Skocz do zawartości

ile ma pompować turbo w OBK 2,5XT??


adalien

Rekomendowane odpowiedzi

witam wsadziłem właśnie do mojego Outbacka 2,5 XT 2006 rok automat nowe turbo i nie wiem czy nie za mocno pompuje

 

jest to co prawada fabryczna turbina VF40 i taka powinna być w tym aucie ale pompuje 1,2 a stara pompowała jak sie nie myle 0,8 ...tylko teraz nie wiem czy te 0,8 nie było spowodoawe tym że była zepsuta??......

 

może ktoś wie ile taka turbina w moim aucie powinna pompowac??

 

 

prosze o pomoc bo strach jeździć autem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie zegarem :mrgreen:

 

a czy 1,2 to za dużo?? jak patrze na forach w usa to piszą że one pompują nawet do 1,7 ???? ale stadart to 1,1-1,2 ...ale nie wiem co to za ludzie tak pisali więc wole sie dowiedziec na naszym forum....bo jak pisałem moja stara pompowała 0,8 no ale była zlekka uszkkodzona

 

wiec ponawiam pytanie czy ktoś wie ile powinna pompowac turbina w OBK 2006rok?? turbina IHI VF 40 nówka prosto z subaru z USA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy 1,2 to za dużo?? jak patrze na forach w usa to piszą że one pompują nawet do 1,7 ????

 

 

jesteś pewny, że na tych forach amerykańskich piszą 1,7 bar :?: może bardziej 17 psi :?: co prawda to ciągle wychodziłoby ok. 1,2 bara, czyli jakoś sporo jak na serię :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adalien,

i fabryczne turbo może ładować więcej, nie jest to problemem, oczywiście do pewnej granicy. W OTB 2,5 XT, siedzi to samo co w WRX (EJ255). Coprawda nieco mnie dziwi ta VF40 (w WRX jest TD04L), mocowo jest identycznie (230KM), stąd seryjnie winno dmuchać max. 0,9 br. Różnica pomiędzy 0,9br a 1,2 br jest przeooooogromna.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Nie wiem, jak nabyłeś auto, czy jesteś pierwszym właścicielem - może ktoś tam już coś narzeżbił. Jaka masz wskażnik boosta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje auto fabrycznie ( tzn zarówno w papierach jak i sprawdzając po winie ) ma 189KW czyli jakies 265km

ma na 100% inne turbo co w wrx bo mam turbine od wrx i jest inna nie pasuje i jest nawet wzrokowo inna ( ma inne mocowania )....i daltego jesli silniki są takie same a tylko turbina inna to moze te 1,2 jest ok w tym przypadku??.....(sam wyciągam takie wniski aby sie pocieszyć że wszystko jest ok ) :mrgreen:

 

turbina VF40 była montowana tylko w outbackach i legacy 2,5 z lat 2006 i 2007r i tylko te auta mają moc ok 260 koni pozostale legacy czy outbacki mają poniżej 250

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam danych fabrycznych, ale kierując się logiką, 265HP nie bierze się znikąd. Przy ładowaniu 0,6-09 czy 1,1 silniki 2 i 2,5 osiągają 177, 218, 225, czy 230HP, no może dochodzą zmienne fazy rozrządu i inne cudeńka techniczne, itd, ale moim zdaniem 265HP musi być już trochę więcej doładowane niż S-Turbo czy zwykły, stary WRX, w którym szczytem jest w 2006roku 230HP z 2,5L, niech koledzy archiwiści wyprowadzą mnie z błędu... :P:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adalien,

trochę powęszyłem - najmocniejsze z OTB 2,5 XT miały 184 kW, czyli równo 250 KM. Zresztą identycznie jak Legacy GT. I w Legacy GT również siedzi właśnie turbo VF40.

Z informacji, jakie uzyskałem wynika, iż standardowe ładowanie w Twoim modelu i przy tej turbinie wynosi 13,5 psi (0,93 bar).

 

emotorsport, przykładowo MY99 Subaru Impreza WRX STI Type-R ver6 doładowanie seryjne 16 psi (1.088 br), na "starej" elektronice i dwulitrówce osiągało 280 KM. Takie S201 STi na turbinie V28, przy seryjnym doładowaniu 1,2 br dawało 305 KM.

 

Nie pamiętam wartości dla new age STi, ale gdyby w 2,5L (280KM) dmucha seryjnie więcej niż 1,1br to byłbym mocno zdziwiony ;-)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mój jak wół w papierach ma 189kw

 

Wiesz, "4" czy "9" wygląda prawie identycznie :mrgreen: Poza tym, 189 kW to wciąż "jedynie " 257 KM a nie 265 KM ;-)

 

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Właśnie, masz emotorsport tuż koło siebie, najlepiej się umówić i posprawdzać co i jak ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wyjdzie że za mocno pompuje turbina.....to co dalej.....remap? czy można to jakoś inaczej załatwić?

 

Trzeba znaleźć przyczynę przeładowania i ją usunąć. Zostaje Ci ASO. Zresztą, na tym Forum nic innego nie mogę polecić.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mój jak wół w papierach ma 189kw :mrgreen:

 

-- 18 lis 2010, o 09:39 --

 

no dobra to skoro te ok 1,2 to za dużo to co teraz ......( a może zegar był do dupy??)

 

 

elek masz zegar coby mi sprawdzić ?

 

 

w ilu wątkach mam odpowiadać...? :lol: już gdzies napisałem: TAK.....chyba że mam jakieś teżewe.... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...