Jump to content

terkotanie przy przyspieszaniu


morgan

Recommended Posts

Terkotanie przypominające zużyty przegub przy przyśpieszaniu na skręconych kołach jednak dużo cichsze i przy jeździe na wprost - odgłos dochodził chyba spod auta.

Ostatnio zaobserwowałem a raczej usłyszałem ten odgłos dwa czy trzy razy w niżej określonych warunkach (wszystkie warunki na raz były spełnione)

-Forester MY10 2.0D przebieg 28 tys.km

-przyspieszanie na 2 biegu i chyba raz na 1,

-jazda na wprost,

-nawierzchnia- asfalt z ubitym błotem pośniegowym (mogło być ślisko)

-samochód nie wykazywał żadnych odchyleń od toru jazdy czyli jechał idealnie na wprost i przyspieszał prawidłowo

-żadna kontrolka nie migała (od kontroli trakcji)

-kontrola trakcji włączona (czyli przycisk nie wciśnięty)

-silnik zimny

-obroty nie za wysokie ok 2,5tys

-po odjęciu gazu, terkotanie zanikło i na kolejnym biegu nie występowało

-ponowne próby przyśpieszania (w innym miejscu, nawet pod górkę na śniegu) nie powodowały już tego efektu

-wg mojej obserwacji to nie było blokowanie kół czyli jakiś hamulec tylko raczej jakaś przekładnia

 

Czy to może być działanie jakiegoś systemu trakcji czy inne prawidłowe zachowanie w ww warunkach czy raczej pownienem się zacząć martwić?

Innych jakichkolwiek niepokojących objawów z napędem i przeniesieniem napędu brak.

Link to comment
Share on other sites

mi to lodem pachnie :) tez mi tak chrobotało. pobyt w kanale wyleczył forka. chrobotanko miałem tylko na 2 i 3 biegu. w kanale okazało sie ze błoto posniegowe zamarzało zamarzało w osłonie wału i odgłos dochodził siedzac w kabinie z przegrody na nogi pasażerów z tyłu. oprocz lodu jakims cudem byly tam kamienie i innne zamarzniete badziewie.

Link to comment
Share on other sites

mi to lodem pachnie :) tez mi tak chrobotało. pobyt w kanale wyleczył forka. chrobotanko miałem tylko na 2 i 3 biegu. w kanale okazało sie ze błoto posniegowe zamarzało zamarzało w osłonie wału i odgłos dochodził siedzac w kabinie z przegrody na nogi pasażerów z tyłu. oprocz lodu jakims cudem byly tam kamienie i innne zamarzniete badziewie.

No i fajnie by było gdyby to była przyczyna. W sumie teraz już tego nie mam i było tak jak pisałem tylko kilka razy wiec może nie potrzebny stresik ;)

Fajnie by było, gdyby ktoś się wypowiedział na temat układów wspomagania i kontroli trakcji w subaru. Czy takie zachowanie (terkotanie) może mieć zwiazek z jakimś systemem. ABS wszyscy wiedza kiedy działa, ESP podobnie i na dodatek świeci, szarpie podobnie do ABS. Czuć też ewidentnie kiedy system blokuje moment obrotowy wiec... Czy inne systemy też sa wyczuwalne? Zdarzyło mi sie jednak jechać i przy 120 km/h gdy zapaliła sie lampka ESP ale nie było żadnego korygowania toru jazdy a okazało się że jedna strona auta jedzie po lodzie, wiec system działał a go nie czułem.

Zachęcam do wypowiedzi zorientowanych technicznie i dzieki za dotychczasowe porady :)

Link to comment
Share on other sites

Podłączę się do wątku (jeśli kolega założyciel nie ma nic przeciwko), ponieważ w moim '99 s-turbo również słyszę dziwne odgłosy podczas przyspieszania. Jednak nie określiłbym tego jako terkotanie, a raczej: łomotanie, chrobotanie, walenie. Rzecz ma miejsce przy dość żwawym przyspieszaniu na średnio przyczepnej nawierzchni (deszcz, śnieg, piach). Mam wrażenie, że odgłos pochodzi z tyłu samochodu, jednak w serwisie stwierdzili, że mogą to być poduszki silnika. Ostatnio zacząłem wsłuchiwać się jeszcze bardziej i nie wiem, czy jest to w pełni trafna diagnoza. Efekt łomotania nie występuje na postoju (wysokie obroty), ale już podczas kręcenia bączków dźwięk ten wydobywa się cały czas. Jakieś sugestie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...