Trolololo Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Jol Chcialbym zasiegnac informacji oraz waszej opini na temat płukania silnika. Brnięcie przez watek olejowy jest dla mnie delikatnie mówiąc czasochłonny i czytanie metodą "skiping", nie daje pełnego obrazu oraz informacji, tej metody konserwacji silnika. 1. Jakie sa wady i zalety płukania silnika ? 2. Jakie środki (jakich Brandów) są najlepsze a które należało by unikać ? 3. W jakich warunkach i jakie kryteria musza spełnione, by mozna bylo taki zabieg przeprowadzic ? Licze na wasze spostrzezenia oraz na wklejanie linków z informacjami Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@rcin Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Ja płukam silniki (w WRX i Vectrze 1.9CDTI) przy każdej wymianie oleju. Do niedwana używałem Motul Engine Flusha, ale lektura wiadomogo wątku nakierowała mnie na Millersa (http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... gineflush/). Jego główną przewagą nad Motulem jest wyższa temp. zapłonu. Zawsze wg, instrukcji - 15min. na wolnych obrotach i olej w dół. Nie zauważyłem absolutnie żadnego skutku ubocznego: np. oleju moje samochody jak nie brały tak nie biorą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Ja często stosuję u swoich klientów ale i w swoich samochodach takie cuś: http://sklep.parys.pl/107,122,produkt,d ... lush.xhtml Głównie ze względu na cenę i dostępność u mojego dostawcy. Czasami lałem też Liqui Moly http://www.liquimoly-sklep.pl/product-p ... 0-3L-.html i chyba raz czy dwa Motula (u JPol`a w WRXie ) i muszę przyznać, że wszystkie "na oko" działają podobnie. Największe wrażenie robi użycie takiego środka w dieslach które z natury mają bardzo czarny olej. Często po zwykłej wymianie olej jest tak samo czarny jak przed. Użycie takiego płukacza zdecydowanie poprawia wygląd oleju po wymianie. Nawet w dieslu jest przez jakiś czas przejrzysty. Oczywiście metoda pomiarowa "na oko" nie jest jakoś super wiarygodna ale innej nie mam (inni raczej też nie będą mieli :razz: ). Powodowaniem wycieków bym się specjalnie nie przejmował. Czasami sam olej ma tak silne właściwości myjące, że spowoduje wycieki jeśli silnik jest już "dziurawy" i zalepiany moto doktorami czy innego tego typu zaklejaczami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.