Jump to content

Kupno Justynki


Sting3r
 Share

Recommended Posts

Witam;)

Od pewnego czasu noszę się z zamiarem kupna "nowego" auta.Jako że jestem w temacie troche zielony postanowiłem poszperać po necie. Po paru dniach przeglądania for oraz nasłuchania się różnych opinii, zainteresowałem się modelem Justy (chodzi o modele po 1996 czyli te robione na Suzuki). Jednak jak kogokolwiek się zapytam na temat tego auta, to jedyne co mi mogą powiedzieć że to były Suzuki a Suzuki są dobre( niezbyt szczegółowa opinia no ale cóż:D). Po przeczytaniu działu na temat Justy chciałbym jednak zweryfikować oraz dowiedzieć się paru rzeczy. Ogólnie kieruję się tym autkiem ze względu na pojemność 1.3(opłaty różnica prawie 400 zł dla mnie), napędem 4x4 oraz opinią na temat marki/ silnika. Obecnym autem jest stary wysłużony Ford Escort MK4 z 89 roku 1.4L (75km) (jeszcze na "ssaniu":D), który pomimo tego że silnik jest naprawdę w dobrym stanie zaczyna powoli...No kończyć swój żywot.

Dlatego też prosiłbym o odpowiedź jeśli ktoś miał styczność z tym autem:

1. Jak będzie wygladała sprawa z dynamicznością tego auta, w porównaniu z fordem (teoretycznie trochę wiecej koni i pojemność, ale różnica między silnikiem z lat 80 a 90 powinna być widoczna?)

2. Doszły do mnie słuchy że 4x4 zapinane wiskozą pełni pewnego rodzaju funkcję "kontroli trakcji" szczególnie przy pokonywaniu zakrętów, oraz zapobiega wpadaniu w ewentualny poślizg.

3. Spalanie tego auta. Nie chciałbym brać czegoś co pali więcej niż dziadek ford na gaźniku bo paliwo spada tam niemiłosiernie szybko (regulacja gaźnika była i to nie raz:D)

4. Jak wygląda awaryjność tego autka oraz dostępność części. Chodzi mi przede wszystkim czy części są dostępne, gdyż dostanie jakiejkolwiek części do mojego forda jest prawdziwa udręką (jest po prostu za stary i z reguły wołają sobie dużo $ za byle jaka pierdołe)

Pozdrawiam serdecznie:)

Link to comment
Share on other sites

1. Jak będzie wygladała sprawa z dynamicznością tego auta, w porównaniu z fordem (teoretycznie trochę wiecej koni i pojemność, ale różnica między silnikiem z lat 80 a 90 powinna być widoczna?)

Escort to jednak kawał żelastwa, natomiast Justy waży niecałe 900kg a mimo to ma te 68KM ;)

 

Jest wyjątkowo zwinne jak na takie autko ;)

 

2. Doszły do mnie słuchy że 4x4 zapinane wiskozą pełni pewnego rodzaju funkcję "kontroli trakcji" szczególnie przy pokonywaniu zakrętów, oraz zapobiega wpadaniu w ewentualny poślizg.

 

Wiskoza to sprzęgło lepkościowe które zlepia się w momencie powstania różnicy obrotowej czyli w tym przypadku gdy przód traci przyczepność i przednie koła kręcą się szybciej od tylnych to następuje załączenie dodatkowo tylnego napędu. i tak oto często to ratuje w różnych sytuacjach. Ale myślenie że zapobiega wpadnięciu w poślizg jest tu bardzo mylne. Powoduje to to że później niż przednio, a tym bardziej tylno napędówka wpadamy w poślizg, ale jednak wpadamy. Dużą zaletą jest to że tutaj jest większa szansa na opanowanie poślizgu. A co do kontroli trakcji to nie ma on nic w tym wspólnego ;)

 

3. Spalanie tego auta. Nie chciałbym brać czegoś co pali więcej niż dziadek ford na gaźniku bo paliwo spada tam niemiłosiernie szybko (regulacja gaźnika była i to nie raz:D)

 

Co do spalania to nie masz co się łudzić że będzie palił 5 czy 6 litrów na 100km. Spokojnie po mieście wyjdzie koło 7 (chyba że na prawdę jesteś dobrym eco driverem).

