za odpowiedź. Ale mam jeszcze jeden problem. Jak wiemy policjant to człowiek nieskomplikowany i jeżeli ma napisane w przepisach, że światła do jazdy dziennej mają zgasnąć po włączeniu świateł drogowych, to tak mam być. W jaki sposób wytłumaczyć policjantowi, że sposób działania oświetlenia w moim aucie jest właściwy (bo przecież tłumaczenie, że tak zrobili w serwisie jest żadnym wytłumaczeniem)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę u siebie jak mam przy światłach drogowych (przy mijania gasną) O ile dobrze pamiętam mechanik/elektryk wspominał, że można moduł tak skonfigurować że przygasają lub wyłączają się całkowicie do wyboru. U mnie ustawił na "wyłączenie", właśnie dlatego aby nie było problemów przy kontroli drogowej (w Polsce żyjemy) Te światła dzienne są homologowane na co w SIP są jakieś dokumenty, ja bym nie przyjmował mandatu i się nie tłumaczył ... :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę u siebie jak mam przy światłach drogowych (przy mijania gasną) O ile dobrze pamiętam mechanik/elektryk wspominał, że można moduł tak skonfigurować że przygasają lub wyłączają się całkowicie do wyboru. U mnie ustawił na "wyłączenie", właśnie dlatego aby nie było problemów przy kontroli drogowej (w Polsce żyjemy) Te światła dzienne są homologowane na co w SIP są jakieś dokumenty, ja bym nie przyjmował mandatu i się nie tłumaczył ... :-).

Dla wyjaśnienia u mnie załączenie świateł w dowolnej pozycji (pozycyjne, mijania, drogowe) powoduje tylko przygaszenie dziennych. Pozostaje mi męczyć serwis w sprawie przepięcia układu na wyłączenie, gdyż dyskusje z policją wydają się bezcelowe i z góry skazane na porażkę. Oczywiście czekam na sprawdzenie jak to wygląda u Ciebie przy różnych położeniach przełączników świateł.

Ale bardzo jestem ciekawy jakie jest oficjalne stanowisko Subaru w tej sprawie i liczę, że uzyskamy na tym forum oficjalną odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Pomęcz serwis, aby przestawili (ewentualnie oficjalna odpowiedź coś pomoże).

Właśnie męczę serwis w tej sprawie. Dostałem informację, że lampy można tylko przygasić i nie można robić innych połączeń, bo gwarancja będzie nieważna. Obiecali, że jeszcze raz sprawdzą, czy fabryczne połączenie "na wyłącz" jest możliwe. Powtórzyli jeszcze, że dostałem od nich homologację na te światła i to powinno wystarczyć (homologacja o ile pamiętam jest chyba po angielsku lub niemiecku, więc policja "na pewno" ją uzna). Mam pytanie. Czy Ty masz założone również oryginalne oświetlenie dzienne (to ze sklepu Subaru)? Bo jeżeli tak, to oczywistą jest sprawą, że możliwe jest połączenie oświetlenia dziennego "na wyłącz".

Dzięki

 

P.S. Cały czas czekam na oficjalne stanowisko Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Ty masz założone również oryginalne oświetlenie dzienne (to ze sklepu Subaru)? Bo jeżeli tak, to oczywistą jest sprawą, że możliwe jest połączenie oświetlenia dziennego "na wyłącz".

Dzięki

 

P.S. Cały czas czekam na oficjalne stanowisko Subaru.

 

Tak, kupione w "Sklepiku" Subaru. Może zadzwoń do ASO DaWoj w Łomiankach oni mi zakładali i może więcej pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zadzwoń do ASO DaWoj w Łomiankach oni mi zakładali i może więcej pomogą.

Zadzwoniłem do Dawoja. Niestety odebrał facet, który stwierdził, że do Outbacka jeszcze takich świateł nie zakładali. Jakiś niekumaty chyba był :(

 

hmm, jak nie zakładali a mój OBK to co ... :-) Chyba trzeba poczekać na oficjalną odpowiedź ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem informację, że lampy można tylko przygasić i nie można robić innych połączeń, bo gwarancja będzie nieważna.

