Skocz do zawartości

Sprawdzanie płynu chłodniczego...


Badi91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

jestem użytkownikiem Imprezy GT turbo z 99r od kilku dni... prawie codziennie sprawdzam olej aby mieć pewność że wszystko jest ok. Ostatnio w oczy rzuciło mi się że na miarce od płynu chłodniczego nie ma go w ogóle. Sprawdziłem w metalowym zbiorniku od płynu i po jeździe(jak już nie był gorący) było go tam sporo sprawdziłem testerem płyn jest ok. Dziś sprawdziłem po nocy na zimnym bez odpalania i nie było go tam w ogóle dolałem płyn chłodniczy i ku mojemu zdziwieniu bez problemu wlazł 1l... pojeździłem chwile i na miarce utrzymuje sie ten sam stan co wcześniej...

 

I tu moje pytania:

1) ile płynu chłodniczego mieści się z układzie??

2) Jak dobrze sprawdzić stan płynu ??

 

Sorry za tak laickie pytanie ale w moim poprzednim aucie było to o wiele prościej zrobione tu cały system jest poprowadzony jakoś strasznie skomplikowanie...

 

Dodam że autko nagrzewa się dobrze i się nie przegrzewa. Nagrzewnica też dobrze nagrzewa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - 7,2 litra

2 - poziom powinien być pomiędzy min i max na zbiorniczku wyrównawczym w lewym błotniku.

Układ w brew pozorom nie jest bardziej skomplikowany od tego z poloneza :) Różnica miedzy zimnym (po nocy) a bardzo gorącym (po dłuższym postoju w korku) to ok. 300ml płynu. O tyle zwiększa się objętość płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli ubywa ci płyn to najprawdopodobniej masz nieszczelną chłodnicę, jest to dość częsta usterka w GT. Jeśli dodatkowo czujesz słodki zapach podczas otwierania drzwi po jeździe to możesz mieć 100% pewność że jest nieszczelność gdzieś pod maską.

Podczas uzupełniania płynu czy wymiany nie ma co się bawić w jakieś kosmiczne sposoby odpowietrzania. Wystarczy zaleć pod korek płyn w metalowym zbiorniczku podczas pracy silnika. Następnie zakręcić korek i nalać na max w zbiorniczku wyrównawczym. Układ sam się odpowietrzy podczas kilku rozgrzewania i chłodzenia silnika, trzeba tylko kontrolować poziom w zbiorniczku w błotniku. Wszystko co napisałem wynika z walki z nieszczelnością w moim aucie

 

PS. Nie odkręcaj korka na zbiorniczku metalowym jak silnik jest gorący!!! Poziom powinieneś sprawdzać najlepiej na zimnym silniku rano i najpierw w zbiorniczku w błotniku. Jak jest ok to nie ma co odkręcać tego na silniku, powinien być pełny

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...