Jump to content

Outbeck 2,0 D 10'vs Forester 2,0 D


rutek111

Recommended Posts

Czy ktoś jeździł tymi dwoma autami. ja posiadam For 2,0 D 08' i ogólnie jestem bardzo zadowolony ale zamierzam kupić auto z ,,kratką" i chodzi mi po głowie zamiana na out2,0 D. mam pytania:

1. jak prowadzi się Outb w porównaniu z Foresterem (w Forku trochę drażni mnie zawieszenie zwłaszcza w porównaniu z poprzednim modelem, ale jest komfortowe w sumie na długie trasy ok)

2. forester na autostradzie komfortowy jest do 150 km/h powyżej szumi powietrze - da się rozpędzić do 200 km/h wg GPS

3. jak w zakrętach przy ostrej jeździe w Outb. - w foresterze tak sobie troche się wychyla?

3. jak jest z dynamiką w Outbacku - jest o ok 200 kg cięższy do forka ale katlogowo niby lepiej

4 o zużycie paliwa nie pytam bo różnica na poz 0,... mnie nie interesuje i tak jest super

5 skrzynia biegów ta sama i pewnie przełożenia też

6. Out wydaje sie byc bardziej rodzinny (jak jechałem na nnarty to musiałem w forku kupić bagaznik (na długość natry ni echciały mi się zmieścić między siedzeniami układane w pionie (wiązania w bagażniku)

 

Mojego forka wycenili w subaru na ok 82 tys czyli pewnie 75-78 tys pln do sprzedania 60 tys km

(kupiłem w estoni za 86 tys PLN w 2008 :lol: jak Euro było po 3,4)

Link to comment
Share on other sites

jeździłem trochę forkiem 2.0 D, a od jakiegoś miesiąca mam outbacka :

 

- jest nieco bardziej komfortowy w jeździe - mniej nerwowy w prowadzeniu (to oczywiście subiektywna opinia)

- komfortowo gdzieś do 160 km /h

- dynamika ta sama

- bagażnik - o wiele dłuższy (ale nieco niższy)

 

ogólnie wolę OBK niż forka - mało jeżdżę w terenie, a auto z wyższym zawieszeniem potrzebuję bo do domu mam ze 3 km po polnej drodze :)

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

w ilu jeszcze działach zapytasz? :twisted::lol: wrzuć może jeszcze do offtopiku i kupię-sprzedam :)

 

 

nie ma co się denerwować. forum się tak rozwinęło, że czasami trudno ogarnąć wszystkie działy. Jeśli kolegę interesuje OBK to odpowiednie miejscu. Tutaj zaglądają przede wszystkim użytkownicy tego ostatniego.

 

rutek111 - w pierwszej kolejności prawidłowa pisownia: Outback, nie Outbeck

1. OBK ze względu na inna płytę podłogową, rozstaw osi i szerokość oferuje zdecydowanie więcej miejsca i komfortu. W konsekwencji ma

gorsze parametry "terenowe". Jest dłuższy od F i mimo tego samego prześwitu siłą rzeczy gorzej pokonuje wszelkie głębsze

nierówności. W trasie przy większych prędkościach zachowuje się znacznie lepiej od Forestera. Jest niższy co ma wpływ na

lepsze znoszenie silnego bocznego wiatru i mniej nim "buja" w lukach.

2. W OBK przy licznikowym 160km/h można spokojnie rozmawiać. Przy 180 mocnej słychać wiatr i to w zasadzie jest górna granica

spokojnego podróżowania.

3. OBK 2.0D waży 1570kg a F 2.0D 1550kg. 0 -100 OBK 9.6 - F 10.4. Wysokość robi swoje.

4. Mój spalił przez ostatnie 4k km 6.8 l/100

5. Przełożenia są inne mimo że obie skrzynie to 6MT.

6. Jak kupisz OBK z kratką to i tak narty pójdą na dach. Bagażnik w OBK jest minimalnie płytszy ale szerszy i głębszy. Posiada również praktyczne schowki na dwóch poziomach pod podłogą bagażnika. W końcu nic nie wala się w bagażniku.

 

Generalnie OBK to bardziej rodzinne, komfortowe auto, którym można wjechać w lekki teren. Prowadzi się go "dostojniej" i nie skłania do wariowania. Moje uwagi opieram na 8k km w OBK MY10 oraz kilku podróżach w F MY10 także pewnie są mocno subiektywne ale może inni użytkownicy je zweryfikują.

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

w ilu jeszcze działach zapytasz? :twisted::lol: wrzuć może jeszcze do offtopiku i kupię-sprzedam :)

 

 

A co nie mozna?? :D .

 

W dziale Forester więcej jest zwolenników Forestera, a W tu Outbacka (poprawilem pisiownię) :D

Wylicze sobie srednia ważona i już mam staystykę , a potem kupiłe .................................... skodę oktawie :mrgreen:

 

 

Dzisiaj umówiłem się na jazdę próbną Outbackem napisze wieczorem co myslę

 

-- Pn wrz 06, 2010 9:29 am --

 

Spostrzeżenia po jeździe:

 

1. trochę za miękki

2. w ostrych zakrętach Forester sprawia więcej frajdy

3. strasznie piszczały i wyginały się opony podczas ostrego kręcenia pod marketem

4. otub. o wiele wygodniejszy

 

podsumowując: jeżeli zamienię forestera to raczej na Legacy (najchętniej w wersji sport0 ale raczej pozostanę przy foresterze

 

Dzięki za wpisy

Link to comment
Share on other sites

chyba najpierw musisz przemyśleć czego chcesz.

Porównanie OBK do Legacy sport z zawieszeniem bilstein'a to kompletna pomyłka.

 

Ad.1. w poprzednim pasażerowie na tylnej kanapie podskakiwali. Nie ma opcji żeby dogodzić każdemu.

Ad.2. niby dlatego, że F bardziej się buja ?

Ad3. W Foresterze są takie same beznadziejne opony.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...