 

Tak to właśnie powinno wyglądać. Światła dzienne kiedy przygasają to spełniają funkcję pozycyjnych ( oryginalne pozycyjne czyli te małe żaróweczki powinny być odłączone).

 

Zwróć uwagę że np. Audi czy Ople mają tak samo a mianowicie jadąc z włączonymi światłami drogowymi mają również przygaszone światła dzienne i nikt do tego się nie przyczepia :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedna z opcji to przygasanie, pełne wyłączenie też jest OK. Audi ma inny rodzaj oświetlania wszystko zintegrowane i to współdzielenie jest naturalne. Problemem są właśnie te małe żarówki jak świecą źle, jak nie świecą też źle ... wszytko zależy od interpretacji podczas kontroli drogowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem są właśnie te małe żarówki jak świecą źle, jak nie świecą też źle ... wszytko zależy od interpretacji podczas kontroli drogowej.

 

Dlatego moduł świateł dziennych który jest już dostępny do OBK jest najlepszym rozwiązaniem :idea: Wersja z doświetlaniem zakrętów to już naprawdę świetna sprawa- polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, powinien być dostępny seryjnie. Ledy też są fajnie - intensywne światło. Dużo daje to doświetlanie zakrętów?. OBK raczej ma dobre światła (w Hondzie mam z tym problem bo skręt w prawo to skok w czarną dziurę :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo daje to doświetlanie zakrętów?.

 

Raczej tak. W centrum miasta nie jest to oczywiście potrzebne ale na zadupiach to już zdecydowanie poprawia orientację.

 

-- Pt wrz 16, 2011 10:30 pm --

 

Ledy też są fajnie - intensywne światło.

 

Oczywiście że są fajne , nawet krótko były "zamontowane" w moim OBK. Niestety miałem tego pecha że pewne ASO :oops: w stolicy nie dało rady z tymi LED-ami i trza było zderzak wymienić ale już bez LED-ów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to właśnie powinno wyglądać. Światła dzienne kiedy przygasają to spełniają funkcję pozycyjnych ( oryginalne pozycyjne czyli te małe żaróweczki powinny być odłączone).

O ile pamiętam u mnie żarówki pozycyjne nie wyłączają się kiedy przygasają światła dzienne, ale sprawdzę to jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
O ile pamiętam u mnie żarówki pozycyjne nie wyłączają się kiedy przygasają światła dzienne

 

 

...a powinny :wink: Nie może być podwójnych pozycji z przodu.

I dlatego bardzo chętnie chciałbym zobaczyć oficjalne stanowisku Subaru Polska w tej sprawie.

Tylko jakoś im nie spieszno z odpowiedzią. Ale nadal z nadzieją czekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnikliwie przeczytałem wątek. Właśnie chcę takie zamontować i zastanawiam się czy warto.

Więc - warto? Ile kosztują? Sam sobie poradzę z montażem?

Można zamontować zarówno oryginalne jak i uniwersalne światła.

Cenę oryginalnych masz na stronie http://www.sklep.subaru.pl.

Uniwersalne światła pewnie można zamontować samemu, ale montaż oryginalnych wiąże się z koniecznością wycięcia sporych otworów w przednim zderzaku, a potem odpowiednim przyklejeniu wszystkiego, więc moim zdaniem najlepiej zlecić to facetowi z doświadczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uniwersalne światła pewnie można zamontować samemu, ale montaż oryginalnych wiąże się z koniecznością wycięcia sporych otworów w przednim zderzaku, a potem odpowiednim przyklejeniu wszystkiego, więc moim zdaniem najlepiej zlecić to facetowi z doświadczeniem.

 

Do zestawu dołączone są odpowiednie szablony i szczegółowa instrukcja, ale lepiej aby fachowiec to zakładał bo sporo pracy i można popsuć zderzak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...