 

4. Jak wygląda awaryjność tego autka oraz dostępność części. Chodzi mi przede wszystkim czy części są dostępne, gdyż dostanie jakiejkolwiek części do mojego forda jest prawdziwa udręką (jest po prostu za stary i z reguły wołają sobie dużo $ za byle jaka pierdołe)

Pozdrawiam serdecznie:)

 

Awaryjność? Przegniła mi chłodnica raz, ale kosztowało to grosze i było na następny dzień. Auto było dość długo produkowane więc dostęp do części jest duży. Ale bardzo rzadko są w ogóle jakie kolwiek części potrzebne.

 

Jeśli masz jakieś pytania jeszcze to wal śmiało. Myślę że kolega lola tutaj też coś od siebie doda ;)

 

Pozdrawiam i polecam bo autko jest boskie ;]

 

-- 13 kwi 2011, o 22:50 --

 

PS: Tradycją forum jest to by się przywitać pierw w odpowiednim dziale, a później piszemy tematy. Taka drobna uwaga ;)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witaj,

 

1. Jak będzie wygladała sprawa z dynamicznością tego auta, w porównaniu z fordem (teoretycznie trochę wiecej koni i pojemność, ale różnica między silnikiem z lat 80 a 90 powinna być widoczna?)

Nie wiem, jak jeździ Twój Ford, ale ja przesiadałem się z Saxo 1.5d i różnica w dynamice jest wyraźna, szczególnie jeśli chodzi o włączanie się do ruchu w mieście (0-60kmph). Nie potrafię powiedzieć, jak to wygląda przy wyprzedzaniu, bo jeżdżę głównie po mieście, do tego kodeksowo+10 i praktycznie nie wyprzedzam.

 

2. Doszły do mnie słuchy że 4x4 zapinane wiskozą pełni pewnego rodzaju funkcję "kontroli trakcji" szczególnie przy pokonywaniu zakrętów, oraz zapobiega wpadaniu w ewentualny poślizg.

Raczej nie uchroni przed wpadnięciem, a ułatwi wyjście z niego. Czytałem gdzieś, że przy braku różnicy prędkości między osiami napęd rozkładany jest 95% przód, 5% tył, co może mieć jakieś znaczenie stabilizujące, ale nie przywiązywałbym się do niego i za bardzo na to nie liczył.

No ale zimą 4x4, nawet wiskoza, potrafi z jednej strony dać dać dużo radości :) z drugiej wyjechać z miejsc, gdzie podobne auta napędzane na jedną oś nie dają rady.

 

3. Spalanie tego auta. Nie chciałbym brać czegoś co pali więcej niż dziadek ford na gaźniku bo paliwo spada tam niemiłosiernie szybko (regulacja gaźnika była i to nie raz:D)

Zaryzkuję twierdzenie, że Justy to najbardziej ekonomiczne auto ze stajni Subaru, chociaż oczekiwałem spalania mniejszego o ok.1l. Zmierzone przeze mnie spalanie na przestrzeni 15000km, w cyklu mieszanym (pół mniej lub bardziej zakorkowany Wrocław, pół poza miastem) wyszło mi 7.7l/100km, a podczas najostrzejszej zimy (co również przekłada się na korki) było nawet ponad 9l/100km. Niemiła odmiana po Saxo (4.4l/100km), czy nawet moim pierwszym samochodzie, Fiacie Uno (6.1l/100km)

 

4. Jak wygląda awaryjność tego autka oraz dostępność części. Chodzi mi przede wszystkim czy części są dostępne, gdyż dostanie jakiejkolwiek części do mojego forda jest prawdziwa udręką (jest po prostu za stary i z reguły wołają sobie dużo $ za byle jaka pierdołe)

Po roku jeżdżenia (Igi_666, to już rok :)) poza eksploatacją (oleje, filtry, etc) nie musiałem nic robić. "Tylko lać i jeździć" :). Miła odmiana po Saxo, gdzie przy każdej z dwóch zim pojawiałem się u mechanika, całkowita rewolucja w porównaniu do Fiata Uno.

Na allegro części nie brakuje :).

 

Pozdrawiam serdecznie:)

Również pozdrawiam i życzę udanego zakupu.

Ł.O.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...