Jump to content

Sprawdzanie płynu chłodniczego...


Badi91

Recommended Posts

Witam

jestem użytkownikiem Imprezy GT turbo z 99r od kilku dni... prawie codziennie sprawdzam olej aby mieć pewność że wszystko jest ok. Ostatnio w oczy rzuciło mi się że na miarce od płynu chłodniczego nie ma go w ogóle. Sprawdziłem w metalowym zbiorniku od płynu i po jeździe(jak już nie był gorący) było go tam sporo sprawdziłem testerem płyn jest ok. Dziś sprawdziłem po nocy na zimnym bez odpalania i nie było go tam w ogóle dolałem płyn chłodniczy i ku mojemu zdziwieniu bez problemu wlazł 1l... pojeździłem chwile i na miarce utrzymuje sie ten sam stan co wcześniej...

 

I tu moje pytania:

1) ile płynu chłodniczego mieści się z układzie??

2) Jak dobrze sprawdzić stan płynu ??

 

Sorry za tak laickie pytanie ale w moim poprzednim aucie było to o wiele prościej zrobione tu cały system jest poprowadzony jakoś strasznie skomplikowanie...

 

Dodam że autko nagrzewa się dobrze i się nie przegrzewa. Nagrzewnica też dobrze nagrzewa:)

Link to comment
Share on other sites

1 - 7,2 litra

2 - poziom powinien być pomiędzy min i max na zbiorniczku wyrównawczym w lewym błotniku.

Układ w brew pozorom nie jest bardziej skomplikowany od tego z poloneza :) Różnica miedzy zimnym (po nocy) a bardzo gorącym (po dłuższym postoju w korku) to ok. 300ml płynu. O tyle zwiększa się objętość płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli ubywa ci płyn to najprawdopodobniej masz nieszczelną chłodnicę, jest to dość częsta usterka w GT. Jeśli dodatkowo czujesz słodki zapach podczas otwierania drzwi po jeździe to możesz mieć 100% pewność że jest nieszczelność gdzieś pod maską.

Podczas uzupełniania płynu czy wymiany nie ma co się bawić w jakieś kosmiczne sposoby odpowietrzania. Wystarczy zaleć pod korek płyn w metalowym zbiorniczku podczas pracy silnika. Następnie zakręcić korek i nalać na max w zbiorniczku wyrównawczym. Układ sam się odpowietrzy podczas kilku rozgrzewania i chłodzenia silnika, trzeba tylko kontrolować poziom w zbiorniczku w błotniku. Wszystko co napisałem wynika z walki z nieszczelnością w moim aucie

 

PS. Nie odkręcaj korka na zbiorniczku metalowym jak silnik jest gorący!!! Poziom powinieneś sprawdzać najlepiej na zimnym silniku rano i najpierw w zbiorniczku w błotniku. Jak jest ok to nie ma co odkręcać tego na silniku, powinien być pełny

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...